• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Francesc Bellaubí: ‘No trobem solucions al problema del canvi climàtic perquè la resposta no és tecnològica’

per Gustau Moreno
11 d'octubre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Francesc Bellaubí: ‘No trobem solucions al problema del canvi climàtic perquè la resposta no és tecnològica’

L'investigador senior, Francesc Bellaubí durant la conferència sobre geoètica a l'aula magna del campus Terres de l'Ebre. // URV.

Francesc Bellaubí és doctor en Ciències Naturals per la Universitat d’Osnabrück (Alemanya) i durant més de vint anys ha participat en projectes de cooperació i desenvolupament amb agències internacionals, universitats i ONG en temes com la gestió de recursos naturals i planificació territorial en diferents països d’Amèrica, Àfrica i Àsia. Un bagatge que l’ha portat a interessar-se per la geoètica, és a dir, els valors ètics que marquen la nostra relació amb la geosfera o la part inert de la natura. De fet, actualment està duent a terme un projecte d’investigació a la South Ural State University de Chelyabinsk, a Rússia on analitza aquesta relació de l’home amb el planeta des del punt de vista de la identitat, la ideologia i la tecnologia. Aquest dimecres, 9 d’octubre, ha ofert una xerrada al campus Terres de l’Ebre, organitzada pel Campus Extens de la URV a Tortosa: “La geoètica i la pedagogia dels valors: un tema transversal per a la nostra formació”.

“L’aigua per a la gent que viu a les Terres de l’Ebre és “lo” riu i se’l sent seu no com un simple recurs sinó com a part de la seua identitat”, apunta Bellaubí per il·lustrar com el sentiment identitari marca la relació de l’home amb el seu entorn. “El que aquí és lo riu, a d’altres llocs és el llac, o el mar”, afegeix. Tortosí d’origen, continua molt vinculat a la seua ciutat, per això va seguir des de la distància la lluita  contra el pla hidrològic de l’Ebre i considera que el seu desenllaç demostra que “el poder de la gent és increïble. Aquí es va aconseguir aturar un pla hidrològic”, afirma.

Anunci

Dins el paradigma de la geoètica, l’ecosistema pel qual es mou actualment, la justícia social va lligada amb la justícia ambiental. “No es pot ser ambientalista sense tenir en compte la part social”, assenyala Bellaubí per qui les respostes que han de servir per mitigar els efectes del canvi climàtic no es poden trobar en els avenços tecnològics. “No trobem solucions a aquest problema perquè les busquem en la tecnologia quan estan en la manera com tots nosaltres ens relacionem amb la natura”, afirma. Interpel·lat per un alumne del campus ebrenc sobre els interessos que frenen la implantació del cotxe elèctric en substitució dels de combustibles fòssils, Bellaubí assenyala que potser la solució no és intercanviar un cotxe per un altre sinó plantejar nous tipus de mobilitat. “Cadascú hem de ser conscients de quins són els nostres valors i quin preu estem disposats a pagar per ser-hi fidels”, conclou, tot precisant que per això és tant important fer pedagogia dels valors: “busquem fer sorgir un pensament crític que ens ajudi a fer les preguntes bones.” // Via NdP de la URV.

Tags: Baix EbreCanvi climàticEmergència climàticaFrancesc BellaubíMedi AmbientNdPSocietatTortosaURV

Anunci

Related Posts

El desplegament del Pla de Barris centrarà la recta final del mandat a Tortosa
Actualitat

El desplegament del Pla de Barris centrarà la recta final del mandat a Tortosa

fa 14 hores
En marxa les obres per cobrir la pista poliesportiva exterior del Temple
Actualitat

En marxa les obres per cobrir la pista poliesportiva exterior del Temple

fa 14 hores
Salut trasllada el punt de vacunació poblacional d’Amposta a l’auditori municipal
Actualitat

Amposta avança perquè el Grau d’Odontologia es pugui impartir el curs 2027-2028

fa 14 hores
Una concentració a Tortosa denuncia una agressió transfòbica contra una dona trans
Actualitat

Una concentració a Tortosa denuncia una agressió transfòbica contra una dona trans

fa 2 dies
La calor extrema comença a modificar les dates de les vacances dels turistes
Actualitat

La calor extrema comença a modificar les dates de les vacances dels turistes

fa 2 dies
Sara Asensio guanya el 44è Premi de Narrativa Ribera d’Ebre amb ‘El pes del silenci’
Actualitat

Sara Asensio guanya el 44è Premi de Narrativa Ribera d’Ebre amb ‘El pes del silenci’

fa 2 dies
musclo delta de l’Ebre
Actualitat

L’IRTA busca adaptar el cultiu de musclo i ostra del Delta a unes aigües cada cop més càlides

fa 3 dies
Aguas Tres Calas
Actualitat

L’Ametlla de Mar inicia la revocació del servei d’aigua a Tres Calas

fa 3 dies
projecte Thalassa
Actualitat

El projecte Thalassa digitalitza en 3D els vaixells enfonsats de la costa de l’Ametlla de Mar

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El desplegament del Pla de Barris centrarà la recta final del mandat a Tortosa
  • En marxa les obres per cobrir la pista poliesportiva exterior del Temple
  • Amposta avança perquè el Grau d’Odontologia es pugui impartir el curs 2027-2028

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ