• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Sabaté responsabilitza la Generalitat de l’impagament dels ajuts dels aiguats del 2018

per Redacció
14 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Continua la polèmica per la gestió dels ajuts de l’Estat espanyol pels aiguats de l’octubre del 2018. El subdelegat del govern a Tarragona, Joan Sabaté, ha hagut de reiterar este divendres que la Generalitat ja disposa dels 6,9 milions d’euros de l’Estat per pal·liar els danys als municipis de les Terres de l’Ebre. Sabaté ha volgut respondre al govern català, després que ahir dijous emetés un comunicat reclamant a l’Estat que atenga les demandes dels ajuntaments ebrencs. De fet, el subdelegat ha afirmat que el pagament ja es va fer al desembre de l’any passat, i que desconeix quina raó impedeix a la Generalitat transferir els diners als municipis. “Hem transferit els diners a la Generalitat perquè gestioni això. Arribats a aquest punt és competència del Govern de la Generalitat fer arribar aquests diners als ajuntaments, que esperem que ho faci al més aviat millor, voluntat i intenció que compartim”, ha apuntat.

En este sentit, Sabaté ha deixat clar que no és cert que la Generalitat li demanés cap reunió fa una setmana per tractar sobre la gestió dels ajuts, tal i com s’assenyala al mateix comunicat del govern català. Així, ha revelat que va ser este dijous, en el transcurs d’una conversa telefònica amb el delegat del Govern de les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, que se li va suggerir realitzar una reunió amb els ajuntaments afectats. De fet, la guspira que ha encès el foc ha estat el comunicat que la Generalitat van trametre aquest dijous urgint el govern espanyol a “atendre les demandes dels ajuntaments ebrencs”. “No entenem què és el que ens estan requerint”, ha dit Sabaté, visiblement contrariat.

Anunci

I és que les contundents crítiques dels últims dies setmanes per part dels alcaldes del Montsià, especialment el d’Alcanar –que havia de rebre uns 4 milions-, a la gestió que el Departament de Presidència està fent dels ajuts els aiguats del 2018 han acabat derivant en un creuament de retrets entre administracions. “Nosaltres hem complit amb les nostres obligacions i amb la feina que correspon a l’administració general de l’Estat . Estem a disposició de les altres administracions implicades per qualsevol cosa que sigui necessari. Però no pot ser que se’ns atribueixin dilacions o responsabilitats que ja no ens corresponen”, ha afirmat Sabaté.

Per tot plegat, Sabaté ha insistit que la col·laboració de l’Estat ha estat màxima, fins i tot, en el cas de l’incendi de la Ribera d’Ebre. En este sentit, el subdelegat de l’Estat a Tarragona ha explicat que la Generalitat ha estat l’única administració autonòmica afectada per un gran incendi forestal al 2019 que no ha demanat ajudes al govern espanyol. // Via Canal 21 Ebre i ACN.

[+] MÉS INFORMACIÓ

ERC critica Presidència per la gestió ‘poc responsable’ dels ajuts dels aiguats del 2018
Alcanar es rebel·la contra les bases de la Generalitat per cobrar els ajuts dels aiguats del 2018
Tags: AlcanarBaix EbreCatalunyaERCEspanyaGeneralitat de CatalunyaJoan SabatéMontsiàPolíticaXavier Pallarès

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 4 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 4 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 5 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 6 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 8 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 8 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 3 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 3 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ