• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Cinc autobusos han sortit des d’Amposta per participar a la manifestació de l’11-S

per Gustau Moreno
11 de setembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

ACN // Cinc autocars organitzats per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) han sortit aquest dimecres al migdia d’Amposta i de municipis del Montsià per participar en la manifestació de l’Onze de Setembre. Formaven part del contingent de 1.300 vehicles que l’ANC preveia que arribessin a la capital des diferents punts de la geografia catalana amb l’objectiu de garantir el transport d’una part important de les 400.000 persones inscrites en els diferents trams. Tot i això, en la majoria de casos del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre s’havia apreciat un descens del nombre d’aquest tipus de combois que viatgen a la capital. A Amposta, per exemple, dels nou busos organitzats per la Diada de l’any passat s’ha passat als cinc d’aquest 2019. Malgrat tot, tant participants com ANC havien remarcat la importància de participar en la manifestació en el context d’incertesa política actual.


Aquesta era la tercera Diada a Barcelona per a l’ampostina Montse Forcadell. Creu que participar-hi, precisament enguany, és “molt important”. “És bo que el poble vegi que estem units, perquè els polítics potser no ho estan tant i s’haurien de posar una mica d’acord, perquè hi ha molta gent a la presó i a l’exili. Gràcies a ells vam poder votar i per a mi és important que almenys el poble demostrem unitat aquest dia”, ha argumentat abans de pujar a l’autocar.

Anunci

La percepció general, amb les dades de l’any passat a la mà, és la d’un descens del nombre d’autocars. Quatre sortien directament d’Amposta, des d’on també l’ANC havia organitzat un cinquè comboi per traslladar els participants de municipis veïns com Masdenverge i Santa Bàrbara. “No ho se si la gent està cansada o és pel temps. Però esperem que a l’hora de la veritat los inscrits anem i vingui més gent que no està inscrita”, apuntava Forcadell. Una situació que s’ha constatat també al Camp de Tarragona. Les previsions de l’ANC eren que s’hi traslladin unes 21.000 persones de tota la demarcació, en la línia de l’any passat, però en la majoria de comarques el nombre de combois ha descendit.

La pluja, de forma intermitent, ha estat present al llarg del matí. Per aquest motiu, els responsables de l’ANC han permès que els passatgers prenguessin directament seients dins dels autocars. Des d’Amposta han organitzat el trasllat de més de 250 persones amb aquest mitjà, ha explicat Josep Franch, de l’ANC. Alguns han marxat amb busos de línia i tren abans, per poder assistir als actes del matí que se celebraven a Barcelona. “Calculo que en total serem unes 400 persones d’Amposta”, ha apuntat.

Admetia Franch, però, que el nombre de desplaçats aquest 2019 és inferior. “Una mica menys perquè els moments que estem passant, des de tot arreu ens arriben inputs perquè ens anem desanimant. Jo era un d’aquests desanimats i amb els companys vam dir que ho tiraríem endavant. Ara ens arriba que hi ha molta gent convençuda de que avui ha de ser com els altres o millor que els altres Onze de Setembre”, ha tancat.

Tags: AmpostaANCCatalunyaDiadaMasdenvergeMontsiàPolíticaSanta Bàrbara

Anunci

Related Posts

UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó
Actualitat

UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó

fa 4 hores
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15

fa 4 hores
Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu
Actualitat

Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu

fa 4 hores
La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua
Actualitat

La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua

fa 6 hores
El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa
Actualitat

El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa

fa 1 dia
La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc
Actualitat

La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc

fa 1 dia
Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica
Actualitat

Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica

fa 1 dia
El Consell Comarcal instal·larà enllumenat a la Via Verda entre Tortosa i Roquetes
Actualitat

El cicloturisme projecta les Terres de l’Ebre a FITUR amb l’arribada de la Via Verda al delta

fa 1 dia
Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic
Actualitat

Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó
  • El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
  • Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ