• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Entitats conservacionistes defensen la dinàmica natural del Trabucador

Consideren que actuacions d'enginyeria per augmentar la rigidesa de la barra del Delta són 'la pitjor solució'

per ACN
2 d'octubre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Entitats conservacionistes defensen la dinàmica natural del Trabucador

Dues persones i un gos caminant a prop d'una màquina treballant a la barra del Trabucador que ha patit petits trencaments a causa de l'episodi de pluja de l'agost del 2020. // ACN.

Organitzacions ambientals i conservacionistes signen un manifest on demanen solucions “basades en la natura” per mantenir la “sostenibilitat física” de la barra del Trabucador del delta de l’Ebre. Una setantena d’entitats, científics i acadèmics apunten que les accions d’enginyeria que s’han aplicat per fixar i augmentar la rigidesa de la barra davant de fenòmens meteorològics extrems, com el Gloria, “han fracassat i són la pitjor solució”. Al manifest proposen que s’apliquin mesures per aprofitar “de forma intel·ligent, l’energia i sediments que aporta el dinamisme intrínsec del Delta” i que “el transport transversal” de sorres que es produeix en els forts temporals “és imprescindible” per garantir l’amplada del Trabucador.

Després de l’última erosió que ha patit la barra de sorra del Trabucador al Delta de l’Ebre, 36 associacions i 33 científics signen un manifest contra les “actuacions humanes” que s’han intentat per augmentar la rigidesa de la barra. “No només han fracassat, sinó que han fet augmentar-ne la vulnerabilitat”, critiquen. Les entitats conservacionistes demanen que “l’alternativa zero”, la de no actuar-hi, “ha de ser considerada seriosament” i defensen que l’activitat salinera que es fa a la Punta de la Banya, “és perfectament compatible, tot i que no imprescindible”, amb la conservació dels valors naturals que caldria fer sota una avaluació ambiental apropiada. En el manifest es proposa que pel futur de l’activitat comercial de les salines passa per “buscar alternatives a l’accés per terra –per exemple, per navegació-, quan la barra del Trabucador es trenca”, o en traslladar part de l’activitat industrial fora de la Punta de la Banya.

Anunci

En l’escrit, rebutgen les solucions aportades fins ara les administracions públiques al Trabucador, que valoren com “inefectives” i que suposen un manteniment periòdic “insostenible econòmicament i a llarg termini”. També qüestionen la utilitat d’haver extret 350.000 metres cúbics de sorra de la part submergida de la barra, que adevertexen que “ha debilitat la seva capacitat d’autorecuperació”.

Les entitats conservacionistes aposten per implementar “la tendència global” basada a usar elements de la mateixa natura per fer front a les conseqüències dels fenòmens climàtics extrems. Són solucions “que aprofiten el funcionament dels ecosistemes” i que assenyalen com “més eficaces en termes econòmics i ambientals”.

*MÉS INFORMACIÓ: “El Trabucador trabucat, problema o solució? Una història recurrent”

Tags: Delta de l'EbreMedi AmbientPunta de la BanyaSocietatTrabucador

Anunci

Related Posts

Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda
Actualitat

Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda

fa 6 hores
Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’
Actualitat

Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’

fa 6 hores
Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets
Actualitat

Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets

fa 6 hores
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’1,5 milions per als Josepets i demana responsabilitats
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’1,5 milions per als Josepets i demana responsabilitats

fa 6 hores
ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços
Actualitat

ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços

fa 7 hores
El GALP Mar de l’Ebre impulsa el peix de proximitat amb la campanya ‘Si és de llotja, és boníssim!’
Actualitat

El GALP Mar de l’Ebre impulsa el peix de proximitat amb la campanya ‘Si és de llotja, és boníssim!’

fa 7 hores
L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
Actualitat

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda

fa 1 dia
Comunicat d’entitats i organitzacions de la Terra Alta i el Matarranya sobre la crisi del covid-19
Actualitat

Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any

fa 1 dia
Principi d’acord per rehabilitar i adequar el teatre de la Societat Unió Gandesana
Actualitat

La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa inicia les obres del segon aparcament de Renfe i inclou una nova zona verda
  • Jordi Jordan: ‘La nova zona lúdica obrirà Tortosa al riu’
  • Jordan acusa Roigé d’haver ignorat la protecció patrimonial dels Josepets

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ