• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Norma Pujol demana a l’Estat més esforços en prevenció de sinistres

per Gustau Moreno
18 de setembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La diputada flixanca d’ERC, Norma Pujol, ha dedicat la seua primera intervenció al faristol del Congrés mostrant la seua solidaritat amb els territoris que han patit la gota freda, i recordant l’incendi de la Ribera d’Ebre de l’estiu estiu. Pujol ha intervingut en el debat d’una proposició no de llei que plantejava diferents accions per pal·liar els danys provocats per les inundacions i altres sinistres.Per a la diputada ebrenca, “haurien de prevaldre les polítiques de prevenció de sinistres”, perquè fins ara els principals esforços encara estant centrats en les actuacions de reparació dels efectes. En este sentit, Pujol ha advertit que “l’impacte del canvi climàtic ens obliga a debatre sobre els mecanismes de planificació i prevenció davant els desastres naturals”.

Pujol ha recordat també la reclamació feta pels ajuntaments dels municipis de la Ribera d’Ebre afectats per l’incendi, de ser declarats com a zona greument afectada per una emergència de Protecció Civil, i ha fet diferents puntualitzacions a la proposició. La diputada republicana ha demanat que “en aquelles zones afectades greument per una emergència de protecció civil, la consideració de mals materials haurien d’incloure les edificacions que no són ni primer habitatge, ni seus d’empresa o d’administracions, perquè en molts casos aquestes limitacions han deixat sense ajudes a moltes famílies afectades”.

Anunci

A més, també ha proposat “no aplicar la limitació actual de despeses a les corporacions locals i permetre que es puguin atendre totes les despeses fetes pels ajuntaments degut als incendis o inundacions”. En este sentit, ha demanat que l’administració central no es limiti a avaluar la possible aplicació de reducció dels índexs de rendiment net de les explotacions i activitats agràries de  les zones sinistrades, sinó que apliqui directament la reducció.

Després de reconèixer les accions benintencionades que impulsa el govern, Pujol ha exigit “lleialtat institucional” cap a les altres administracions que estan actuant contra les catàstrofes, i evitar que les ajudes es superposin o contravinguin amb les mesures adoptades.“En el cas de Catalunya, el Departament d’Agricultura, amb la consellera Teresa Jordà al capdavant, ja ha traçat un pla d’acció contra els incendis que hauria de ser la guia per a totes les accions futures a les que l’Estat vulgui contribuir”, ha manifestat, tot acabant la seua intervenció fent una crida a l’esperança: “Rebrotarem”.

Tags: ERCEspanyaFlixIncendisNorma PujolPolíticaRibera d'Ebre

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 20 hores
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 20 hores
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 21 hores
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ