• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa manté l’essència de les festes de la Cinta amb actes adaptats a la pandèmia

per Redacció
27 d'agost de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Tortosa ha programat una sèrie d’actes alternatius, de caràcter simbòlic i de petit format, com a alternativa a la suspensió de les festes de la Cinta. Un cop descartat el format tradicional a causa de la pandèmia del coronavirus, el departament de Festes ha dissenyat un programa d’actes que volen “mantindre l’essència de la festa major de Tortosa, amb molt pes a la cultura popular i tradicional, i que a la vegada ens permeten celebrar la festivitat de la nostra patrona”. Així ho ha detallat l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, que este dijous ha comparegut acompanyada pel regidor de Festes, Domingo Tomàs.

Enguany, els actes s’allargaran del 3 al 6 de setembre. Començaran amb un pregó atípic, sense proclamació de les pubilles i pubilletes de la Cinta 2020. Els encarregats de dictar-lo seran els periodistes Ximo Rambla i Sílvia Tejedor, que durant els darrers anys han estat els conductors del pregó i de molts altres actes de les festes de Tortosa. L’acte, d’aforament limitat, es farà a la plaça de l’Absis de la catedral, però també es podrà seguir per les xarxes socials de l’Ajuntament.

Anunci

Un altre acte emblemàtic que es manté, però que canvia de format, és l’Ofrena. Dissabte, nou equipaments de tots els barris de la ciutat obriran les seues portes per recollir les aportacions d’entitats, col·lectius o particulars, que aniran destinades a les persones més necessitades de la ciutat. La recollida, que es farà amb la col·laboració de representants de les associacions de veïns i de la comissió de Festes, fa especial incidència a material escolar i aliments secs, conserves o llet, que tenen una caducitat més llarga.

La solidaritat també es manté amb l’acció solidària Mai Caminareu Sols, tot i que enguany no hi haurà caminada amb inici i final. La Lliga contra el Càncer ha fet una crida a posar-se la mascareta solidària en qualsevol moment del dia i sortir a caminar per qualsevol carrer o plaça del municipi, sense generar aglomeracions.

També hi haurà panoli, tot i que en aquesta ocasió no es repartirà sinó que es podrà anar a recollir, divendres al matí, a nou places de Tortosa. La part de cultura popular comptarà amb la participació de diferents entitats de la ciutat en actes com el ban cavalcada (que serà dispersat, amb inici a diversos punts). Així mateix, una plantada de dracs i bèsties, la tarda de dissabte, substituirà el tradicional correfoc.

Diumenge, dia de la patrona, el Bisbat de Tortosa ha previst quatre misses en honor a la Mare de Déu: a les 8.30 h, 9.30 h i 10.30 h, i la missa estacional, a les 12 h, que finalitzarà amb una processó pel claustre de la catedral. L’accés a les misses també compta amb l’aforament limitat.

Quant a la música, la Banda Municipal de Tortosa oferirà tres concerts: dos tindran lloc divendres a la plaça de l’Absis (a les 19.30 i a les 21.30 h), mentre que el tercer serà dissabte a la plaça Mestre Monclús, a les 20 h. També es mantenen algunes actuacions itinerants del festival Ebre Terra de Vent, mentre que el final dels actes programats correspondrà, un any més, al grup Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries: diumenge al vespre faran dos concerts amb les seues cançons populars al recinte del Museu, a les 19 h i a les 21.45 h. Totes les activitats són amb aforament limitat, i cal obtenir l’entrada a través d’Ebreticket.cat.

En acabar l’actuació dels Quicos, a les 23 h tindrà lloc una mascletada nocturna, que substituirà el tradicional castell de focs. L’espectacle pirotècnic no es dispararà des de la vora del riu, sinó que es podrà veure des dels terrats dels edificis de tot el municipi i des dels carrers que tinguen visió de les parts més altes de Tortosa, com el castell de la Suda, l’hospital Verge de la Cinta o el Seminari.

Matilde Villarroya, conferenciant de la Diada

El programa d’actes inclou la conferència institucional de la Diada de Catalunya de l’11 de Setembre. Enguany, l’encarregada de fer-la serà la directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, la tortosina Matilde Villarroya, que parlarà de ‘Catalunya, model d’economia productiva: passat, present i futur’. L’acte, el dijous 10 a les 18 h, tindrà lloc al saló de plens de l’Ajuntament. Com que l’aforament és molt limitat es podrà seguir per les xarxes socials de l’Ajuntament i per Ràdio Tortosa.

D’altra banda, el programa inclou altres activitats complementàries per descobrir diversos espais de la ciutat, com la façana fluvial a bord del llagut turístic, la catedral, el call o el refugi antiaeri.

Així és el cartell i estos són tots els actes alternatius de la Cinta 2020

Tags: Baix EbreCinta 2020CoronavirusDomingo TomàsFesta majorMeritxell RoigéQuico el CélioReligióTortosaTradicions

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ