• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Arturo Gaya impartirà un curs sobre cant popular i folklore a Amposta

per Redacció
11 de desembre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Arturo Gaya impartirà un curs sobre cant popular i folklore a Amposta

Arturo Gaya.

La Unió Filharmònica d’Amposta acollirà a partir del 14 de desembre, i fins el 18 d’abril del 2020, el curs de cant popular i folklore ‘La cançó i el cicle de la terra’, dedicat a recuperar l’essència de la festa i apropar-la al cicle de la terra. ‘La cançó i el cicle de la terra’ serà un curs de cant popular i folklore impartit pel músic i periodista Arturo Gaya, conegut pel seu treball a Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries. El curs es desenvoluparà en sis sessions de tres hores de durada (dissabtes de 10.30 a 13.30), i té per objectiu recuperar el sentit de la festa a través del cançoner popular en un itinerari pel cicle festiu de la terra: el cicle de nadal a l’hivern, el carnaval i el cicle de la Lluna a la primavera, el Sant Joan i les festes d’estiu, i la gran festa de recollida dels fruits que a la tardor celebrem com a Tots Sants.

Gaya, amb més de 20 anys dedicat a la formació a través de l’Aula de Música Tradicional i Popular, considera que conéixer l’essència i el sentit autèntic de la festa ens apropa a la natura i al cicle de la terra: “Per què cantem a la pau per Nadal o ens disfressem per Carnaval? Per què debatem a Tots Sants entre castanyeres i zoombies?… Per què la Lluna regeix encara en algunes activitats econòmiques? És un aprenentatge important en una època en la que tothom hem de fer el que tinguem a l’abast per reconduir la nostra societat de cara a una altra manera de viure. És bo saber per què celebrem cadascuna de les nostres festes, perquè això contribueix a recuperar la nostra identitat i també a saber què fem i per què estem aquí”, afegeix Gaya.

Anunci

Les sessions, que també inclouran continguts generals de folklore i folklorisme, així com una introducció al cant popular i el vers cantat, es distribuiran des d’aquest desembre fins a l’abril de 2020, tot seguint el calendari festiu.Organitzat per la Unió Filharmònica d’Amposta, el curs està obert al públic en general i també de manera especial als docents, ja que és una activitat reconeguda pel Departament d’Educació en el pla de formació docent.

PROGRAMA DEL CURS
 
LA CANÇÓ I EL CICLE DE LA TERRA. 
CURS DE CANT POPULAR I FOLKLORE.
 
1.- Solstici d’Hivern. El cicle festiu de la terra. La llum que naix. La festa més universal. El cicle de nadal. Nadales de la regió de l’Ebre. Aubades de nadal. La gran festa de Sant Antoni. Versots. Oracions de sant. Pràctica de cant.
14 DESEMBRE 2019.
 
2.- La Cultura Popular i el curs de l’any. Folklore i folklorisme. El sentit de la festa. Xalar, treballar i pregar. El poder de la cançó i la recuperació de l’hàbit de cantar. La reproposta. Pràctica de cant.
11 GENER 2020.
 
3.- La cançó improvisada. Repertoris, tècnica i pràctiques d’improvisació. Jota, fandango, bolero, cant de treball, corranda, estil, nyacra, aubada, havanera, rumba. Pràctica d’improvisació.
1 FEBRER 2020
 
4.- Equinoci de primavera. El calendari de la lluna. Carnaval i Quaresma. Preparar la terra. Cançons d’enramada. Cançons amoroses. Cants de treball: llaurar. Goigs. Cançons de picar moles. Pràctica de cant.
29 FEBRER 2020
 
5.- Solstici d’Estiu. La gran festa del sol. L’oci i els dies de festa. Les festes patronals i la nova festa major. Les aubades. Cançons de ronda. Cançons de festa. Romanços de cec. Pràctica de cant.
28 MARÇ 2020
 
6.- Equinoci de Tardor. Tots Sants i el record als difunts. Rebre els fruits de la terra. Cançons de verema, cançons de plegar olives. Jotes i cants de treball: segar, recollir. Cants d’era. Bressols. Pràctica de cant.
18 ABRIL 2020

Tags: AmpostaArturo GayaCulturaMontsiàProtagonistesQuico el CélioUnió Filharmònica d'Amposta

Anunci

Related Posts

La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7
Actualitat

La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7

fa 15 hores
Tarragona també troba ‘insuficient’ la nova connexió ferroviària amb l’Ebre i València
Actualitat

Els accidents ferroviaris d’Adamuz i Gelida posen en evidència la falta de manteniment de la xarxa

fa 15 hores
Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?
Actualitat

Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?

fa 15 hores
ERC d’Amposta porta a debat la transparència sobre les dietes dels alcaldes
Actualitat

ERC d’Amposta porta a debat la transparència sobre les dietes dels alcaldes

fa 15 hores
L’Ajuntament d’Amposta invertirà 881.000 euros en la millora d’instal·lacions esportives
Actualitat

L’Ajuntament d’Amposta invertirà 881.000 euros en la millora d’instal·lacions esportives

fa 16 hores
Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial
Actualitat

Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial

fa 2 dies
Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE
Actualitat

El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE

fa 2 dies
La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials
Actualitat

La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7
  • Els accidents ferroviaris d’Adamuz i Gelida posen en evidència la falta de manteniment de la xarxa
  • Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ