• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

#NdP: Lo Pati presenta “Eugenèsia”, una exposició sobre art digital com esglaó cap una nova escala evolutiva

per Gustau Moreno
20 de setembre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La recerca constant de l’home per ser millor forma part del seu instint de supervivència i les transformacions tecnològiques, culturals i socials al llarg dels segles i dels mil·lennis també han anat marcant d’alguna manera el codi genètic dels éssers humans. Els últims anys, les noves tecnologies han irromput amb tanta força a les nostres vides que ja hi ha corrents com la del Transhumanisme que posen de manifest com els avanços tecnològics poden servir per transformar els homes en éssers amb capacitats augmentades, la qual cosa podria representar un pas transcendental en l’escala evolutiva, passar de l’humà al posthumà. Ciborgs i biònics, ja fa anys que han deixat de ser ciència ficció. Aquesta és la transformació a què s’enfronta la humanitat i la reflexió que posa damunt la taula Eugenèsia, una exposició produïda per Lo Pati – Centre d’Art de les Terres de l’Ebre, a cura de l’artista ampostí, Jaume Vidal, que formarà part del programa d’activitats del VAG Experience, un esdeveniment cultural sobre videojocs i art digital que se celebrarà a Amposta els dies 4 i 5 d’octubre. L’exposició es podrà visitar a Lo Pati del 28 de setembre al 13 d’octubre.

“El que pretén Eugenèsia és aprofitar l’estètica i la filosofia dels videojocs per generar un discurs sobre com estan influint els avanços tecnològics en el món de l’art i en l’evolució de l’artista”, afirma Vidal. Així l’exposició de la qual és comissari ha reunit obra de set artistes locals, nacionals i internacionals que d’alguna manera interconnecten el món dels videojocs amb el món de l’art digital i la seua evolució des d’una perspectiva crítica. Així trobem una peça del poeta i rapsoda de Deltebre, Eduard Carmona, que analitza la figura del poeta cibernètic, un robot que després de llegir poemes de diversos autors escriu la seua pròpia poesia. Acabarà substituint o sent millor que els poetes reals? També trobem a l’artista visual Alba G. Corral, que a través de la programació ha creat tot univers d’imatges que es van generant a temps real. És ella o l’ordinador qui les crea? L’obsolescència programada també estarà present a l’exposició amb una peça de la jove artista ampostina Anaïs Faiges.

Anunci

Altres peces reflecteixen una estètica que recorda als videojocs, com la d’Ester Fabregat i els seus tubs de tela de coloraines. L’artista Gorka Mohammed, de Santander, produirà part de la seua obra a la residència d’artistes de Balada i el seu projecte per a l’exposició analitza a través de la pintura i el dibuix la psicologia dels personatges dels videojocs, éssers que es mouen en estats emocionals extrems i no tenen consciència de la mort. L’estrès que representa per a l’ull humà el canvi constant d’una pantalla a l’altra quedarà reflectit a través d’una peça de l’artista marroquí establert a París, Mounir Fatmi, cedida per ADN Galeria. I finalment, participarà a la mostra l’artista equatorià, Oswaldo Terreros, que basa bona part de la seua feina en la reproducció d’imatges digitals de manera analògica, utilitzant-les per intervenir edificis que algun dia van ser moderns. La seua peça serà una fotografia d’un d’aquests edificis intervinguts.

Les obres d’aquests set artistes que es presenten en diferents formats (pintura, escultura, projeccions, fotografia…) es complementaran amb la projecció del tràiler del videojoc Deus Ex, ambientat al 2027 i que prediu un món ple de posthumans amb capacitats augmentades.

Tags: Alba G. CorralAmpostaArtsCentre d'Art Lo PatiCulturaJaume VidalMontsiàNdPVAG

Anunci

Related Posts

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig

fa 2 dies
Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
Actualitat

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

fa 2 dies
Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 2 dies
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 2 dies
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 2 dies
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 2 dies
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 3 dies
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 4 dies
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • “NO”
  • Matemàtiques recreatives dominicals (126)
  • PSC, VOX i PP, rebutgen aprovar el districte universitari català pels estudiants de medicina

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ