• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Taula de Consens pel Delta vol una comissió mixta Estat-Generalitat

Alcaldes i regants també demanen als partits que s'esforcin per introduir partides als pressupostos d'enguany de l'Estat i la Generalitat

per Redacció
19 de febrer de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Taula de Consens pel delta de l’Ebre ha proposat crear una comissió mixta amb els governs espanyol i de la Generalitat, per executar de forma urgent les mesures necessàries que ajudin a preservar l’espai davant l’amenaça de nous temporals. Alcaldes i comunitats de regants han reclamat a les administracions superiors que compleixin la paraula i tradueixin en fets les promeses fetes fa un mes sobre el terreny. També demanen als partits polítics que s’esforcin per introduir partides econòmiques per materialitzar aquestes mesures als pressupostos que encara s’estan tancant.

Representants de l’ens s’han reunit este dimarts amb sectors afectats, entre els quals els empresaris turístics, que han manifestat el seu temor als efectes adversos de l’episodi. “Els que vivim al Delta sabem que aquell episodi va ser extraordinari però les probabilitats que hi hagi una llevantada, normals al març, hi són i al novembre també. Per tant creiem que hem de continuar prement l’accelerador”, ha manifestat el portaveu de la Taula, Xavier Curto. L’ens, segons ha precisat, traslladarà formalment aquesta proposta durant els pròxims dies tant al govern espanyol com al de la Generalitat.

Anunci

Tot i agrair “l’acollida i el suport de les diferents administracions i institucions”, en la línia d’entendre que calen mesures per preservar de forma urgent el Delta, sostenen que arriba l’hora dels fets i d’assumir compromisos reals. “Creiem que la comissió mixta és l’instrument que pot accelerar aquests processos”, ha insistit Curto.

De forma paral·lela, la Taula ha instat els partits polítics, tant en l’àmbit català com estatal, “segons les possibilitats de cadascú”, a treballar per introduir en els pressupostos d’aquest 2020 encara en fase d’aprovació, algunes de les mesures plantejades pel Pla Delta presentat per la Taula perquè es puguin fer efectives. En aquest sentit, l’ens s’ha posat a disposició de les diferents forces polítiques per explicar de forma detallada el contingut i les propostes del documents.

Representants de la Taula s’han reunit al llarg d’aquest dimarts amb col·lectius i sectors que han resultat afectats pel temporal i que, asseguren, els donen suport. Aquest és el cas, entre d’altres, dels propietaris de les finques més afectades tocant a la costa de l’hemidelta esquerre o dels empresaris del sector turístic del Delta. Aquests últims, precisament, han mostrat la seva preocupació sobre els efectes que l’episodi i la seva difusió poden tenir sobre els seus negocis de forma imminent.

“Potser s’ha donat una imatge exageradament catastròfica i estan preocupats per possibles anul·lacions o manca de clients que habitualment visiten el Delta, els valors del qual segueixen vigents. La Taula també estem preocupats per revertir aquest enfocament tant catastròfic”, ha reflexionat el mateix Curto.

Sobre la possibilitat plantejada per partits polítics, entitats i grups ecologistes del territori d’obrir la Taula a totes les sensibilitats existents a l’hora de consensuar mesures per preservar el Delta, Curto ha remarcat que el Pla presentat és “fruit de converses prèvies amb tots els sectors”. Això es va traduir en adhesions formals per part d’algunes entitats, en alguns casos, mentre que d’altres van decidir mantenir-se a l’espera dels resultats.

“Podem assegurar que moltes de les visions o formes d’entendre les possibles solucions del Delta estan totes reflectides al Pla Delta. Potser hi haurà diferències amb les mesures que cal accelerar o no. Nosaltres sempre hem defensat que totes les mesures han d’anar en paral·lel”, ha assumit. En aquest sentit, Curto ha remarcat la importància d’actuar també sobre l’aportació de sediments retingut als embassaments. “S’han d’accelerar els estudis i proves pilot perquè s’implementi al més aviat possible però les altres actuacions que no són la recuperació de sediments són d’implementació força més ràpida”, ha apuntat, tot i assegurar ser conscients que “qualsevol actuació d’urgència a curt i mig termini, si al final no arriben els sediments servirà de poca cosa”. // Via ACN i Canal 21 Ebre.

Tags: AmpostaBaix EbreDeltebreEconomiaMedi AmbientMontsiàRegantsSocietatTaula de Consens pel DeltaXavi Curto

Anunci

Related Posts

‘Tortosa enceta una nova etapa: cuidar, connectar i avançar’, per Mar Lleixà
Actualitat

Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes

fa 21 hores
Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
Actualitat

Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp

fa 21 hores
Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies
Actualitat

Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

fa 21 hores
Suport total del ple de Tortosa a una atenció 24/7 de l’ictus a l’hospital Joan XXIII
Actualitat

Suport total del ple de Tortosa a una atenció 24/7 de l’ictus a l’hospital Joan XXIII

fa 21 hores
Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i recupera xifres anteriors a la pandèmia
Actualitat

Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i recupera xifres anteriors a la pandèmia

fa 21 hores
El PSC d’Amposta proposa Pere Montañana com a candidat a l’alcaldia per al 2027
Actualitat

El PSC d’Amposta proposa Pere Montañana com a candidat a l’alcaldia per al 2027

fa 21 hores
Cambra de Comerç: Les Terres de l’Ebre viuen ‘un moment dolç’ econòmic, però necessiten més infraestructures
Actualitat

Cambra de Comerç: Les Terres de l’Ebre viuen ‘un moment dolç’ econòmic, però necessiten més infraestructures

fa 2 dies
Més de 14.400 al·legacions contra la MAT entre Aragó i Tarragona evidencien el rebuig del territori
Actualitat

Més de 14.400 al·legacions contra la MAT entre Aragó i Tarragona evidencien el rebuig del territori

fa 2 dies
La Catedral de Tortosa recupera el retaule del Carme i confirma l’autoria d’Antoni Ferrer
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera el retaule del Carme i confirma l’autoria d’Antoni Ferrer

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes
  • Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
  • Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ