• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Vallespí, sobre la polèmica amb Salut per l’edifici oncològic: ‘No podem estar fent més demagògia i més el rídicul’

per Gustau Moreno
11 de desembre de 2019
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

“Considero que no podem estar fent més demagògia i més el ridícul. Estem fent un altre cop el ridícul a les Terres de l’Ebre, però esta vegada el fem natros, des des les Terres de l’Ebre, que encara és pitjor”. Així de contundent ha sigut este dilluns el delegat de la Lliga contra el Càncer al territori, Francesc Vallespí, tot criticant el paper de l’Ajuntament de Tortosa i del Departament de Salut en la polèmica sobre les obres a l’hospital Verge de la Cinta i la construcció del nou edifici oncològic. “Pensem i creiem que no es pot demorar més”, ha dit en relació a la instal·lació del nou accelerador lineal. “O es dona autorització per fer de seguida l’edifici nou, encara que tot i així ens estarem esperant dos anys, o s’opta per traure el de Jesús i enviar tots els malalts oncològics a fer-se la radioteràpia a Reus”, ha afegit.

Segons Vallespí, el pavelló de radioteràpia de l’hospital de la Santa Creu de Jesús reuneix unes condicions que difícilment podrà tenir el nou edifici oncològic projectat per Salut a l’hospital Verge de la Cinta. De fet, ha reiterat que la solució més immediata seria instal·lar l’accelerador donat per la Fundació Amancio Ortega a la unitat de radioteràpia del mateix hospital de la Santa Creu. I això, encara que siga necessari derivar tots els pacients a l’hospital de Reus, durant el temps de calibratge del nou accelerador. Vallespí ha dit que la Lliga contra el Càncer prefereix la solució que siga més ràpida. “Entenc que el més ràpid seria posar l’accelerador lineal a Jesús, que és el que haguessin hagut de fer a partir del 17 de maig del 2017”, ha remarcat. Així, ha preguntat quants pacients han hagut de ser derivats ja a l’hospital Sant Joan de Reus, ja que els seus tumors ja no poden ser tractats amb l’actual accelerador de l’hospital de Jesús, que va quedar obsolet per a alguns tipus de càncer.

Anunci

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, , el delegat de la Lliga contra el Càncer ha tornat a reivindicar que el que realment necessita el territori és la construcció del nou hospital de Tortosa. Un projecte que la Generalitat havia impulsat durant l’etapa del tripartit, però que el govern de CiU va enterrar amb l’arribada de la crisi. “Fan falta polítics valents, que no busquen l’escó, el sou a final de mes o anar a les properes llistes”, ha exclamat Vallespí. “Falten polítics que pensin en els malalts i malaltes de càncer, que es mereixen tenir el millor hospital del territori”, ha remarcat. A més, Vallespí ha contraposat els plans de Salut per fer els nous hospitals a Tarragona i Girona, amb les actuacions previstes en el cas de l’hospital de Tortosa, que ha titllat de “pegat”. “Com sempre. No ens ho mereixem, a les Terres de l’Ebre”, ha conclòs Vallespí.

Tags: Baix EbreFrancesc VallespíHospital de la Santa Creu de JesúsHTVCJesúsLliga contra el CàncerMar LleixàMeritxell RoigéMontse AixendriPolíticaProtagonistesSalutTortosa

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ