• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Pallarès: ‘Està passant que alcaldes truquen a promotores per dir que sí volen parcs eòlics’

El delegat de la Generalitat rebutja la moció 'paraigua' contra la massificació del Consell Comarcal de la Terra Alta, i sosté que algun alcalde ha trucat després a la promotora per dir que sí que vol parcs èolics al seu terme

per Gustau Moreno
22 de juny de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El delegat de la Generalitat, Xavier Pallarès, ha tornat a demanar als ajuntaments de la Terra Alta i de la Ribera d’Ebre que organitzen consutes ciutadanes o que aproven acords de ple en contra de la instal·lació de parcs eòlics o plantes fotovoltaiques als seus municipis, si realment volen evitar la massificació de projectes arran del nou decret de renovables. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Pallarès ha assenyalat este dilluns que la moció “paraigua” aprovada pel Consell Comarcal de la Terra Alta és insuficient. “L’acord que ha de fer cada ajuntament és que al seu terme municipal no vol projectes eòlics”, ha dit Pallarès, tot posant l’exemple del que va fer Gandesa. “Al seu municipi, perquè cada alcalde s’ha de preocupar del seu municipi. I això és el demanem, i el que tristament, al cap de no sé quants dies, encara no hem aconseguit”, ha remarcat el delegat.

“El que diguen els ajuntaments, per nosaltres, és prioritari, i per tant escoltarem la veu dels ajuntaments”, ha assenyalat. De fet, ha advertit que hi ha alcaldes que continuen negociant d’amagat amb les promotores després d’haver votat el contrari al Consell Comarcal. “El que no volem és que s’escuden en mocions paraigua. Si tu al teu ajuntament, al teu poble, no vols projectes eòlics, no es tracta d’aprovar la moció en contra de la massificació que s’ha aprovat al Consell Comarcal, i quan s’ha acabat agafes el telèfon i truques al promotor eòlic per dir-li ‘escolta, s’ha aprovat això però jo sí que en vull’… Això passa. És trist, però això està passant. I per tant, com que passa amb noms i cognoms, és molt greu això”, ha lamentat Pallarès.

Anunci

En la matexia entrevista, Pallarès ha lamentat que alguns alcaldes d’ERC continuen polemitzant sobre el cobrament dels ajuts pels aiguats del 2018, quan semblava que ja havien entès els arguments de la Generalitat. El delegat ha recordat que este dilluns s’acabava el termini per presentar les sol·licituds, i ha garantit que el govern català farà costat als municipis. “Avui acaba el termini per presentar les subvencions, i m’ha sobtat que hi haja alcaldes que diguen que encara no han cobrat. Com cony has de cobrar si encara no has presentat la subvenció?”, ha exclamat Pallarès. “He fet d’alcalde durant 23 anys i em poden explicar moltes històries, però sopes de duro a mi no me les poden explicar”, ha argumentat l’exalcalde d’Arnes.

Finalment, Pallarès ha dit que un dels temes que vol abordar primer, un cop represa l’agenda política i institucional, és el futur de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. El delegat ha defensat la idoneïtat del projecte per fer-hi un aparcament i l’ampliació de l’hospital, com una proposta més viable que la construcció d’un nou hospital. “Pensava i penso que és una solució prou important per al nostre territori, amb una inversió potent, i em pensava que la veuria a la llum pública mentre fos delegat. La veritat és que em vaig sorprendre quan això no ha avançat de la manera que havia en teoria havia d’avançar”, ha conclòs.

*PODEU VEURE L’ENTREVISTA ÍNTEGRA TOT SEGUIT:

Tags: Consell Comarcal de la Terra AltaEconomiaEnergia eòlicaGeneralitat de CatalunyaJunts per CatalunyaMedi AmbientPolíticaSocietatTerra AltaXavier Pallarès

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 4 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 4 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 5 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 6 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 7 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 8 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 3 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 3 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ