• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Què passa amb les obres de la plaça de la catedral de Tortosa?

per Gustau Moreno
15 de novembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
1
Què passa amb les obres de la plaça de la catedral de Tortosa?

Una imatge de les obres de la nova plaça de la Catedral. // G.M.

Havia d’estar acabada al juny, però les obres de la nova plaça de la catedral de Tortosa semblen aturades. Fa dos setmanes que els operaris gairebé han desaparegut, i només algun dia es veu alguna persona fent alguna tasca menor, sobretot per assegurar el tancament del perímetre, o per retirar la maquinària. De fet, divendres de la setmana passada, un camió va emportar-se dos de les tres màquines que havien quedat al recinte, on la major part de les restes arqueològiques han sigut cobertes amb sistemes de protecció.

Es dóna la circumstància que al ple ordinari del 4 de novembre, en l’apartat de precs i preguntes, el grup de Movem Tortosa va preguntar a l’alcaldessa sobre una possible aturada de les obres. “Ens han comunicat que les obres quedaran aturades per una llarga temporada, per una falta d’entesa amb l’Ajuntament”, va assegurar el regidor Jaume Bel. Per la seua banda, Meritxell Roigé va respondre: “No tenim constància de què hi hagi cap aturada de les obres de la catedral. El que sí que s’han fet són els micropilotatges, i a partir d’aquí la direcció facultativa està treballant amb l’empresa. A hores d’ara, no tenim cap informació que ens digui que l’obra està aturada”.

Anunci

Però este dijous, 10 dies després d’aquell ple, el ritme de les obres no sembla reactivar-se, sinó tot el contrari. A més, segons va dir Roigé el 26 de setembre passat, la nova data per a l’acabament de la nova plaça de la catedral és ara per al primer trimestre de 2020. L’alcaldessa va explicar aleshores que s’estaven acabant els micropilotatges per aguantar l’estructura de la nova plaça. “Jo crec que un cop que s’acabin els micropilotatges, a mitjans d’octubre, ja es començarà a veure la fonamentació del que serà la plaça, i per tant ja es veurà més avançat”, va assegurar l’alcaldessa abans d’afirmar que “hi haurà un salt important entre l’octubre i el novembre quant a la imatge de l’obra”.

L’actuació a la nova plaça de la catedral ha de permetre resoldre urbanísticament aquest punt del nucli antic, però també museïtzar i fer visitable les restes arqueològiques que expliquen la història de la ciutat. El projecte té un cost d’uns 1,9 milions d’euros.

Tags: Baix EbreCatedralJaume BelJunts per TortosaMeritxell RoigéMovem TortosaTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
Actualitat

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs

fa 15 hores
Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
Actualitat

Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’

fa 15 hores
Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

fa 16 hores
Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre
Actualitat

Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre

fa 16 hores
En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any
Actualitat

En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any

fa 2 dies
Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%
Actualitat

Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%

fa 2 dies
‘Los Col·loquis de la no tan insigne ciutat de Tortosa’, per Irene López
Actualitat

S’obre la convocatòria d’ajuts per rehabilitar habitatges al centre de Tortosa i locals comercials de tota la ciutat

fa 2 dies
‘Per una agència de la natura  per al món rural i des del món rural’, per Eva Amposta i Jordi Jordan
Actualitat

S’acaba la màxima alerta de risc d’incendis i s’aixequen les restriccions als espais naturals

fa 2 dies
Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna
Actualitat

Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
  • Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
  • Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ