• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Carim: ‘La majoria diem sí a les renovables, però no a la massificació a la Ribera d’Ebre’

per Gustau Moreno
5 d'octubre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Gemma Carim ha confirmat este dilluns que el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre vol evitar la massificació de projectes eòlics i fotovoltaics, així com minimitzar l’impacte dels que s’acaben instal·lant sobre l’agricultura, el patrimoni històric i els espais naturals. Durant una entrevista a Cana 21 Ebre, Carim ha recordat que l’aprovació del nou decret de renovables de la Generalitat ha provocat una allau de projectes en una comarca que ja genera la majoria de l’electricitat de Catalunya. De fet, ha dit que la Ribera d’Ebre concentra “més de la meitat” dels nous projectes que s’han presentat a les Terres de l’Ebre. “Tenim projectes d’energia eòlica fins i tot superposats els uns sobre els altres”, ha remarcat Carim, que ha assenyalat que es problema que es dóna al municipi de Tivissa.

La presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, ha deixat clar que estan a favor de les energies renovables, però en contra de la massificació. “La majoria diem que sí a les renovables, però no a la massificació”, ha sentenciat Carim. A més, també els afectaran les línies d’evacuació dels nous parcs eòlics de la Terra Alta. De fet, ha explicat que han presentat al·legacions contra línies d’evacuació projectades que passaven pel castell templer de Miravet o pel jaciment iber del Castellet de Banyoles, a Tivissa. “Hem de mirar que això no sigui, i que es puguin soterrar línies, o si hi ha un impacte sobre l’àguila cuabarrada, presentar les al·legacions oportunes”, ha dit. 

Anunci

D’altra banda, Carim ha denunciat que les promotores dels parcs fotovoltaics estan oferint entre 1.000 i 1.300 euros per hectàrea, mentre que en altres zones del país el preu per l’ocupació de les finques és de 2.000 euros per hectàrea. “És que no s’hi val, a tot. Tenim finques a la Ribera d’Ebre com la zona que va haver-hi l’incendi, i que són llocs on es podrien posar. Però tots els que han vingut a interessar-se sobre el terreny s’han fixat en la plana i en llocs on hi ha fruiters i regadius. Hem d’intentar tenir veu”, ha afegit la presidenta del Consell Comarcal i alcaldessa de Vinebre. Finalment, Carim també ha apostat per crear comunitats productores d’energia als pobles de la Ribera d’Ebre, de cara també al futur tancament dels reactors nuclears d’Ascó.

Tags: AscóEconomiaEnergia eòlicaEnergia solarERCGemma CarimMedi AmbientMiravetPolíticaProtagonistesRibera d'EbreTivissaVinebre

Anunci

Related Posts

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 9 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 9 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 9 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 9 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 18 hores
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 1 dia
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 1 dia
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 1 dia
L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal  i defensa la gestió dels contractes
Actualitat

L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal i defensa la gestió dels contractes

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
  • Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ