• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Sergi Arnau (CUP): ‘Les obres de la plaça de la Catedral ara no eren una prioritat’

per Gustau Moreno
23 de setembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El portaveu de la CUP Tortosa, Sergi Arnau, ha reiterat que l’acabament de les obres de la nova plaça de la Catedral no hauria de ser una prioritat per a l’Ajuntament. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Arnau ha posa per davant la necessitat d’atendre la situació d’emergència sanitària pel coronavirus, així com les seues conseqüències sobre els serveis socials, l’habitatge o l’economia del municipi. El nou portaveu dels cuparies considera que les obres, que es reprendran en pocs dies un cop adjudicades de nou a la constructora Acsa, podrien acabar-se el 2021. De fet, la CUP ja va denunciar que el projecte tindrà un sobrecost del 33%.

“Hem de valorar que sempre hi ha sobrecostos en les grans obres que es porten a terme a la ciutat. Podem parlar de les piscines o de les obres del pont de l’Estat, i sempre hi ha un endarreriment en l’execució i un sobrecost que caldria analitzar. Qui es presenta als concurs, com es presenta i com s’atorguen les adjudicacions a les obres”, ha recordat Arnau. “Les obres ara no eren una prioritat, i la subvenció del 50% és fins al 2021. Ara hi ha altres prioritats a la ciutat en matèria d’habitatge, serveis socials i comerç que caldria prioritzar. Esta despesa es podria fer l’any que ve i ara atendre estes necessitats que entenem que en la situació d’emergència sanitària que estem vivint són més importants que la finalització de les obres de la plaça de la Catedral”, ha argumentat el portaveu de la CUP.

Anunci

A més, Arnau ha rebutjat que el govern municipal vulga emprendre una reforma integral del teatre auditori Felip Pedrell, un cop que l’oposició va tombar dos vegades el projecte d’ampliació. Segons el portaveu de la CUP, de cara a la celebració de la Capital de la Cultura Catalana es poden buscar nous espais culturals. “Es tracta d’una obra farònica, que confon la cultura amb les obres. Necessitem més equipaments culturals, però descentralitzats a la ciutat. L’auditori ja complex una funció i té capacitat per a grans esdeveniment. Entenem que cal potenciar altres equipaments culturals a la ciutat i facilitar espais per barris, amb una altra lògica del que ha de ser la cultura”, ha valorat.

En este sentit, Arnau ha dit que l’important de la capitalitat cultural hauria de ser la programació i quin paper tindran les entitats i la gent de Tortosa. De fet, ha apuntat que molts dels actes culturals haurien de fer-se al carrer, per apropar la cultura la població. “Fins i tot al carrer. S’ha d’apropar la cultura a la gent, però l’accés a l’auditori està més limitat a l’espai, amb uns costos”, ha assenyalat. Arnau ha insistit en què ara hi ha altres prioritats, i que les obres suposaran haver d’invertir “centenars de milers d’euros”. “Segur que si es fa participar a les entitats de la ciutat, podrem trobar la manera de fer un gran esdeveniment que tindrà la durada de tot l’any i mostrar la cultura tortosina i ebrenca a tot el país” , ha conclòs el cupaire.

D’altra banda, Arnau ha deixat clar que la CUP insistirà en la necessitat de retirar el monument franquista de la Batalla de l’Ebre, així com la resta de símbols feixistes que encara queden al municipi. Amb tot, ha dit que donen “un vot de confiança” al govern municipal i a la Generalitat, ja que abans de retirar el monument cal enllestir la seua descatalogació i esperar a l’aprovació de la nova llei de Memòria Democràtica. De la mateixa manera, Arnau ha refermat que la CUP donarà suport a qualsevol iniciativa o campanya que puga sorgir des de la Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes de Tortosa. 

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: CatedralComissió per la Retirada dels Símbols Franquistes de TortosaCUPMemòriaPolíticaSergi ArnauTeatre Auditori Felip PedrellTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa
Actualitat

Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa

fa 9 hores
Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials
Actualitat

Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials

fa 9 hores
Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic
Actualitat

Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic

fa 9 hores
El pare de la família que fugia de Gaza agraeix des de Tortosa el suport al poble palestí
Actualitat

El pare de la família que fugia de Gaza agraeix des de Tortosa el suport al poble palestí

fa 10 hores
Amposta serà una de les seus de la manifestació de l’ANC per la Diada
Actualitat

Amposta serà una de les seus de la manifestació de l’ANC per la Diada

fa 11 hores
El Govern ratifica l’adquisició de 20 MW addicionals per garantir l’energia per a la gigafactoria d’IA
Actualitat

El Govern ratifica l’adquisició de 20 MW addicionals per garantir l’energia per a la gigafactoria d’IA

fa 11 hores
Els ascensors de l’HUTVC estaran operatius a principi del 2027
Actualitat

Els ascensors de l’HUTVC estaran operatius a principi del 2027

fa 1 dia
Tret de sortida al Vertebra Dansa a Tortosa amb els tallers professionals i 150 ballarins ballarins d’arreu del món
Actualitat

Tret de sortida al Vertebra Dansa a Tortosa amb els tallers professionals i 150 ballarins ballarins d’arreu del món

fa 1 dia
La Festa del Riu de Móra d’Ebre, declarada Festa Tradicional d’Interès Nacional
Actualitat

La Festa del Riu de Móra d’Ebre, declarada Festa Tradicional d’Interès Nacional

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosasport activa el protocol de prevenció d’abusos sexuals i altres maltractaments per un presumpte cas al casal esportiu del WIN Tortosa
  • Tortosa posa en marxa el tren turístic a partir de divendres amb viatges pels principals espais patrimonials
  • Joves d’arreu de Catalunya recuperen espais de la Batalla de l’Ebre per obrir-los al públic

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ