• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Faura acusa Roigé d’alinear-se al costat dels partits del 155 per no retirar els vestigis franquistes

per Gustau Moreno
17 de setembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Xavier Faura ha recriminat este dimarts a Junts per Tortosa que durant l’últim ple votés al costat dels partits del 155, el PSC i Ciutadans, per evitar la retirada de la simbologia franquista del municipi. Tot i que es tractava d’una moció del grup de la CUP, el portaveu d’ERC-Tortosa Sí ha remarcat que és un fet “molt greu” que el govern de Meritxell Roigé rebutgés la proposta quan el país es troba a les portes de la sentència de l’1 d’Octubre. “No podem permetre que una moció 100% política, com és la retirada dels elements franquistes, el grup de Junts per Tortosa voten alineats amb el 155; i que no es venguen sopars de duro, perquè la llei de Memòria Històrica, que per cert va promulgar un govern del PSOE i el PSC de Tortosa va votar-hi en contra, és d’obligar compliment, més enllà del catàleg que ha de fer l’Ajuntament perquè ens ho marca la mateixa llei”, ha dit Faura durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

Durant l’última setmana, el tema ha provocat una forta topada entre Junts i Esquerra. Fins al punt que des del partit de Roigé, a través de les xarxes socials, han arribat a recriminar als republicans que durant 12 anys no s’han preocupat de retirar vestigis franquistes. Faura ha dit que al ple de la setmana passada va sentir “vergonya” i que, potser per coses com esta, ERC no ha tornat a governar ara amb el PDeCAT. De fet, el portaveu d’ERC-Tortosa Sí ha descartat que els republicans puguin entrar en el govern amb Roigé, amb qui ha tornat a declarar que no se sentirien “còmodes”.

Anunci

D’altra banda, Faura ha afirmat que és “un despropòsit” voler construir un nou pavelló poliesportiu a l’antic col·legi dels Josepets, com vol fer l’equip de govern de Junts. El portaveu republicà ha dit que Tortosa ja té prou equipaments d’este tipus, i ha comparat “l’electoralisme” de Roigé amb els pavellons amb la fal·lera de Franco per inaugurar pantans.

A més, Faura ha denunciat que encara no han pogut veure el document notarial de la cessió dels Josepets, i ha reiterat la seua aposta per ubicar-hi l’Escola de Cuina de les Terres de l’Ebre, així com altres equipaments. També la llar d’infants pública que demanava la CUP, i que al ple també es va rebutjar amb els vots de Junts per Tortosa, el PSC i Ciutadans. De la mateixa manera, Faura ha assenyalat que els republicans difícilment podran aprovar el pressupost del 2020, si Junts per Tortosa vol incloure-hi obres com el nou pavelló o l’ampliació del teatre auditori Felip Pedrell, en lloc d’altres inversions més racionals com les millores al mercat, un aparcament, la recuperació de les muralles o l’obertura de la ciutat al riu amb la creació de nous passejos fluvials.

Tags: Baix EbreCUPERCJunts per TortosaMemòriaMeritxell RoigéPolíticaPSCTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi
Actualitat

Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi

fa 2 hores
Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar
Actualitat

Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar

fa 2 hores
El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total
Actualitat

El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total

fa 3 hores
Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total
Actualitat

Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total

fa 12 hores
L’Observatori de l’Ebre i el territori es preparen per l’eclipsi solar total de 2026
Actualitat

L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi

fa 13 hores
Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
Actualitat

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

fa 1 dia
Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
Actualitat

Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

fa 1 dia
Els Mossos d’Esquadra incorporen 77 nous agents al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre
Actualitat

700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

fa 1 dia
Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura
Actualitat

Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi
  • Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar
  • El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ