Després de l’episodi més dur de la pandèmia, la mobilització sindical s’ha posat de manifest a les portes dels centres de salut. Tot responent a la crida del sindicat CATAC-CTS-IAC, el personal sanitari s’ha concentrat este dimecres al migdia a l’entrada principal de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta per reclamar una sanitat 100 per cent pública, que els tornen la part del sou retallada des de fa anys, i una millora de l’atenció primària.
Desenes de professionals s’han concentrat davant de la porta principal de l’hospital Verge de la Cinta, on han fet un minut de silenci. La portaveu del sindicat CATAC-CTS-IAC, Cinta Sarroca, ha reclamat la millora de les condicions laborals del sector, tenint en compte que els sanitaris “han caigut com a mosques” durant l’emergència sanitària pel coronavirus. A més, també ha dit que la reorganització dels serveis en diferents hospitals del territori ha demostrat que les Terres de l’Ebre necessiten la construcció d’un nou hospital.
Per tot plegat, han reclamat la construcció d’un nou hospital, amb una gestió pública directa. Segons Sarroca, pensen mantenir les reivindicacions cada dimecres, estendre les protestes a tot Catalunya i fins i tot plantejar una vaga general. // Fotos JOAQUIM DOMINGO.
*TAMBÉ PODEU VEURE EL VÍDEO DE CANAL 21 EBRE.
Fes el teu comentari