• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Pallarès diu que la Generalitat ha actuat d’ofici per l’incident amb el bou a Amposta

per Gustau Moreno
13 de setembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha rebutjat este divendres la prohibició total dels correbous a Catalunya, com reivindica una coordinadora animalista a través d’una iniciativa legislativa popular (ILP) que es tramitarà al Parlament. A falta de tancar la temporada de bous a les Terres de l’Ebre, Pallarès ha fer un primer balanç força positiu de les celebracions d’enguany. Això, tot i l’incident que es va produir a Amposta, quan un bou capllaçat va envestir un cotxe i una moto. Uns fets que, al costat de l’incident de Vidreres, on el bou va saltar la tanca i va ferir 18 persones, han servit per revifar el debat sobre la prohibició dels correbous a Catalunya. En este sentit, Pallarès ha apostat per millorar la llei sense arribar a la prohibició total, si bé ha citat modalitats més polèmiques, com ara el bou capllaçat o el bou embolat. A més, ha remarcat que la Generalitat actua quan detecta alguna infracció de la normativa, i que el govern ja havia demanat un informe a l’Ajuntamen d’Amposta.

L’Associació Contra la Tortura i el Maltractament Animal (ACTYMA) va denunciar fa uns dies la comissió de bous i l’entitat organitzadora del bou capllaçat de les festes majors d’Amposta del 17 d’agost passat, en què l’animal va acabar envestint un cotxe i una moto aparcats al carrer. Segons recorden en la denúncia presentada davant la delegació territorial del Joc i d’Espectacles de les Terres de l’Ebre, els responsables de l’acte havien de desallotjar prèviament el pas del bou segons marca la llei de 2010 que regula aquestes activitats. Al seu pas pel carrer Barcelona, l’animal va envestir un dels cotxes i la seva banya va quedar atrapada. Finalment, va aconseguir deslliurar-se’n després de forcejar i diverses estirades. El vehicle, que va ser desplaçat uns metres per l’animal, va resultar danyat. Posteriorment, el bou va fer caure una moto. Segons remarca ACTYMA, en el cas que els veïns afectats pel recorregut d’aquests espectacles per la via pública no desallotgin els vehicles, la grua municipal s’ha d’encarregar de retirar-los abans dels actes. Per tot plegat, l’entitat animalista ha reclamat l’obertura d’un expedient informatiu i, si s’escau, la incoació d’expedient sancionador

Anunci

Tags: ACTYMAAmpostaBousCoordinadora per l'Abolició dels Correbous de CatalunyaGeneralitat de CatalunyaMedi AmbientMontsiàPolíticaSocietatTradicionsXavier Pallarès

Anunci

Related Posts

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 16 hores
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 17 hores
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 17 hores
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

Ecologistes en Acció titlla de “simplista” l’allargament de les nuclears i acusa Von der Leyen d’“analfabeta energètica”

fa 17 hores
El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua
Actualitat

El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua

fa 2 dies
Entitats ecologistes exigeixen frenar la destitució del director dels Ports i alerten d’un “precedent perillosíssim”
Actualitat

Entitats ecologistes exigeixen frenar la destitució del director dels Ports i alerten d’un “precedent perillosíssim”

fa 2 dies
La Generalitat encara no ha comunicat a Tortosa quan desmantellarà el monument
Actualitat

La CUP Tortosa reclama reactivar la retirada del monument franquista de l’Ebre després del revés judicial als recursos

fa 2 dies
Més d’un miler de docents carreguen contra l’acord amb CCOO i UGT i el qualifiquen d’“error històric”
Actualitat

Més d’un miler de docents carreguen contra l’acord amb CCOO i UGT i el qualifiquen d’“error històric”

fa 3 dies
Amposta consolida Lo Sindicat com a motor d’ocupació amb 3.500 persones ateses i 223 insercions laborals
Actualitat

Amposta consolida Lo Sindicat com a motor d’ocupació amb 3.500 persones ateses i 223 insercions laborals

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
  • Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig
  • Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ