• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Balfegó celebra que ‘la majoria de les tonyines’ hagin fugit vives de les gàbies

L'empresa recull tonyines mortes de la costa de l'Ebre i ofereix contenidors als pescadors per depositar les que trobin

per Redacció
4 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Balfegó, l’empresa tonyinaire de l’Ametlla de Mar, ha anunciat este dimarts que està enfilant la recta final de les operacions de recollida de tonyines que van escapar-se de les seyes gàbies d’engreix i morir durant el temporal Glòria, arribant a centenars a diferents punts de la costa de l’Ebre. Segons precisen, ara treballen per definir la millor forma d’arribar a la Punta de la Banya, la zona més complicada pel difícil accés. En un comunicat, Balfegó assegura també que ha ofert als pescadors contenidors per depositar els exemplars trobats i, al mateix temps, que compensarà a través de la seua assegurança de protecció civil les pèrdues que els armadors hagin pogut patir per captures accidentals de tonyina roja.

En un primer moment, Balfegó va minimitzar les possibles pèrdues, tot assegurant, en plena llevantada, que les seues instal·lacions es mantenien operatives. De fet, fins dimarts passat no va admetre que els centenars de tonyines aparegudes a la costa de l’Ebre provenien de les seues gàbies. Aleshores, l’empresa va assegurar que les pèrdues arribarien a ser molt més greus de les que es preveien inicialment. En el comunicat d’este dimarts, l’empresa sosté, en canvi, que “treballa des de poques hores després del final del temporal” en la recollida de tonyines i que ha estat “en contacte permanent, des del primer moment” amb el Departament d’Agricultura, posant-se a disposició d’ajuntaments i confraries de pescadors del territori després del temporal.

Anunci

La primera d’estes trobades, però, no hauria tingut lloc fins aquest mateix dilluns i va servir, segons la versió corporativa, per oferir la seua “col·laboració en les feines de recuperació d’exemplars” , tot oferint contenidors als pescadors per dipositar les tonyines que trobin. Va ser, però, una setmana abans quan la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, recomanava a la ciutadania evitar menjar tonyina roja que havia aparegut morta a la costa i requeria a Balfegó xifres sobres les pèrdues, a més de plantejar mesures per evitar que les captures de cadàvers malmetessin la pesca o posessin el risc de sanció els pescadors.

A més, l’empresa, que precisa no haver negat “mai que les tonyines provenien de les seves piscines”, sosté ara que ja va comunicar fa uns dies que compensarà a través de la seya assegurança de responsabilitat civil els pescadors que hagin patit o pateixin pèrdues per capturar exemplars de tonyina de forma accidental amb les seues xarxes. També confien que la Generalitat sigui conscient de les “pèrdues patides per Balfegó i li garanteixi accés a les ajudes públiques” pel temporal.

El comunicat apunta també que un cop s’ha analitzat les instal·lacions més a fons l’empresa confirma el seu “bon estat tot i els embats del temporal”, una situació que atribueix als “treballs de manteniment” que s’hi efectuen habitualment. Així, asseguren que són de les poques instal·lacions de la costa mediterrània estatal que han resistit els dos últims temporals –del setembre de 2019 i este del gener passat- i els exemplars que han fugit “ho han fet a conseqüència del fort onatge”, amb onades de fins a 14 metres d’altura cada cinc segons que van “mantejar” el peix fora de les gàbies. En este sentit, la companyia “celebra que la majoria de les tonyines hagin escapat vives”.

Per últim, l’empresa creu que podrà tornar a operar al mercat amb total normalitat “en tan sols uns mesos” i que, en estos moments, efectua una “intensa campanya” entre els seus clients i distribuïdors per informar-los sobre la situació viscuda i que disposa d’un stock del seu producte congelat. // Via ACN.

Tags: Baix EbreBalfegóEconomiaGeneralitat de CatalunyaL'Ametlla de MarMedi AmbientSocietatTeresa Jordà

Anunci

Related Posts

Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica
Actualitat

Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica

fa 12 hores
Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip
Actualitat

Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip

fa 12 hores
Polèmica entre Junts per Tortosa i el govern municipal per més subvencions, ara del Pla Impuls Dipta
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa confia omplir totes les places de les noves llars d’infants el curs 2026-2027

fa 12 hores
Educació defensa la planificació del curs vinent i assegura que busca ‘equilibri i inclusió’ a les aules
Actualitat

Educació defensa la planificació del curs vinent i assegura que busca ‘equilibri i inclusió’ a les aules

fa 12 hores
Educació retalla una línia de 1r d’ESO a l’Institut Terra Alta i famílies i sindicats alerten de classes massificades
Actualitat

Educació retalla una línia de 1r d’ESO a l’Institut Terra Alta i famílies i sindicats alerten de classes massificades

fa 12 hores
Deltebre presenta 9.454 al·legacions contra l’atermenament de Costes i planta cara al Ministeri
Actualitat

Deltebre presenta 9.454 al·legacions contra l’atermenament de Costes i planta cara al Ministeri

fa 12 hores
‘Tortosa enceta una nova etapa: cuidar, connectar i avançar’, per Mar Lleixà
Actualitat

Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes

fa 2 dies
Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
Actualitat

Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp

fa 2 dies
Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies
Actualitat

Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica
  • Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip
  • L’Ajuntament de Tortosa confia omplir totes les places de les noves llars d’infants el curs 2026-2027

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ