• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Carim: ‘La majoria diem sí a les renovables, però no a la massificació a la Ribera d’Ebre’

per Gustau Moreno
5 d'octubre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Gemma Carim ha confirmat este dilluns que el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre vol evitar la massificació de projectes eòlics i fotovoltaics, així com minimitzar l’impacte dels que s’acaben instal·lant sobre l’agricultura, el patrimoni històric i els espais naturals. Durant una entrevista a Cana 21 Ebre, Carim ha recordat que l’aprovació del nou decret de renovables de la Generalitat ha provocat una allau de projectes en una comarca que ja genera la majoria de l’electricitat de Catalunya. De fet, ha dit que la Ribera d’Ebre concentra “més de la meitat” dels nous projectes que s’han presentat a les Terres de l’Ebre. “Tenim projectes d’energia eòlica fins i tot superposats els uns sobre els altres”, ha remarcat Carim, que ha assenyalat que es problema que es dóna al municipi de Tivissa.

La presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, ha deixat clar que estan a favor de les energies renovables, però en contra de la massificació. “La majoria diem que sí a les renovables, però no a la massificació”, ha sentenciat Carim. A més, també els afectaran les línies d’evacuació dels nous parcs eòlics de la Terra Alta. De fet, ha explicat que han presentat al·legacions contra línies d’evacuació projectades que passaven pel castell templer de Miravet o pel jaciment iber del Castellet de Banyoles, a Tivissa. “Hem de mirar que això no sigui, i que es puguin soterrar línies, o si hi ha un impacte sobre l’àguila cuabarrada, presentar les al·legacions oportunes”, ha dit. 

Anunci

D’altra banda, Carim ha denunciat que les promotores dels parcs fotovoltaics estan oferint entre 1.000 i 1.300 euros per hectàrea, mentre que en altres zones del país el preu per l’ocupació de les finques és de 2.000 euros per hectàrea. “És que no s’hi val, a tot. Tenim finques a la Ribera d’Ebre com la zona que va haver-hi l’incendi, i que són llocs on es podrien posar. Però tots els que han vingut a interessar-se sobre el terreny s’han fixat en la plana i en llocs on hi ha fruiters i regadius. Hem d’intentar tenir veu”, ha afegit la presidenta del Consell Comarcal i alcaldessa de Vinebre. Finalment, Carim també ha apostat per crear comunitats productores d’energia als pobles de la Ribera d’Ebre, de cara també al futur tancament dels reactors nuclears d’Ascó.

Tags: AscóEconomiaEnergia eòlicaEnergia solarERCGemma CarimMedi AmbientMiravetPolíticaProtagonistesRibera d'EbreTivissaVinebre

Anunci

Related Posts

La Generalitat recupera el projecte de tercer pont per a Tortosa
Actualitat

La Generalitat recupera el projecte de tercer pont per a Tortosa

fa 16 hores
El Govern inicia la transformació de l’Eix de l’Ebre en carretera 2+1
Actualitat

El Govern inicia la transformació de l’Eix de l’Ebre en carretera 2+1

fa 17 hores
El Parc Eòlic Baix Ebre es repotenciarà amb tres nous aerogeneradors més eficients
Actualitat

El Parc Eòlic Baix Ebre es repotenciarà amb tres nous aerogeneradors més eficients

fa 1 dia
El Consell Comarcal del Montsià aprova un pressupost de 12,8 milions per al 2026
Actualitat

El Consell Comarcal del Montsià aprova un pressupost de 12,8 milions per al 2026

fa 1 dia
El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop
Actualitat

El Govern i l’Ajuntament d’Alcanar acorden el projecte definitiu per evitar les inundacions al barranc del Llop

fa 2 dies
El castell de Miravet incorpora la realitat virtual per reviure la història templera
Actualitat

El castell de Miravet incorpora la realitat virtual per reviure la història templera

fa 2 dies
L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre estrena un nou servei de ressonància magnètica
Actualitat

L’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre estrena un nou servei de ressonància magnètica

fa 2 dies
‘Un nou hospital de les Terres de l’Ebre… també per al personal sanitari’, per Joan J. Baiges
Actualitat

Dia històric per a Tortosa: 25 milions per transformar el nucli antic amb el Pla de Barris

fa 2 dies
Amposta destinarà 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries
Actualitat

Amposta destinarà 25 milions del Pla de Barris per transformar la Vila, el Grau i el Pla d’Empúries

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (113)
  • “L’Home del segle”, la novel·la terraltina de Josep Gironès
  • La Generalitat recupera el projecte de tercer pont per a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ