• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ulldecona exposa ‘Lo que nos dicen las piedras’, obra de l’artista Nu Díaz

per Redacció
9 de desembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Ulldecona exposa ‘Lo que nos dicen las piedras’, obra de l’artista Nu Díaz

Nu Díaz (Lleó, 1964) és una artista multidisciplinar que ha desenvolupat la seva carrera a Barcelona, treballant al voltant de les noves tecnologies i les noves formes d’expressió artística que connecten art i societat. L’exposició arriba ara a l’Antic Molí de Cèsar Martinell, actual Oficina de Turisme d’Ulldecona, després de passar pel Mucbe de Benicarló i porta per títol “Lo que nos dicen las piedras”. Es tracta d’un conjunt escultòric de gran format que es podrà visitar fins el 14 de febrer de manera lliure o, setmanalment, amb visites guiades de la mà de la pròpia artista (prèvia inscripció).  

La fascinació de Nu Díaz pels materials simples, ha portat l’artista a aprofitar el seu confinament a la costa de Benicarló per a establir una profunda relació amb les diferents formes, edats, estats i identitats de les pedres, amb les que treballa des de fa tres anys, realitzant un procés d’investigació artística, sorgit de la seva passió pel material geològic. Aquest fet ha inspirat el corpus de l’obra i suposa un gir important en la seva pràctica, portant-la de les dos dimensions del paper o els quadres a desenvolupar una obra escultòrica en forma d’instal·lacions adaptades a l’espai expositiu, realitzades amb pedres recollides per la pròpia artista i altres cedides per la pedrera Cenia Stone – IMMAR d’Ulldecona.    

Anunci

Nu Díaz emprèn la funció de mèdium, d’interconnector d’essències/energies/formes bàsiques i recíproques entre obra i artista, difuminant passat, present i futur;  descomposant mol·lecularment els elements fins a l’essència per a tornar-ho a unir en un TOT.

Pedres, materials des de l’òptica de la fotografia, l’estudi pictòric, de la puresa de les formes naturals, transformades, pintades, escrites, dibuixades i imaginades en una al·legoria on tot té un sentit expressat pels diferents llenguatges artístics emprats. El mineral com a ésser viu i/o com a base dels regnes animal, vegetal i humà. Com els mars d’oliveres que ens identifiquen representades en els seu sentit numerològic i espiritual.

Nu Díaz va iniciar la seva carrera com una de les pioneres en la producció de CD-ROMS interactius amb la seva empresa NewMedia, fundada el 1993, on va encunyar en terme Fab Art. Ha rebut premis com Milia d’Or de Cannes i el Moëbius de Paris, entre d’altres.

Des de 1998, ha dirigit el màster de Disseny de la Interacció a l’Escola Elisava de Barcelona, participant en diversos projectes d’investigació juntament amb IAAC Institut d’Arquitectura Avançada de Catalunya, el Media Lab del MIT, I2CAT, Fundació Mies Van Der Rohe, LOOP Festival de Videocreació de Barcelona i La Fura dels Baus, entre d’altres.

El 2009 va ser fundadora del Fablab-Kids al Fablab Barcelona. Fundadora de Valldaura Labs (IAAC) i directora del projecte d’autosuficiència fins a 2014 al voltant de l’Home, l’Entorn i el Planeta. El 2011 va comissionar l’exposició “Els sentits de les màquines” al Disseny Hub Barcelona.

És impulsora de La Escuela de los Sentidos, una escola en la qual es desenvolupa la creativitat i el talent i es treballa connectant i aprenent de la natura per inventar el món del demà.

En la seva faceta artística, amb una obra de caràcter minimalista i poètic, introdueix la llum com un element d’interacció natural on es troba el físic i el virtual. Des del 2001 ha exposat, entre altres, a la Biennal de València, a Seül- Barcelonals i a l’Ambaixada Espanyola a Korea.

Tags: AgendaMRFArtsCulturaExposicionsMontsiàNdPNu DíazUlldecona

Anunci

Related Posts

Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’
Actualitat

Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’

fa 7 hores
El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova
Actualitat

El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova

fa 8 hores
El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa
Actualitat

El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa

fa 8 hores
La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes
Actualitat

La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes

fa 9 hores
L’incendi de Paüls i els aiguats del Montsià marquen el 2025 a les Terres de l’Ebre
Actualitat

L’incendi de Paüls i els aiguats del Montsià marquen el 2025 a les Terres de l’Ebre

fa 5 dies
Amposta presenta el pressupost més alt de la seva història: gairebé 41 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Amposta presenta el pressupost més alt de la seva història: gairebé 41 milions d’euros per al 2026

fa 6 dies
Jordan anuncia un nou establiment comercial de 6.700 m² i tres nous negocis per reforçar el comerç de Tortosa
Actualitat

Jordan anuncia un nou establiment comercial de 6.700 m² i tres nous negocis per reforçar el comerç de Tortosa

fa 6 dies
El Consell Comarcal de la Terra Alta aprova un pressupost de més de 5 milions d’euros per al 2026
Actualitat

El Consell Comarcal de la Terra Alta aprova un pressupost de més de 5 milions d’euros per al 2026

fa 6 dies
La nova seu dels arquitectes de l’Ebre s’alçarà a la plaça de l’Absis de Tortosa
Actualitat

La nova seu dels arquitectes de l’Ebre s’alçarà a la plaça de l’Absis de Tortosa

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’
  • El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova
  • El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ