• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Neguit a Móra la Nova per les línies d’evacuació dels nous parcs eòlics de Tivissa

per Gustau Moreno
11 de març de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’alcalde de Móra la Nóva, Francesc Xavier Moliné, ha admès este dimecres el seu neguit, per l’allau d’avantprojectes de projectes eòlics i de parcs fotovoltaics que han arribat a la Ribera d’Ebre després de l’aprovació del nou decret de renovables de la Generalitat. En el seu cas, els afecten les línies d’evacuació dels nou parcs eòlics projectats a Tivissa, i a més a més ja saben de l’interès d’implantar instal·lacions d’energia solar. “De moment no està previst cap parc eòlic al nostre terme, però sí que hi ha un boom de parcs fotovoltaics. Ja han començat a arribar-nos ínputs perquè hi ha una estació transformadora a la partida dels Aubals, entre Garcia i Móra la Nova, i això fa que sigui molt interessant per a tots els parcs fotovoltaics”, ha explicat Moliné.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde ha dit que ja han presentat al·legacions, per minimitzar l’impacte de les línies d’alta tensió. “Ja ens han comunicat alguns projectes, i nosaltres hem fet al·legacions perquè com a mínim hi hagi un cert ordre a les línies. Que vagin allunyades al nucli de població i paral·leles a línies que ja existeixen, d’evacuació de la central nuclear de Vandellòs a la costa”, ha dit. “Que s’estableixi una certa ordenació del territori, i que no sigui un desgavell de línies d’alta tensió per damunt del nostre terme, que és molt petit”, ha argumentat.

Anunci

De la mateixa manera, Moliné també ha denunciat que el nou decret de renovables deixa els ajuntaments “amb les mans lligades”, sense poder fer gaire cosa per evitar les noves implantacions. “Es podran col·locar els parcs on vulguin, tot i que la Generalitat pot dir certes coses, però els ajuntaments poden dir poca cosa. Esperem que siguen curosos. Estem d’acord amb l’energia verda, però no sembrem el territori de plaques solars i de molins, fent-lo poc atractiu. Posem una mica d’ordre, igual que amb les línies d’evacuació”, ha demanat.

Finalment, Moliné ha lamentat l’entrada en funcionament de l’abocador de Riba-roja d’Ebre. A més, ha garantit que tant Tivissa com Móra la Nova, així com altres municipis riberencs, rebutjaran el projecte d’ampliació de l’abocador de Tivissa.

El nou institut escola, repte del mandat a Móra la Nova

D’altra banda, la rehabilitació integral del carrer Rafel de Casanova o la reforma de la plaça de la Verdura seran algunes de les obres més importants del mandat a Móra la Nova. Moliné ha afegit que estan a l’espera de conèixer el PUOSC de la Generalitat per complementar la subvenció del PAM de la Diputació. A més a més, l’altre repte és impulsar la construcció del nou institut escola de Móra la Nova, després d’anys amb mòduls prefabricats.

D’altra banda, l’alcalde ha tornat a denunciar la degradació del dipòsit de Móra la Nova, mentre que l’Estat continua sense fer les obres del pla de restitució territorial per les obres de neteja del pantà de Flix. Moliné ha explicat que també han parlat del tema amb l’Agència Catalana de l’Aigua.

Quant a trobar una solució per al pas a nivell, l’alcalde ha dit que han renunciat a la construcció d’un pas soterrat, i que l’Estat estudia la construcció d’un pas lateral diferenciat per als vianants. Moliné ha recordat, que, precisament, l’aigua potable passa per baix del pas a nivell, i que per això cal solucionar el mal estat del dipòsit.

En la mateixa entrevista a Canal 21 Ebre, Moliné també ha reclamat la millora de la línia R-15, així com un major compromís de la Generalitat amb el projecte del tren turístic que ha d’unir la Costa Daurada amb el Priorat, la Ribera d’Ebre i el Baix Aragó.

Tags: Energia eòlicaERCFrancesc Xavier MolinéMóra la NovaRibera d'Ebre

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 2 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 2 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 3 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 4 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 5 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 6 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 3 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 3 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ