• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Agricultura promet més ajuts per l’incendi de la Ribera, però sense dir-ne xifres

per Gustau Moreno
15 de setembre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, ha ofert este dissabte als agricultors afectats pel foc de Ribera d’Ebre del juny passat nous ajuts per “retornar la capacitat productiva de manera immediata” a les terres. En una atenció als mitjans des de la Palma d’Ebre després de reunir-se amb els afectats per l’incendi, Jordà ha dit que han presentat un nou paquet d’ajuts, que tot i que encara no té xifra, hauria de permetre els afectats poder “aguantar” mentre, per exemple, els arbres no tornen a ser productius. Així, Agricultura confia en evitar, també, abandonament de terres. Els ajuts s’afegeixen al primer paquet de mesures amb ajuts i crèdits, que en global sumava uns 11,5 milions d’euros, segons la consellera.

Tot i que no ha quantificat el nou paquet d’ajudes, Jordà s’ha compromès a fer-lo públic en un parell de setmanes. “Hem d’acabar d’ajustar-los, però hauríem de fer un salt més enllà dels números”, ha assegurat afirmant que l’important és el “retorn immediat per fer que la pagesia segueixi viva”. De fet, Jordà ha reconegut que fins ara havien “patinat amb la immediatesa”, és a dir, que no havien previst prou ajuts per l’actualitat i tots implicaven esperar uns anys. Les noves subvencions s’adreçaran als agricultors professionals i aquells que s’hi dediquin en segona activitat, així com als pagesos que es facin càrrec de les finques abandonades.

Anunci

Jordà va presentar a finals d’agost un paquet de mesures que sumava una despesa d’11,5 milions d’euros. D’aquests, però, només la meitat -5,7 milions- corresponen a inversions directes de la Generalitat per a la regeneració forestal de la zona afectada -2,2 milions- així com actuacions de prevenció d’incendis forestals –els 3,5 restants-. A banda, també va habilitar una línia de crèdit de 5 milions d’euros per als afectats a través de l’Institut Català de Finances (ICF), assumint el cost dels 800.000 euros d’interessos. La consellera ha recordat que faran tot el possible perquè els afectats puguin accedir de “manera directa” a la pròxima convocatòria d’ajuts per a la competitivitat de l’any 2020.

Per la seua banda, el representant de la plataforma de pagesos afectats pel foc de la Ribera d’Ebre, Enric Prunera, ha valorat positivament els nous ajuts i la predisposició del Govern. “Estem condemnats a entendre’ns. Estem en un territori molt desemparats i sembla que la conselleria té ganes d’ajudar-nos”, ha expressat Prunera. Així, per ara, els afectats donen un “vot de confiança” al Departament i descarten convocar noves mobilitzacions i talls de carretera a la C-12. De fet, a l’octubre es constituirà una taula de treball tècnica amb tots els sectors afectats, per tal de trobar les solucions “més òptimes per refer el territori i la capacitat productora”, segons Prunera.

Centenari de la Cooperativa Agrícola de la Palma d’Ebre

Després de reunir-se amb els pagesos afectats, la consellera ha presidit l’acte de celebració del centenari de la Cooperativa de la Palma d’Ebre. Les autoritats han visitat les instal·lacions i han descobert un plafó commemoratiu. En el torn dels parlaments, el president de la cooperativa, Eduard Vernet, ha afirmat que és un any “difícil” per la poca collita d’olives i per les conseqüències del foc, i ha demanat a la conselleria que sigui més “sensible”. “No necessitem partides milionàries, sinó ajuda”, ha etzibat Vernet. I ha insistit que s’han de buscar “solucions reals i possibles”, ja que les dues assignatures pendents són “l’equilibri territorial i el relleu generacional” al camp. Per la seua banda, l’alcaldessa del municipi, Marina Rojals, ha destacat que la cooperativa és un dels motors econòmic de la població.

En el seu discurs, la consellera ha respost que ha escoltat la pagesia i el territori i s’ha compromès a ajudar-los. “No farem un país nou i més just si no aconseguim que les dones i homes que proveeixen d’aliments no es guanyin bé la vida”, ha sentenciat Jordà.

La Cooperativa Agrícola de la Palma d’Ere, impulsada per 166 socis, dels quals vuit eren dones, es va fundar el 1919. Actualment, agrupa un centenar de socis productors i elabora unes 400 tones d’oli verge extra anualment. El molí disposa d’un sistema d’extracció contínua per centrifugació i dues línies amb capacitat de molturació d’uns 100.000 quilograms d’olives diàriament. L’oli es comercialitza amb la marca “Vall Major Arbequina” (DOP Siurana). A més, també embotella l’oli oficial del FC Barcelona. // Via ACN

Tags: EconomiaEduard VernetEnric PruneraLa Palma d'EbreMarina RojalsPagesosRibera d'EbreSocietatTeresa Jordà

Anunci

Related Posts

Parlon afirma que es va cap a una situació ‘més normalitzada’ tot i que es manté certa ‘inestabilitat’ meteorològica
Actualitat

Parlon afirma que es va cap a una situació ‘més normalitzada’ tot i que es manté certa ‘inestabilitat’ meteorològica

fa 3 hores
L’R16 continua tallada entre Tortosa i Ulldecona-Alcanar-La Sénia pels danys provocats pel temporal
Actualitat

L’R16 continua tallada entre Tortosa i Ulldecona-Alcanar-La Sénia pels danys provocats pel temporal

fa 3 hores
Roigé recorda la seua previsió de pujada d’impostos amb un govern d’esquerres a Tortosa
Actualitat

Roigé recorda la seua previsió de pujada d’impostos amb un govern d’esquerres a Tortosa

fa 4 hores
El Govern aprovarà aquest dimarts un primer paquet d’ajuts de 10 MEUR per les pluges torrencials
Actualitat

El Govern aprovarà aquest dimarts un primer paquet d’ajuts de 10 MEUR per les pluges torrencials

fa 15 hores
Els veïns de Godall es mobilitzen per treure el fang de les cases
Actualitat

Els veïns de Godall es mobilitzen per treure el fang de les cases

fa 21 hores
Protecció Civil envia una nova alerta per pluges intenses a les Terres de l’Ebre fins a la nit
Actualitat

Protecció Civil envia una nova alerta per pluges intenses a les Terres de l’Ebre fins a la nit

fa 22 hores
Els alcaldes afectats pels aiguats reclamen actuacions ‘estructurals i de fons’
Actualitat

Els alcaldes afectats pels aiguats reclamen actuacions ‘estructurals i de fons’

fa 23 hores
Santa Bàrbara desperta impotent davant una nova riada que ha sobrepassat les previsions
Actualitat

Santa Bàrbara desperta impotent davant una nova riada que ha sobrepassat les previsions

fa 23 hores
Veïns de La Ràpita: “Empenyíem la porta cap a fora i l’aigua ho feia cap a dins”
Actualitat

Veïns de La Ràpita: “Empenyíem la porta cap a fora i l’aigua ho feia cap a dins”

fa 23 hores
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Parlon afirma que es va cap a una situació ‘més normalitzada’ tot i que es manté certa ‘inestabilitat’ meteorològica
  • L’R16 continua tallada entre Tortosa i Ulldecona-Alcanar-La Sénia pels danys provocats pel temporal
  • Roigé recorda la seua previsió de pujada d’impostos amb un govern d’esquerres a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ