• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Govern prorroga 10 dies més el tancament de la restauració, cinemes, teatres i gimnasos

Els centres d'estètica podran reobrir ja i s'aprova la limitació a 100 persones als centres de culte

per ACN
12 de novembre de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Tremosa es reuneix amb restauradors a Tortosa i diu que estudien reobrir bars i restaurants amb el toc de queda

La trobada del conseller Tremosa amb restauradors de les Terres de l'Ebre.

El Govern ha decidit allargar 10 dies més el tancament de bars i restaurants, així com de cinemes, teatres i gimnasos. La mesura estarà vigent fins al 23 de novembre. Els centres d’estètica i de massatge sí que podran reobrir amb serveis individuals a partir de dissabte, ja que la nova resolució es publicarà la nit de divendres. A més, el Govern també ha aprovat la limitació a 100 persones als centres de culte. “Necessitem aquests 10 dies”, ha remarcat el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon. La consellera de Salut, Alba Vergés, ha explicat que en els propers dies es treballarà amb els diferents sectors un pla de desescalada a partir del 23 de novembre, començant pels serveis a l’exterior (incloent les terrasses).

El conseller d’Empresa, Ramon Tremosa, va fer una proposta perquè la restauració pogués reobrir parcialment ja aquest cap de setmana. També diversos alcaldes metropolitans van pressionar en aquest sentit. El Departament de Salut, per la seva part, ja va deixar clar dilluns que era partidari de mantenir les restriccions perquè la situació de les UCI és complexa.

Anunci

Sobre Tremosa, Vergés ha assegurat que “tot el Govern està treballant de valent per trobar aquest millor equilibri entre el control de l’epidèmia i la vitalitat del país”. També ha aprofitat per demanar al govern espanyol que “també respongui a aquesta crisi, com han sortit Macron o Merkel”.

La titular de Salut ha reconegut que prorrogar les mesures deu dies més són unes actuacions “dures”, però ha demanat: “És imprescindible un esforç més ara que estem en el camí correcte per superar aquesta segona onada el mes aviat possible”.

En la mateixa línia s’ha expressat el secretari de Salut Pública, que ha recalcat que necessiten aquests deu dies tot i que s’estiguin reduint els casos, sobretot perquè l’impacte en els centres sanitaris ha de baixar. El doctor Argimon, que s’ha reincorporat aquest dijous de forma pública després de patir la covid-19, espera “poder veure la llum al final del túnel” després d’aquests deu dies.

D’altra banda, la consellera ha alertat que “no s’entendria que des d’un altre estament”, en referència als tribunals, es poguessin anul·lar les mesures aplicades pel Govern, “que estan molt pensades i molt treballades i que són imprescindibles”. Precisament, el TSJC ha donat dos dies a Salut perquè es posicioni sobre la suspensió del tancament de la restauració que reclama la patronal Fecasarm.

Tota l’activitat a l’aire lliure s’obrirà el 23 de novembre

Pel que fa a la desescalada a partir del 23 de novembre, Argimon ha indicat que aquell dia s’obrirà tota l’activitat a l’aire lliure “siguin quins siguin els resultats dels indicadors”, i la resta s’aniran “analitzant una per una” en funció de les dades assistencials. De tota manera, s’ha mostrat convençut que la situació haurà millorat molt. “No estem bé ara, però anem en la direcció correcta”, ha insistit. En la mateixa línia, la consellera de Salut ha indicat que la desescalada serà “progressiva”, ja que “no pot ser de cop”.

Vergés ha destacat que si bé la tendència actual del coronavirus és “de baixada”, Catalunya encara es troba “en el pic de l’impacte assistencial”, amb unes dades molt superiors a la que “pot sostenir” el sistema sense alterar la seva activitat.

Els responsables sanitaris preveuen que se superi aquest pic assistencial aquesta setmana, i aleshores és quan s’espera que comencin a baixar els ingressos, tant en llits convencionals, amb 2.687 pacients actualment, com a les UCI, amb 583. Aquests dies, els ingressos s’estan estabilitzant.

El 40% de l’activitat als CAP és per covid

Actualment, el 40% de l’activitat de l’atenció primària està relacionada amb la covid-19, ha destacat el doctor Argimon, que també ha posat el focus en les UCI. El secretari de Salut Pública ha recordat que, abans de la pandèmia, la capacitat de crítics de tot Catalunya era de 600 llits. Això significa, ha posat de relleu, que actualment hi ha quasi tants pacients a les UCI per covid-19 com llits de crítics hi havia a tot Catalunya fa només mig any.

Seguint les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), els responsables sanitaris van crear una reserva estratègica de 300 llits de crítics de manera que Catalunya actualment té una capacitat estructural de 900 UCI. En aquests moments s’hi han sumat els 200 llits de crítics de la sanitat privada, en una integració temporal davant de l’augment de casos.

Amb tot, Argimon ha posat èmfasi que quan es parla de llits de crítics, no només es tracta de pensar en els espais i la capacitat de ventilar i monitorar, sinó també en la ràtio de professionals -metges, auxiliars i, sobretot, infermeres-, que és elevada en les cures intensives. Aquest augment de la capacitat de les UCI en un 50% no ha anat acompanyat d’un increment dels professionals.

Tags: CatalunyaCoronavirusEconomiaGeneralitat de CatalunyaRamon TremosaSalutSocietat

Anunci

Related Posts

Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat
Actualitat

Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat

fa 8 hores
Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció
Actualitat

Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció

fa 8 hores
Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes
Actualitat

Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes

fa 8 hores
El COPATE fa el primer de quatre tractaments contra el mosquit als arrossars pròxims als pobles del Delta
Actualitat

El COPATE fa el primer de quatre tractaments contra el mosquit als arrossars pròxims als pobles del Delta

fa 9 hores
L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies
Actualitat

L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies

fa 11 hores
MónFILMAT compleix el desè aniversari en la seva edició més ‘eclèctica’
Actualitat

MónFILMAT compleix el desè aniversari en la seva edició més ‘eclèctica’

fa 12 hores
El Win Complex Esportiu Tortosa tanca el curs amb una festa de 12 hores amb múltiples activitats
Actualitat

El Win Complex Esportiu Tortosa tanca el curs amb una festa de 12 hores amb múltiples activitats

fa 14 hores
L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 3 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat
  • Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció
  • Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ