• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

[#VÍDEO] Calvet: ‘El nostre compromís amb el Delta és absolut’

per Gustau Moreno
5 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

“El nostre compromís amb el Delta de l’Ebre és absolut, i també amb les propostes de la Taula de Consens”, ha afirmat Damià Calvet al Parlament. El conseller de Territori i Sostenibilitat responia este dimecres una pregunta del grup de Catalunya En Comú Podem, que reclamava recuperar la Comissió per la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre. Segons Calvet, va ser “el territori” qui va demanar substituir la comissió per la Taula de Consens pel Delta, que agrupa els ajuntaments i les comunitats de regants. El conseller, que també ha recordat que l’Estat és el responsable de l’incompliment sistemàtic de directives europees sobre els cabals ecològics i la gestió dels sediments retinguts a Mequinensa, Riba-roja d’Ebre i Flix, ha lamentat que la nova presidenta de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) assistís a l’acte de la Taula de Consens, mentre que el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) acabava de publicar l’esquema de temes importants de la nova planificació hidrològica, un document en què es nega que el Delta tinga problemes de regressió i de subsidència.

En concret, el grup de Catalunya En Comú Podem ha reclamat al Parlament la reactivació de la Comissió per la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre per tal de vehicular a través d’ella propostes urgents d’actuació per frenar la degradació ecològica del Delta i pal·liar els greus danys provocats pel temporal Glòria. El diputat Lucas Ferro ha estat l’encarregat de formular la pregunta oral al conseller Calvet. Ferro ha recordat que la Comissió, creada l’any 2005, estava participada per la Generalitat, el govern de l’Estat espanyol, pels consells comarcals i els ajuntaments de les Terres de l’Ebre, per la comunitat científica, les entitats ecologistes i els actors econòmics. Una configuració que, segons ha fet notar el diputat dels comuns, feia que fos una “comissió plural on hi eren tots els actors amb un únic objectiu: evitar la degradació ecològica del Delta de l’Ebre, per evitar arribar precisament on som avui”. El diputat ha retret al conseller que la Comissió hagi estat “abandonada” en els darrers anys, malgrat “l’evidència científica, contra els qui demanaven implicació del Govern per preservar el Delta i contra l’exigència de construir una agenda valenta contra el canvi climàtic”. 

Anunci

Davant de la resposta del conseller, Ferro ha recordat a Calvet que en els darrers dies institucions com el Consell Comarcal del Baix Ebre han aprovat una moció que reclama prendre mesures, en el marc de la Comissió per la Sostenibilitat, i integrant també a la Taula de Consens i les seues propostes. “Cal que el Govern faci autocrítica i calen mesures urgents. Hem perdut una dècada en la lluita per salvar el Delta i adaptar-se al canvi climàtic”, ha retret el diputat de Catalunya En Comú Podem. 

▶️@Lucas_Ferro_: “El problema del #DeltaDeLEbre és ecològic: cal repensar cabals mínims, el transvasament i l’arribada de sediments.
Hem perdut una dècada. Mentre siguin Govern no ens facin perdre més temps, liderin la preservació del Delta i la lluita contra la crisi climàtica” pic.twitter.com/xwjTwwMfv5

— En Comú Podem (@EnComu_Podem) February 5, 2020



Tags: Baix EbreCatalunyaCatalunya En Comú PodemCHEComissió per la Sostenibilitat de les Terres de l'EbreDamià CalvetGeneralitat de CatalunyaJunts per CatalunyaLucas FerroPolíticaTaula de Consens pel Delta

Anunci

Related Posts

Jordan serà el candidat de Movem Tortosa a les eleccions municipals de 2027
Actualitat

Jordan serà el candidat de Movem Tortosa a les eleccions municipals de 2027

fa 3 hores
Llibertat amb mesures cautelars pel monitor del casal esportiu WIN Tortosa detingut per una agressió sexual a menors
Actualitat

Llibertat amb mesures cautelars pel monitor del casal esportiu WIN Tortosa detingut per una agressió sexual a menors

fa 5 hores
La crisi del vi obliga a fer verema en verd en 500 hectàrees de la Terra Alta
Actualitat

La crisi del vi obliga a fer verema en verd en 500 hectàrees de la Terra Alta

fa 24 hores
L’Ametlla de Mar permet consultar les places lliures d’aparcament a tres cales
Actualitat

L’Ametlla de Mar permet consultar les places lliures d’aparcament a tres cales

fa 24 hores
Els vitralls de Campredó connecten l’església de Sant Joan Baptista amb la Sagrada Família
Actualitat

Els vitralls de Campredó connecten l’església de Sant Joan Baptista amb la Sagrada Família

fa 1 dia
Ascó, la Fatarella, Flix i Riba-roja coneixen els detalls del projecte GIRA
Actualitat

Ascó, la Fatarella, Flix i Riba-roja coneixen els detalls del projecte GIRA

fa 1 dia
Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa
Actualitat

Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa

fa 2 dies
Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials
Actualitat

Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials

fa 2 dies
Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic
Actualitat

Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jordan serà el candidat de Movem Tortosa a les eleccions municipals de 2027
  • Llibertat amb mesures cautelars pel monitor del casal esportiu WIN Tortosa detingut per una agressió sexual a menors
  • La crisi del vi obliga a fer verema en verd en 500 hectàrees de la Terra Alta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ