• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Faura proposa una borsa pública d’habitatge per al lloguer social a Tortosa

ERC-Tortosa Sí també portarà al ple de l'Ajuntament retirar tots els honors a la família Borbó, inclosos els Jardins del Príncep i la plaça Alfons XII

per Redacció
8 de setembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El grup d’ERC-Tortosa Sí ha presentat una moció al ple de l’Ajuntament en què proposa l’elaboració d’un llistat de tots els pisos buits al municipi i, a partir d’esta informació, que l’Ajuntament sol·licite la cessió de tots aquells habitatges que siguen propietat de grans tenidors i bancs per a la creació d’una borsa pública d’habitatge destinat al lloguer social. “Una de les conseqüències de la crisi econòmica és la dificultat de moltes famílies per accedir a un habitatge digne, per la qual cosa és necessari treballar per posar al mercat de lloguer l’estoc d’habitatges buits”, ha explicat el portaveu Xavier Faura. Els republicans recorden que l’habitatge és un dret, i que actualment hi ha pisos propietat de bancs i grans tenidors que no se n’ocupen del seu manteniment, ni els cedeixen als ajuntaments perquè pugui posar-los a disposició dels joves i les famílies que ho necessiten.

“L’habitatge és un dret de la ciutadania i les administracions públiques hem d’impulsar les polítiques per garantir-lo”, ha reiterat Faura. El portaveu republicà ha recordat que una de les mesures que va proposar a l’equip de govern per minimitzar l’impacte social i econòmic de la Covid-19 era la creació d’un parc d’habitatge social amb una trentena d’habitatges, una mesura que el govern de Junts per Tortosa i el PSC no han posat en marxa.

Anunci

La moció d’Esquerra també reclama a l’Ajuntament que incremente les partides de suport a les polítiques d’accés a l’habitatge. Segons els republicans, la caiguda dels ingressos, la precarietat laboral i l’atur comporta que moltes famílies no puguen fer front a les quotes hipotecàries o de lloguer dels seus habitatges, així com que molts joves no es puguen emancipar perquè no disposen d’ingressos suficients per a fer front a les despeses d’un pis.

D’altra banda, ERC-Tortosa Sí defensarà una altra moció perquè l’Ajuntament retire els honors a Joan Carles I i reprove l’actuació del govern estatal en la seua fugida. En concret, la moció reclama la retirada de la Medalla d’Or de la ciutat i tota la resta de títols honorífics i reconeixements personals a la família reial borbònica, entre els quals hi ha els Jardins del Príncep i la plaça Alfons XII.

A més, Esquerra també exigeix al govern de l’Estat i al Congrés dels Diputats que implementen les reformes necessàries per a poder investigar la corrupció de la monarquia, retire els privilegis dels quals gaudeix Joan Carles I, derogue els delictes de calúmnies i injúries contra la corona, permeti la fiscalització dels comptes i activitats dels membres de la Casa Reial i que la monarquia retorne els diners que ha obtingut de forma il·lícita. “Exigim al president Sánchez totes les explicacions necessàries per a esclarir el rol del govern de l’Estat espanyol en aquesta operació d’Estat de blindatge de la monarquia”, ha conclòs Faura.

Tags: Alfons XIIBaix EbreEconomiaERCJardins del PríncepJoan Carles IMonarquiaPolíticaTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

‘Tortosa enceta una nova etapa: cuidar, connectar i avançar’, per Mar Lleixà
Actualitat

Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes

fa 23 hores
Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
Actualitat

Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp

fa 23 hores
Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies
Actualitat

Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

fa 23 hores
Suport total del ple de Tortosa a una atenció 24/7 de l’ictus a l’hospital Joan XXIII
Actualitat

Suport total del ple de Tortosa a una atenció 24/7 de l’ictus a l’hospital Joan XXIII

fa 23 hores
Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i recupera xifres anteriors a la pandèmia
Actualitat

Amposta redueix un 8,43% els fets delictius el 2025 i recupera xifres anteriors a la pandèmia

fa 24 hores
El PSC d’Amposta proposa Pere Montañana com a candidat a l’alcaldia per al 2027
Actualitat

El PSC d’Amposta proposa Pere Montañana com a candidat a l’alcaldia per al 2027

fa 24 hores
Cambra de Comerç: Les Terres de l’Ebre viuen ‘un moment dolç’ econòmic, però necessiten més infraestructures
Actualitat

Cambra de Comerç: Les Terres de l’Ebre viuen ‘un moment dolç’ econòmic, però necessiten més infraestructures

fa 2 dies
Més de 14.400 al·legacions contra la MAT entre Aragó i Tarragona evidencien el rebuig del territori
Actualitat

Més de 14.400 al·legacions contra la MAT entre Aragó i Tarragona evidencien el rebuig del territori

fa 2 dies
La Catedral de Tortosa recupera el retaule del Carme i confirma l’autoria d’Antoni Ferrer
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera el retaule del Carme i confirma l’autoria d’Antoni Ferrer

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes
  • Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
  • Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ