• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Generalitat demana ajuda a l’Estat per confinar tot Catalunya

El govern català ordena també tancar bars, cafeteries, restaurants, cinemes, discoteques, pubs, bingos i parcs d'atraccions, entre d'altres establiments

per Redacció
13 de març de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Generalitat demana ajuda a l’Estat per confinar tot Catalunya

Quim Torra. // GENERALITAT DE CATALUNYA.

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat este divendres al vespre el confinament de tot Catalunya, tot restringint les entrades i sortides del país per evitar el “col·lapse” del sistema sanitari. Torra ha demanat la col·laboració del govern espanyol perquè limite l’accés a les vies de les quals té competència, és a dir, que tanqui ports, aeroports i vies ferroviàries. El president ha assegurat que el Govern s’anticipa a així a una evolució “massa ràpida” del coronavirus a Catalunya, i ha agraït la “solidaritat” i el “sacrifici dels ciutadans”.

“La pandèmia ens posa a prova i demostrarem que la societat catalana és solidària i responsable”, ha reblat Torra en una compareixença en què no hi ha hagut mitjans, i on s’han seleccionat algunes de les preguntes que els periodistes han enviat de manera telemàtica. El president ha insistit en la necessitat que el govern espanyol tanqui ports, aeroports i accessos ferroviaris per combatre la pandèmia.

Anunci

Adreçant-se a la ciutadania catalana també ha demanat que s’evitin el viatges i qualsevol activitat “que no sigui imprescindible”. “És el moment de frenar, d’aturar-nos, d’evitar moviments que puguin perjudicar-nos”, ha afirmat el president de la Generalitat.

També ha assegurat que els serveis d’emergència que depenen del Govern estan “preparats” per confinar el país, i ha indicat que l’estat d’alarma que ha anunciat el govern espanyol “pot ajudar” en la petició que el Govern fa a l’executiu de Pedro Sánchez perquè tanqui les infraestructures del transport situades a Catalunya que depenen de l’Estat.

El Govern ordena també tancar bars, cafeteries i restaurants

El Govern ha ordenat també el tancament de bars, cafeteries, restaurants i altres establiments de restauració en el marc de la lluita contra l’expansió del coronavirus. La mesura s’aplica a partir d’esta mitjanit de divendres a dissabte. En canvi, podran romandre oberts aquells que estiguin integrats en un establiment hoteler o en centres sanitaris o socials residencials, segons la disposició que s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

També s’ordena el tancament d’establiments de joc com salons recreatius, casinos o bingos i el de parcs d’atraccions, parcs temàtics o altres de lleure. D’altra banda, el Govern també ha ordenat la suspensió de les activitats de vetlla de persones mortes per covid-19 en instal·lacions públiques i privades.Totes estes mesures es prenen en paral·lel a les que ja s’havien anunciat, com la disminució de l’aforament del transport públic a un terç de la seva capacitat, el tancament d’estacions d’esquí de qualsevol modalitat o el d’instal·lacions esportives, gimnasos i clubs esportius.

La mesura també afecta teatres, cinemes, sales de festa, discoteques, pubs, sales de ball, sales de concert, sales de karaoke, cafès teatre i cafès concert, així com qualsevol altre establiment recreatiu.

A banda, s’ha ordenat el tancament de centres comercials, incloent grans superfícies i galeries, a excepció d’aquells establiments dedicats exclusivament a la venda de productes de consum habitual (alimentació, neteja i higiene) i d’aquelles àrees dels centres comercials amb la mateixa activitat. El petit comerç, doncs, queda fora de la mesura.

Finalment, es prohibeixen també les batudes de caça i totes les accions de caça col·lectiva arreu de Catalunya a excepció de les comarques de l’Alt i Baix Empordà, la Garrotxa, el Pla de l’Estany, el Gironès, la Selva i Osona a l’est del meridià de Vic.

Tags: CatalunyaCoronavirusGeneralitat de CatalunyaQuim TorraSocietat

Anunci

Related Posts

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 22 hores
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 23 hores
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 23 hores
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

Ecologistes en Acció titlla de “simplista” l’allargament de les nuclears i acusa Von der Leyen d’“analfabeta energètica”

fa 23 hores
El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua
Actualitat

El CAT adapta el pla de sequera a la nova capacitat de Mequinensa i reforça la gestió de l’aigua

fa 2 dies
Entitats ecologistes exigeixen frenar la destitució del director dels Ports i alerten d’un “precedent perillosíssim”
Actualitat

Entitats ecologistes exigeixen frenar la destitució del director dels Ports i alerten d’un “precedent perillosíssim”

fa 2 dies
La Generalitat encara no ha comunicat a Tortosa quan desmantellarà el monument
Actualitat

La CUP Tortosa reclama reactivar la retirada del monument franquista de l’Ebre després del revés judicial als recursos

fa 2 dies
Més d’un miler de docents carreguen contra l’acord amb CCOO i UGT i el qualifiquen d’“error històric”
Actualitat

Més d’un miler de docents carreguen contra l’acord amb CCOO i UGT i el qualifiquen d’“error històric”

fa 3 dies
Amposta consolida Lo Sindicat com a motor d’ocupació amb 3.500 persones ateses i 223 insercions laborals
Actualitat

Amposta consolida Lo Sindicat com a motor d’ocupació amb 3.500 persones ateses i 223 insercions laborals

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  •  “Escoltar, actuar i cuidar Amposta: el compromís de Pere Montañana”, per Gabriel Perles
  • De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
  • Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ