• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La PDE reclama un Pacte per l’Ebre per retornar de forma programada els cabals del riu gestionats pel CAT

per ACN
4 d'octubre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) reclama un “Pacte per l’Ebre” per retornar, de manera programada i consensuada, els cabals del riu gestionats pel Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT). Ho va acordar en l’assemblea informativa que es va celebrar aquest dissabte a Tortosa. També va aprovar demanar a les administracions que liderin les al·legacions contra el Pla Hidrològic de Conca per salvaguardar el delta. En paral·lel, l’entitat denuncia que les Terres de l’Ebre no són “prioritàries” pels governs català i espanyol, ja que fa dinou anys que esperen la redacció del Pla Integral de Protecció del delta. A més, des de la PDE avisen que l’any 2021 serà “conflictiu” per l’aprovació del Pla Hidrològic i ja preveuen convocar mobilitzacions.

El portaveu de la PDE, Manolo Tomàs, ha explicat que insten el CAT, la Generalitat i els polítics ebrencs a acordar un pacte per l’Ebre, tal com es va fer amb el riu Ter, per retornar els cabals que es transvasen cap al Camp de Tarragona. “Fem una proposta nova. En les properes setmanes veurem si hi ha interessos per part de les administracions per a la recuperació del delta”, ha manifestat Tomàs. El portaveu ha assenyalat que en funció de la resposta elaboraran una proposta per fer realitat el pacte. “Pensem que ha de ser consensuada amb un objectiu clar: el retorn programat dels cabals que s’estan transvasant des del consorci”, ha dit.

Anunci

En l’assemblea informativa, també es va tractar la necessitat que les administracions han de liderar la presentació d’al·legacions al Pla Hidrològic que es preveu que es presenti a finals d’anys. “Estem convençuts que no s’acceptaran les al·legacions presentades perquè mai ho han fet. A partir del gener i febrer hi haurà una nova etapa”, ha avisat Tomàs. De fet, des de la PDE ja pensen a tornar-se a mobilitzar si s’aprova el pla. “L’any 2021 serà un any tremendament important per les Terres de l’Ebre. El pla ha de ser vigent del 2021 al 27 i, en aquests sis anys, si no s’aconsegueix modificar les previsions que es marquin sobre el delta, aquest patirà un greu perill, per tant, el 2021 serà un any de conflicte”, ha advertit.

A banda de reclamar a les administracions que presentin al·legacions, la plataforma habilitarà al seu web un apartat perquè els ciutadans també les puguin presentar. L’espai estarà disponible a partir de dilluns.

Redacció del Pla Integral de Protecció del Delta

Des de la PDE també lamenten que encara no s’hagi redactat el Pla Integral de Protecció del delta, tal com es va prometre fa dinou anys. El document hauria de vetllar pels cabals ambientals, la gestió dels sediments i per cercar mesures que assegurin la sostenibilitat del delta, segons precisa Tomàs. “Fa dinou anys es van comprometre legalment a fer un pla integral i ara ens tornen a dir que el faran. En aquests anys no han fet absolutament res”, ha denunciat el portaveu. I ha afegit: “No és casual que la presentació de Pla Hidrològic coincideixi amb la de l’Integral, la qual cosa ens fa pensar que l’integral serà fum”.

Durant l’assemblea també es va denunciar l’expansió de la xarxa del Consorci d’Aigües de Tarragona a municipis de la Conca de Barberà i la Baixa Segarra, les darreres actuacions a la barra del Trabucador -que consideren que no solucionen la problemàtica-, i es va demanar recuperar la Comissió de la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre, entre altres punts debatuts.

Tags: Baix EbreDelta de l'EbreManolo TomàsMedi AmbientPDESocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ