• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

ERC critica Presidència per la gestió ‘poc responsable’ dels ajuts dels aiguats del 2018

per Gustau Moreno
13 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

ERC de les Terres de l’Ebre ha criticat este dijous la gestió “incorrecta i poc responsable” que ha fet el Departament de Presidència de la Generalitat dels ajuts econòmics pels danys provocats pels aiguats de l’octubre del 2018. En una compareixença conjunta a Alcanar, alcaldes, regidors i presidents dels consells comarcals de la federació ebrenca d’Esquerra han fet pública una moció que registraran a les institucions del territori per defensar el cobrament íntegre i l’ampliació dels terminis d’execució i justificacio de les subvencions. Uns ajuts directes que en realitat provenen del govern de l’Estat, però que l’executiu espanyol va haver d’ingressar als comptes de la Generalitat en compliment de les seues competències.

L’alcalde d’Alcanar i president del Consell Comarcal del Montsià, Joan Roig, ha recordat que són “uns recursos que pertanyen a les Terres de l’Ebre i que són vitals per al futur dels nostres pobles”. Roig ha afirmat que “els pobles de l’Ebre no tenen capacitat per fer front a la justificació i execució d’aquestes quantitats de diners en forma d’obres i per això presentarem una moció per reivindicar que es flexibilitzen i eixamplin els terminis de justificació i execució dels ajuts, i que els criteris del Departament de Presidència acabin sent iguals que els de l’Estat espanyol”.

Anunci

Així, Roig ha explicat que no entenen” la diferència de criteris entre el Departament de la Presidència de la Generalitat i la Subdelegació del Govern espanyol, per això demanem a la moció que es convoqui, de manera urgent i immediata, una reunió per aclarir la situació on estiguin presents aquestes institucions, alcaldes, alcaldesses i tècnics”. L’alcalde canareu ha volgut recordar que “no són recursos per a construir equipaments ni infraestructures d’oci; són recursos que afecten les infraestructures que donen servei als sectors agrícola i turístic”.

Abans d’estes afirmacions Roig havia exposat la cronologia dels fets: diferents pobles que van patir les pluges torrencials del mes d’octubre de 2018 van demanar a l’Estat la declaració de zona afectada per emergència de protecció civil. El govern espanyol, després, va valorar els danys i quantificar el crèdit extraordinari que era aplicable a cada poble i el novembre de 2019 molts dels alcaldes van rebre una telefonada del subdelegat del govern, Joan Sabaté, on els anunciava amb molta exactitud els imports dels ajuts. En el cas d’Alcanar per exemple seria de 4.282.926,44 euros, i en el d’Ulldecona, de 797.238,35 euros. El desembre de 2019, l’Estat ja va transferir els ajuts al Departament de Presidència de la Generalitat, perquè en fes la gestió, i aleshores els alcaldes li van fer saber a la directora dels serveis territorials la seua preocupació per com s’haurien de justificar, licitar i executar les obres d’emergència.

Abans del 30 de gener de 2020, que és quan es va publicar l’ordre del govern català amb les bases per acollir-se als ajuts, els alcaldes i alcaldesses van sol·licitar celebrar una reunió amb Presidència i els tècnics municipals per a poder exposar les peculiaritats dels municipis i sol·licitar la flexibilitat dels terminis. Però la reunió no es va convocar i les bases es van publicar sense poder presentar cap esmena. Per últim, en una reunió posterior a la publicació, la directora dels serveis territorials va fer saber als assistents que els criteris de la Generalitat per acollir-se als ajuts serien més restrictius que els de l’Estat, per la qual cosa les quantitats anunciades pel subdelegat del govern espanyol no serien les que definitivament es podrien acabar rebent.

Tags: AlcanarERCEspanyaGeneralitat de CatalunyaJoan RoigJoan SabatéMontsiàPolítica

Anunci

Related Posts

L’ICF finança amb 9,6 milions el nou dipòsit del CAT a l’Ampolla per doblar la reserva d’aigua
Actualitat

L’ICF finança amb 9,6 milions el nou dipòsit del CAT a l’Ampolla per doblar la reserva d’aigua

fa 8 hores
Amposta actualitza l’ordenança de civisme per reforçar la convivència i ampliar la capacitat sancionadora
Actualitat

Amposta actualitza l’ordenança de civisme per reforçar la convivència i ampliar la capacitat sancionadora

fa 8 hores
Tortosa impulsa un nou Pla d’Ocupació als barris per millorar instal·lacions esportives i espais culturals
Actualitat

Tortosa impulsa un nou Pla d’Ocupació als barris per millorar instal·lacions esportives i espais culturals

fa 8 hores
Junts per Tortosa reclama garanties sobre la inversió de 10 milions al Parador i exigeix un calendari clar d’obres
Actualitat

Junts per Tortosa reclama garanties sobre la inversió de 10 milions al Parador i exigeix un calendari clar d’obres

fa 8 hores
Tortosa referma el compromís amb el català en el Dia Internacional de la Llengua Materna
Actualitat

Tortosa referma el compromís amb el català en el Dia Internacional de la Llengua Materna

fa 8 hores
Lídia Ferré destaca que l’acord sobre els pressupostos impulsa mesures de justícia social i habitatge digne
Actualitat

Lídia Ferré destaca que l’acord sobre els pressupostos impulsa mesures de justícia social i habitatge digne

fa 3 dies
Jordi Gaseni demana a la Comissària Europea que intercedeixi per protegir el delta de l’Ebre
Actualitat

Jordi Gaseni demana a la Comissària Europea que intercedeixi per protegir el delta de l’Ebre

fa 3 dies
L’Institut Montsià d’Amposta celebra els 50 anys amb una jornada emotiva de record i agraïment
Actualitat

L’Institut Montsià d’Amposta celebra els 50 anys amb una jornada emotiva de record i agraïment

fa 3 dies
Docents i famílies de l’Escola Horta Vella de la Ràpita es concentren per frenar la possible supressió d’una línia a I3
Actualitat

Docents i famílies de l’Escola Horta Vella de la Ràpita es concentren per frenar la possible supressió d’una línia a I3

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’ICF finança amb 9,6 milions el nou dipòsit del CAT a l’Ampolla per doblar la reserva d’aigua
  • Amposta actualitza l’ordenança de civisme per reforçar la convivència i ampliar la capacitat sancionadora
  • Tortosa impulsa un nou Pla d’Ocupació als barris per millorar instal·lacions esportives i espais culturals

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ