• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

#Comunicat de la Unió de Pagesos un any després de l’incendi de la Ribera d’Ebre

Un any després de l’incendi de la Ribera d’Ebre, Unió de Pagesos demana als Governs que continuïn treballant per garantir la recuperació del potencial productiu afectat

per Opinió
26 de juny de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Unió de Pagesos insisteix que, un any després de la declaració de l’incendi de la Ribera d’Ebre, el Govern de la Generalitat i el de l’Estat han de continuar treballant per garantir la recuperació del potencial productiu de les explotacions afectades per l’incendi. El sindicat celebra que s’hagin atès parcialment les seves demandes i que els afectats hagin optat als ajuts vinculats al Contracte Global d’Explotació, eina que té la pagesia professional per a la millora i modernització de les explotacions, el termini del qual va acabar el 15 de juny. Unió de Pagesos també es mostra satisfet amb la convocatòria d’ajuts de l’Estat a la producció afectada i als elements de l’explotació no assegurables també afectats per l’incendi, recollits en els reials decret 539/2020 i 540/2020, respectivament, el termini dels quals acaba el proper 3 de juliol.

Pel que fa al Departament d’Agricultura, el sindicat li recorda que es va comprometre a ajudar aquelles explotacions que encara no hagin pogut assolir el seu potencial productiu anterior a l’incendi amb els ajuts que s’han articulat fins ara. Per altra banda, li reprova que no consideri que els municipis de la Ribera d’Ebre afectats per l’incendi tinguin un grau d’afectació suficient per optar, com preveu l’Ordre HAC/329/2020 del Ministeri d’Hisenda, a una major adequació de la fiscalitat mitjançant la reducció dels índexs de rendiment net de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques per al període impositiu 2019.

Més enllà de l’ajuda dels Governs, Unió de Pagesos recorda que la plataforma solidària Rebrotem, amb la qual hi manté una col·laboració estreta, va obrir el 15 de maig una convocatòria perquè els titulars de les explotacions afectades per l’incendi de la Ribera d’Ebre puguin accedir a dotacions econòmiques. En total es distribuiran 112.112 euros, xifra que homenatja els cossos de seguretat i d’emergències que van apagar l’incendi, i l’últim dia per presentar la sol·licitud per accedir-hi és el proper 28 de juny. 

L‘incendi que va començar a la Ribera d’Ebre, el 26 de juny de l’any passat, no es va declarar extingit fins al 7 de juliol. Va afectar més de 5.000 hectàrees, unes 4.000 de forestals i unes 1.000 d’agràries, de diversos municipis de la Ribera d’Ebre, el Segrià i les Garrigues.

Anunci

Tags: ComunicatComunicat de premsaFlixIncendisLa Palma d'EbreLa Torre de l'EspanyolOpinióPagesosRibera d'EbreUPVinebre

Anunci

Related Posts

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre
Diàleg

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (112)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (112)

fa 3 dies
Els insolidaris amb les energies renovables
Diàleg

Els insolidaris amb les energies renovables

fa 3 dies
No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus
Diàleg

No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus

fa 1 setmana
ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços
Diàleg

Pintades del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

fa 1 setmana
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Avui m’he despertat amb ganes de tu…!

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (111)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (111)

fa 1 setmana
Les constitucions catalanes
Diàleg

Les constitucions catalanes

fa 1 setmana
Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre
Diàleg

Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa rebrà 1,5 milions d’euros per crear un Centre de Creació Artística als Josepets
  • L’Ebre recupera vida: IDECE i CERM alliberen 44 esturions dins del programa Life MigratoEbre
  • Amposta vol rehabilitar el Molí de Miralles, un edifici històric de la façana fluvial del segle XV

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ