• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Organitzacions agràries del Delta reclamen més actuacions per evitar la intrusió del mar

Prodelta i Unió de Pagesos creuen que les obres d'emergència del govern espanyol no frenaran nous danys als arrossars

per ACN
31 d'agost de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Organitzacions agràries del Delta reclamen més actuacions per evitar la intrusió del mar

Pla aeri del mar penetrant als arrossars a la zona de la Marquesa, al delta de l'Ebre. Imatge del 23 de gener de 2020. // ACN.

L’organització Prodelta- que agrupa les comunitats de regants i cooperatives arrossaires- i el sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) han reclamat als governs espanyol i català que actuïn de forma decidida per preservar la integritat dels arrossars davant la intrusió del mar que pateixen durant les llevantades. Les entitats creuen que les obres d’emergència pels danys ocasionats pel temporal Gloria que va executar la Direcció General de la Costa i el Mar estatal han obviat la protecció d’aquests conreus litorals i resultaran del tot insuficients per evitar futures inundacions d’aigua marina –amb unes 2.500 hectàrees de conreu afectades en el cas del Gloria, segons apunten-.

“Aquestes obres d’emergència no estan definides com una actuació definitiva, però no considerem de rebut el fet que, segons els nostres càlculs estimats, del total del pressupost per a obres d’emergència per a la protecció del delta de l’Ebre davant imminents llevantades, únicament un 5% de la inversió realitzada s’ha destinat a la protecció dels punts d’entrada del mar als arrossars i que esdevindran vies d’entrada d’aigua marina a la plana deltaica”, raona el comunicat, que signen conjuntament el membre de la Comissió Permanent Nacional d’UP, Dani Forcadell, i el vicepresident de Prodelta, Francisco Javier Casanova.

Anunci

En aquest context, les dues entitats consideren necessari actuar en els “punts més afectats per la intrusió marina” o el sector arrossaire es pot veure “greument perjudicat per l’avenç de l’aigua salada terra endins en episodis d’imminents temporals”. Un fenomen, apunten, que no es pot justificar “únicament pels efectes del canvi climàtic sinó per la inacció de les administracions”.

Les obres, detallen, han d’evitar aquestes inundacions i la salinització del sòl, així com l’acumulació de sorres en terrenys de conreu, infraestructures de reg i efectes com la reducció de collites o pèrdua del potencial productiu de les finques. Uns objectius, segons reiteren, que no s’han implementat amb les actuacions d’emergència, que en el cas del delta de l’Ebre van suposar una inversió total al voltant dels 2 milions d’euros, principalment a la zona del Trabucador però també amb la construcció d’un dic de sorra a la costa de l’hemidelta nord, precisament, per intentar aturar l’entrada del mar.

“Lamentem que el sector agrari hagi estat el gran oblidat”, tanquen, tot dirigint-se tant als governs de l’Estat com de la Generalitat perquè prenguin les “decisions necessàries” que garanteixi la preservació futura de l’espai “des del punt de vista mediambiental i socioeconòmic i, en definitiva, de la dignitat de la pagesia”.

Tags: AmpostaBaix EbreDelta de l'EbreDeltebreEconomiaMedi AmbientMontsiàProdeltaUP

Anunci

Related Posts

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 8 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 8 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 8 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 8 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 16 hores
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 1 dia
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 1 dia
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 1 dia
L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal  i defensa la gestió dels contractes
Actualitat

L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal i defensa la gestió dels contractes

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
  • Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ