• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Roigé troba una via per desbloquejar l’ampliació de l’auditori de Tortosa

per Gustau Moreno
26 de setembre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El govern de Meritxell Roigé no llança la tovallola del projecte per ampliar el teatre auditori Felip Pedrell. Només dos dies després que el ple frenés el projecte amb els vots de Movem, ERC-Tortosa Sí, Ciutadans i la CUP, Roigé ha comparegut per anunciar que han decidit fragmentar l’operació de finançament en diverses anualitats. De fet, un dels arguments que va esgrimir l’oposició per rebutjar el projecte -només el PSC va donar suport al govern- és que l’Ajuntament no havia d’endeutar-se de cop per finançar les obres amb un crèdit de més d’1,7 milions d’euros.

Roigé ha dit que la setmana que ve portarà el tema novament al ple, amb una amortització de deute que li hauria de permetre signar, sense necessitat dels vots de l’oposició, un crèdit de 215.000 euros, així com replantejar l’obra i dividir-la en dos anualitats. Roigé ha afegit que, després d’una primera ronda de consultes, confia en el suport de la resta de grups. Però, tot i així, els ha retret que tombessin el finançament per forçar la derrota del govern, amb l’objectiu que es visualitzés la seua feblesa. “No he escoltat cap ‘no’ al projecte. Tots m’han mostrat la seva voluntat d’aprovar-lo”, ha insistit. Per contra, ha rebutjat les acusacions dels grups de l’oposició sobre la manca de voluntat de consens i d’informació al voltant del projecte. “Mai anteriorment havia explicat tantes vegades un projecte a algú”, ha assegurat l’alcaldessa.

Anunci

Un altre argument que van aportar els grups de l’oposició, sobretot ERC-Tortosa Sí, és que l’ampliaciació de l’auditori no és prioritària, i que no s’ha fet amb prou planificació. En concret, Roigé vol construir una nova sala per a 300 persones, a mig camí entre la sala gran i la sala petita de l’auditori actual. “Com a ciutat, no tenim per què esperar pel caprici d’alguns de votar no per generar una votació en contra del govern municipal”, ha lamentat Roigé, que ha recordat als republicans que ERC també va participar en la planificació de l’obra durant el mandat anterior. De fet, ha remarcat que ERC va votar a favor de destinar 72.000 euros a la redacció del projecte el juliol del passat 2018. A més, tots els grups van autoritzar dimarts la modificació del planejament que permet requalificar l’espai necessari de zona verda a equipaments. “Es tractava de fer-nos perdre una votació perquè sí”, ha reiterat l’alcaldessa.

A banda, Roigé ha anunciat que portarà al ple una amortització “voluntària” de deute de 300.000 euros, gràcies al romanent de tresoreria acumulat de l’exercici anterior. Això és que li hauria de permetre, d’acord amb les seues atribucions com alcaldessa, subscriure un crèdit de 215.000 euros per a este exercici, sense necessitat de comptar amb el vots de l’oposició. “Reduirem l’endeutament per sobre del que ens hem d’endeutar”, ha insistit, tot apuntant que a finals d’anys plantejarà una nova amortització. Segons Roigé, amb la maniobra de l’oposició s’ha perdut una setmana, però la idea és poder començar les obres enguany i continuar-les durant el 2020. En l’horitzó, la celebració de Tortosa com a Capital de Cultura Catalana durant el 2021.

Tags: Baix EbreERCJunts per TortosaMeritxell RoigéPolíticaTeatre Auditori Felip PedrellTortosa

Anunci

Related Posts

Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre
Actualitat

Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre

fa 16 hores
Kronospan Tortosa ja té a la seua coberta el parc solar en teulada més gran de Catalunya
Actualitat

La CUP reclama més control públic sobre les emissions de Kronospan a Tortosa

fa 16 hores
DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat
Actualitat

DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat

fa 17 hores
Tortosa impulsa un pla per prevenir la violència sexual i LGTBIfòbica
Actualitat

Tortosa impulsa un pla per prevenir la violència sexual i LGTBIfòbica

fa 17 hores
Comunicat conjunt de Movem Tortosa, ERC, Ciutadans i la CUP sobre la llar d’infants
Actualitat

El projecte Oikia dona suport diari a 28 infants vulnerables a Tortosa

fa 17 hores
Tortosa obre la pista de gel amb gairebé 4.000 escolars participants
Actualitat

Tortosa obre la pista de gel amb gairebé 4.000 escolars participants

fa 17 hores
Els sindicats de l’Ebre reclamen accions contra les violències masclistes
Actualitat

Els sindicats de l’Ebre reclamen accions contra les violències masclistes

fa 2 dies
Tortosa invertirà en la millora dels principals equipaments esportius municipals
Actualitat

Tortosa invertirà en la millora dels principals equipaments esportius municipals

fa 2 dies
El Baix Ebre presenta un pressupost de 30,8 milions per al 2026
Actualitat

El Baix Ebre presenta un pressupost de 30,8 milions per al 2026

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre
  • La CUP reclama més control públic sobre les emissions de Kronospan a Tortosa
  • DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ