• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El moviment per l’alliberament de l’AP-7 celebra que faltin 365 dies per la gratuïtat i rebutja la vinyeta

La plataforma 'Prou! AP-7 Gratuïta Ja!' lamenta que "la Generalitat lluiti perquè la ciutadania pagui"

per ACN
31 d'agost de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El moviment veïnal transversal ‘Prou! AP-7 Gratuïta Ja!’ s’ha reunit aquest dilluns a la tarda a l’accés a l’autopista AP-7 de Salou per celebrar que “només falten 365 dies” perquè s’alliberi la via, entre Salou i La Jonquera. La gratuïtat entre la frontera amb França i Alacant ha d’entrar en vigor el 31 d’agost del 2021. Per la plataforma és un fet “que hauria d’haver passat fa 20 anys”, ha indicat el seu portaveu Llorenç Navarro. Alhora, des de l’entitat lamenten que la Generalitat vulgui implantar el sistema de vinyetes per utilitzar determinades carreteres. “És privatitzar la via pública. Estem descontents de que la Generalitat lluiti perquè nosaltres paguem”, ha afirmat Navarro.

Des de l’entitat s’han felicitat perquè d’aquí un any es podrà anar gratuïtament per l’AP-7 d’Alacant fins la Jonquera, en una via que es convertirà una autovia. Així, en el tram entre Salou i la frontera amb França s’eliminaran els peatges, tant els troncals com els d’accés. “Estem molt contents perquè es comencen a descomptar els dies”, ha comentat Navarro.

Anunci

El portaveu ha defensat que el principal motiu de la seva lluita és la seguretat. “Podrem aconseguir salvar moltes vides. El 80% dels morts en vies com l’N-340 eren impossibles d’evitar en una carretera d’un sol carril”, ha apuntat per reclamar el pas gratuït de vehicles per l’autopista. Una mesura que també permetrà “dignificar territoris i no estar discriminats”, en referència a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona.

Aquesta reducció de la sinistralitat però, pel moviment veïnal transversal corre perill. Consideren que si s’implanta la vinyeta que promou la Generalitat, tornarà a pujar. “La vinyeta és privatitzar la via pública i farà augmentar la sinistralitat”, ja que, en la seva opinió, molts vehicles passaran per carreteres en més males condicions per estalviar-se pagar. “No hi ha diners que valguin la vida d’una persona. Ens ofèn que parlin de diners quan realment lluitem per la seguretat de les persones”, ha defensat Navarro.

Amb tot, ha demanat que totes les vies siguin “obertes i gratuïtes”. Així com “mantingudes i construïdes per l’Estat espanyol”. “I que siguin gestionades per empreses públiques, amb treballadors públics. Ja n’hi ha prou de privatitzar”, ha emfatitzat. “A vegades estem pagant una obra 5.000 vegades de més. Si no són bons gestors, que no es posin en política”, ha exposat.

Tags: AmpostaAP-7AP-7 Gratuïta Ja!InfraestructuresLlorenç NavarroMontsiàSocietat

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 1 dia
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 1 dia
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 2 dies
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ