• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

#Crònica: El cranc blau colonitza la vora de l’Ebre a Tortosa

per Gustau Moreno
14 de setembre de 2019
Reading Time: 5 mins read
0 0
0

Des de fa un parell de setmanes, la gent de Tortosa ha pogut constatar la presència d’exemplars de cranc blau al riu Ebre, fins ara concentrat en les aigües del Delta i a la costa del territori. Fa cosa d’un any, van avistar-se també exemplars l’altura de l’assut de Xerta-Tivenys. Però ara el riu a l’altra de Tortosa està completament plagat. La nit dels focs de les festes de la Cinta, per exemple, alguns testimonis asseguraven haver vist crancs de grans dimensions a la zona de l’embarcador del Mercat, o sota el pont roig. Uns xiquets fins i tot els van confondre amb unes tortugues. Este divendres al migdia hem pogut captar estes imatges a l’altura del palau del Bisbe i del monument franquista de la Batalla de l’Ebre.

Els exemplars són de grans dimensions i es veuen a simple vista, sobretot a les vores del marge esquerre, entre l’embarcador de l’antic club de rem i el baixador de Remolins. Els crancs blaus són tan imponents que sembla que arriben a intimidar peixos de la mida dels silurs més grans. Naden allunyats dels crancs, els eviten. De fet, un dels crancs era gairebé de la mida d’un senyal de trànsit que algú ha llançat a l’Ebre. Remunten el riu per la zona de les pedres i després es deixen anar pel mig del riu, aigües avall, com es pot apreciar al vídeo. En només cinc minuts d’observació, hem pogut veure que n’hi havia una desena d’exemplars.

Anunci

Esta espècia invasora va camí de convertir-se en l’amo del riu. Al costat de l’estació d’aforament de la CHE ens trobem tres xiquets que estan pescant amb una canya, i ens confirmen que han vist crancs blaus atacant els peixos. També ens diuen que fa pocs dies van poder capturar sis exemplars més avall, a la zona de l’embarcador del Mercat. Just després, dos crancs blaus aixequen les pinces i comencen una batalla; el crustaci més petit se’n va, atemorit, i corre a amagar-se sota unes pedres. Se sent algun comentari d’admiració. Cau la tarda i més curiosos s’acosten a mirar els crancs blaus, que ja són tota una atracció a la vora de l’Ebre. Una dona em pregunta si són bons per menjar, i li contesto que el cranc blau fa bons arrossos. Ella arronsa el nas i diu que de mar encara, però que menjar-se un cranc de riu li fa cosa.

Més avall, ja a l’altura del Mercat, veig un xiquet amb un salabre que acaba de pescar-ne un. Després, el deixa damunt del formigó de l’embarcador, i el cranc intenta tornar a l’aigua amb els seus moviments graciosos, com de Charlot. Un altre xiquet i dos adults s’hi acosten. Així, amb cura de no rebre una pessigada de les pinces, observen el cranc de ben a prop. És un cranc més menut que els hem vist riu amunt. Un minut després, el nen que l’havia pescat el torna a agafar i l’allibera novament a les aigües de l’Ebre.

View this post on Instagram

Els xiquets ja juguen a capturar #crancblau a la zona de l’embarcador del #mercat de #Tortosa. Avui un nen m’ha explicat que l’altre dia en van pescar sis! Més info a Marfanta.com #igersebre #terresdelebre #igerstortosa #catalunya

A post shared by Gustau Moreno Pérez (@gustaumoreno) on Sep 13, 2019 at 12:09pm PDT

Tags: Baix EbreCranc blauEspècies invasoresMedi AmbientReportatgeSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
Actualitat

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic

fa 20 hores
Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
Actualitat

Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta

fa 21 hores
L’incendi a una botiga d’electrodomèstics d’Amposta ha causat danys estructurals a 25 habitatges
Actualitat

La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

fa 22 hores
Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 2 dies
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 2 dies
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 2 dies
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 3 dies
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
  • Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
  • La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ