• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Museu de Tortosa reobre l’exposició ‘Albert Fabà o la revolta permanent’

per Redacció
26 de maig de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El Museu de Tortosa reobre este dimarts novament les seues sales a l’obra pictòrica d’Albert Fabà (Tortosa, 1927). La mostra ‘Albert Fabà o la revolta permanent’, inaugurada el 7 de març amb la presència de l’autor, es va veure afectada la setmana següent per l’ordre de confinament decretada dins de l’estat d’alarma pel coronavirus. Ara, gairebé dos mesos i mig després, la sala Antoni Garcia recupera l’activitat i ja torna a permetre la visita a l’exposició temporal.

Això sí, cal seguir les mesures sanitàries vigents per tal de garantir la salut de totes les persones: s’hi pot accedir de manera individual o en grups de convivència, amb aforament limitat. A més, durant la visita s’ha de portar posada la mascareta, tant els adults com els infants. Cal respectar la distància física de dos metres i seguir les instruccions del personal del Museu per evitar el contacte. No hi ha servei de guarda-roba ni consignes. L’horari de visita és de dimarts a divendres, de 10 a 13.30 h, i els dissabtes, de 17 a 19.30 h. La mostra es podrà visitar fins al 27 de juny. 

Anunci

L’exposició sobre l’obra d’Albert Fabà ha estat produïda pel Museu de Tortosa i presenta una selecció comissariada per Ivan Favà. Les obres que s’hi mostren documenten un moment de gran efervescència creativa de l’artista, comprès entre 1966 i 1976. Són obres d’avantguarda que coincideixen amb el realisme de tipus crític dominant en aquells anys. “L’artista va crear una poètica personal, lligada a la seua potent personalitat, que el va portar a denunciar les injustícies universals”, explica el comissari de la mostra.

Albert Fabà va formar part ben prompte del món artístic i cultural d’una ciutat que es reconstruïa després de la desfeta de la Guerra Civil. Va estar present i actiu en les associacions culturals i grups d’artistes que es van originar en plena postguerra a la nostra ciutat. A tall d’exemple, cal destacar la seua relació amb el Cercle Artístic o amb el grup Delta 51. Anys més tard, es va vincular al grup d’intel·lectuals i artistes plàstics Macla 65. Aquest grup es va caracteritzar per la praxi d’un realisme crític i la defensa de l’art com eina de conscienciació política i transformació social. // Foto AJUNTAMENT DE TORTOSA.

Tags: Albert FabàCoronavirusCulturaIvan FabàMuseu de TortosaTortosa

Anunci

Related Posts

Obres, ara a la sala gran de l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa
Actualitat

Obres, ara a la sala gran de l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa

fa 11 minuts
Ester Baiges: ‘El franquisme sociològic impedeix la retirada del monument de Tortosa’
Actualitat

Ester Baiges: ‘El franquisme sociològic impedeix la retirada del monument de Tortosa’

fa 20 minuts
Preocupa per la influència de les xarxes en la visió dels joves sobre la dictadura
Actualitat

Preocupa per la influència de les xarxes en la visió dels joves sobre la dictadura

fa 28 minuts
Valle Mellado explica que la nova línia directa d’alta velocitat Lleida-Barcelona pot reforçar la mobilitat a l’Ebre
Actualitat

Valle Mellado explica que la nova línia directa d’alta velocitat Lleida-Barcelona pot reforçar la mobilitat a l’Ebre

fa 41 minuts
Primer accident molt greu a l’AP-7 ebrenca des de l’aixecament dels peatges
Actualitat

La reducció de la velocitat a l’AP-7 entre Calafat i Amposta entrarà en vigor en un mes

fa 49 minuts
Unió de Pagesos alerta d’una caiguda del 40% en la collita d’oliva al Montsià i al Baix Ebre
Actualitat

Unió de Pagesos alerta d’una caiguda del 40% en la collita d’oliva al Montsià i al Baix Ebre

fa 56 minuts
Les XI Jornades de Patrimoni Literari Ebrenc uneixen art i paraula a Tortosa
Actualitat

Les XI Jornades de Patrimoni Literari Ebrenc uneixen art i paraula a Tortosa

fa 23 hores
Campredó aprovarà un pressupost de 976.000 euros per al 2026
Actualitat

Campredó aprovarà un pressupost de 976.000 euros per al 2026

fa 23 hores
El COPATE lidera a Tivenys la major actuació de prevenció d’incendis
Actualitat

El COPATE lidera a Tivenys la major actuació de prevenció d’incendis

fa 23 hores
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La credibilitat, un valor imprescindible en política
  • Obres, ara a la sala gran de l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa
  • Ester Baiges: ‘El franquisme sociològic impedeix la retirada del monument de Tortosa’

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ