• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

ERC porta al ple de Tortosa el debat sobre els serveis ferroviaris a l’Ebre

per Gustau Moreno
29 de novembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El grup d’Esquerra-Tortosa Sí portarà el debat sobre els trencs ebrencs al ple ordinari del mes de desembre, amb una moció que reclama una millora del servei ferroviari a l’estació de l’Aldea, l’estació central del territori. En concret, el text de la moció planteja que s’inicien les negociacions necessàries amb Renfe per a garantir l’aturada de tots els combois, en ambdós sentits de la marxa, inclosos els de velocitat alta, actuals i futurs. De fet, la moció arriba després que la Generalitat haja fet públic que podria deixar de subvencionar l’Euromed entre l’Aldea i Barcelona, quan entre en funcionament la doble via entre Vandellòs i Tarragon. Després d’anys de reivindicacions, l’aturada de l’Euromed va arribar el 2016 per cobrir el deficient servei ferroviari a l’Ebre, on hi ha trens que triguen 2 hores i 51 minuts en recórrer el trajecte entre l’Aldea i Barcelona.

“La ciutadania de l’Ebre ens trobem en una posició clarament desfavorida respecte d’altres territoris del país quant a mobilitat i aquest és un dels factors que provoca la pèrdua de població”, ha lamentat el portaveu republicà, Xavier Faura. “La situació és especialment greu perquè tot apunta que una vegada entre en funcionament la doble via, l’Euromed circularà per la línia de l’AVE, de tal manera que si desapareix el servei Euromed les Terres de l’Ebre, no tindrem comunicació amb l’estació de Camp de Tarragona, ja que els trens regionals, Rodalies o Talgo es mantindran per la línia de la costa”, ha assenyalat Faura.

Anunci

Durant els últims tres anys, des de l’estació de l’Aldea en direcció Tarragona i Barcelona s’han venut prop de 140.000 bitllets. Per tant, ERC-Tortosa Sí constata que és un servei molt demandat per la ciutadania ebrenca. Així, per mantenir l’Euromed i aconseguir que tots els combois que circulen per l’estació de l’Aldea s’hi aturen, els republicans proposen que l’Ajuntament tortosí lidere esta reivindicació a la Taula de Mobilitat, que es reunirà el 4 de desembre, i demane a la resta d’ajuntaments ebrencs que se sumen a la petició, així com a la plataforma Trens Dignes. De fet, la moció també proposa que es demane a la Generalitat que col·labore amb les institucions del territori per aconseguir estes reivindicacions.

D’altra banda, Esquerra-Tortosa Sí presentarà una altra moció per renovar els convenis reguladors de les entitats municipals descentralitzades (EMD), convenis que actualment estan caducats i es troben prorrogats. En el cas de Jesús, el conveni està prorrogat des del 19 de gener de 2018, mentre que els de Campredó i Bítem ho estan des del 4 de febrer de 2019. “Ens consta la voluntat de les EMD de renovar aquests convenis i, com a mínim, l’EMD de Campredó va iniciar els tràmits de renovació sense obtenir cap resposta favorable per part de l’Ajuntament”, ha manifestat Faura. Segons els republicans, és necessari dotar de seguretat els recursos econòmics dels ajuntaments dels pobles de Tortosa perquè puguen complir adequadament amb les seues competències. La moció també reclama fixar un calendari per poder establir un nou marc de relació per a l’any 2020.

Tags: Baix EbreERCL'AldeaPolíticaTortosaTrensTrens DignesXavier Faura

Anunci

Related Posts

Tortosa impulsa al barri del Castell la primera promoció pública d’habitatge en dues dècades
Actualitat

Tortosa impulsa al barri del Castell la primera promoció pública d’habitatge en dues dècades

fa 2 hores
Els docents reclamen millores salarials i menys ràtios en l’inici de la negociació amb Educació
Actualitat

Els docents reclamen millores salarials i menys ràtios en l’inici de la negociació amb Educació

fa 2 hores
El personal de l’Hospital de Tortosa denuncia la falta de recursos i exigeix solucions immediates
Actualitat

El personal de l’Hospital de Tortosa denuncia la falta de recursos i exigeix solucions immediates

fa 2 hores
Móra d’Ebre impulsa un nou pulmó verd a l’Illa de Saurí amb un gran parc urbà i zones esportives
Actualitat

Móra d’Ebre impulsa un nou pulmó verd a l’Illa de Saurí amb un gran parc urbà i zones esportives

fa 2 hores
Junts per Tortosa critica les bases dels ajuts socials i demana recuperar la gestió pública del Renaixement
Actualitat

Junts per Tortosa critica les bases dels ajuts socials i demana recuperar la gestió pública del Renaixement

fa 2 hores
L’Institut Dertosa homenatja Jane Austen en el 250è aniversari del seu naixement
Actualitat

L’Institut Dertosa homenatja Jane Austen en el 250è aniversari del seu naixement

fa 2 hores
Amposta estrena el Noa Park, un nou bar-restaurant al Parc dels Xiribecs
Actualitat

Amposta estrena el Noa Park, un nou bar-restaurant al Parc dels Xiribecs

fa 2 hores
Joan Roig deixarà l’alcaldia d’Alcanar per dedicar-se a la docència
Actualitat

Joan Roig deixarà l’alcaldia d’Alcanar per dedicar-se a la docència

fa 1 dia
DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat
Actualitat

Toni Gilabet (ERC) apunta que la mancomunitat DeltaGestió pot estar vinculada a moviments polítics al territori

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa impulsa al barri del Castell la primera promoció pública d’habitatge en dues dècades
  • Els docents reclamen millores salarials i menys ràtios en l’inici de la negociació amb Educació
  • El personal de l’Hospital de Tortosa denuncia la falta de recursos i exigeix solucions immediates

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ