• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Per un govern de progrés’, per Francesc Miró

per Opinió
3 de desembre de 2019
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

EL RESULTAT de les eleccions al Congrés de Diputats ha estat, novament, una victòria clara dels socialistes, amb 120 escons. Un resultat que ha de permetre formar un govern d’esquerres per tal d’afrontar el reptes que té la societat espanyola en el seu conjunt. Així doncs, s’obre un únic escenari possible per situar a Espanya com un referent en la protecció dels drets socials a Europa, tal i com els ciutadans han decidit a les urnes. Aquest, passa per un govern de coalició de PSOE i Unidas Podemos presidit per Pedro Sánchez. Els eixos principals als que s’ha arribat per formar govern  contempla un total de deu mesures programàtiques.

1. CONSOLIDAR el creixement i la creació d’ocupació. Combatre la precarietat del mercat laboral i garantir treball digne, estable i de qualitat.

Anunci

2. TREBALLAR per la regeneració i lluitar contra la corrupció. Protegir els serveis públics, especialment l’educació, la sanitat pública i l’atenció a la dependència. Blindatge de les pensions de la gent gran: assegurar la sostenibilitat del sistema públic de pensions i la seva revalorització d’acord amb el cost de la vida. L’habitatge com a dret. Apostar per la ciència com a motor d’innovació econòmica. Recuperar talent emigrat.

3. LLUITA contra el canvi climàtic: la transició ecològica justa, la protecció de la nostra biodiversitat i la garantia d’un tracte digne als animals.

4. ENFORTIR les petites i mitjanes empreses i als/les autònoms/es. Impulsar la reindustrialització i el sector primari. Facilitar des de l’Administració les bases per a la creació de riquesa, benestar i ocupació, així com l’impuls digital.

5. APROVACIÓ de nous drets que aprofundeixin el reconeixement de la dignitat de les persones com el dret a una mort digna, a l’eutanàsia, la salvaguarda de la diversitat i assegurar Espanya com a país de memòria i dignitat.

6. ASSEGURAR la cultura com a dret i combatre la precarietat en el sector. Fomentar l’esport com a garantia de salut, integració i qualitat de vida.

7. POLÍTIQUES feministes: garantir la seguretat, la independència i la llibertat de les dones mitjançant la lluita decidida contra la violència masclista, la igualtat retributiva, l’establiment de permisos de paternitat i maternitat iguals i intransferibles, la fi del tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i l’elaboració d’una Llei d’igualtat laboral.

8. REVERTIR la despoblació: suport decidit a l’anomenada Espanya buidada.

9. GARANTIR la convivència a Catalunya: el Govern d’Espanya tindrà com a prioritat garantir la convivència a Catalunya i la normalització de la vida política. També s’enfortirà l’Estat de les autonomies per assegurar la prestació adequada dels drets i serveis de la seva competència. Garantirem la igualtat entre tots els espanyols.

10. JUSTÍCIA fiscal i equilibri pressupostari. El control de la despesa pública és essencial pel sosteniment d’un estat del benestar sòlid i durador. El Govern impulsarà polítiques socials i nous  drets, gràcies a una reforma fiscal justa i progressiva en la que se eliminen privilegis  fiscals. 

NO OBSTANT, per fer factible aquest acord per poder formar govern, requereix també del suport o bé de l’abstenció d’altres forces polítiques, ja que la suma de PSOE i Unidas Podemos (155 diputats) és insuficient per arribar als 176 diputats necessaris per la investidura. I aquí és on ERC pot jugar un paper important, si el que pretén és que els seu vots siguin útils per a Catalunya, ja que sense almenys l’abstenció d’ERC es corre el perill d’unes terceres eleccions, que l’únic que aconseguirien és que VOX pugui decantar la balança en favor d’un govern de dretes reaccionari que perjudicaria  molt els drets socials i polítics dels catalans, si més no.

S’IMPOSA, per tant, un temps de reflexió per aquells que creiem que els extrems tan sols porten a la confrontació i el que cal es xafar de peus a terra i apropar distàncies, amb la finalitat de fomentar el diàleg a Catalunya, buscant fórmules d’entesa i trobada, sempre dins de la Constitució i l’Estatut del que tots ens hem dotat. I vaig aquí perquè el resultat electoral a Catalunya també s’ha d’interpretar en la justa mesura. 

SI BÉ ÉS CERT que ERC ha guanyat amb 13 diputats, no és menys cert que el PSC, amb 12 diputats, és la segona força política. Els partits sobiranistes no han assolit el seu principal objectiu que era guanyar, ans al contrari, han quedat molt lluny de la xifra idíl·lica dels 2.000.000 de vots que tant reclamen, s’han hagut que conformar amb 1.642.000 vots, el 44% dels vots emesos, mentre que el vot no independentista ha obtingut 2.085.000 vots, el 56% del vots. Aquestes xifres demostren que l’independentisme es queda lluny del seu objectiu de consolidar-se i sofreix un retrocés. Per tant, a ERC han de ser pragmàtics i no bloquejar un govern d’esquerres a Espanya que solament perjudicaria el conjunt dels catalans, mai més ben dit.    

*FRANCESC MIRÓ és el primer secretari del PSC d’Amposta.

Tags: AmpostaERCEspanyaFrancesc MiróMontsiàOpinióPolíticaPSCPSOEUnidas Podemos

Anunci

Related Posts

Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

Els grans incendis forestals i el despoblament rural

fa 9 hores
La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 2 dies
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 4 dies
‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López
Diàleg

‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López

fa 6 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (94)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (94)

fa 6 dies
‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts
Diàleg

‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts

fa 6 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘Si la llengua falla, Catalunya caurà’, per Anton Monner

fa 7 dies
El dèficit obliga el govern de Tortosa a reduir la despesa i reajustar els horaris del WIN
Diàleg

‘La Festa del Renaixement consolida Tortosa com a referent de la recreació històrica’, per Víctor Grau Ferrer

fa 1 setmana
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘Aprenent de les cendres’, per Manel de la Vega

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ