• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Joaquim Vilagrassa: ‘Les marfantes són un mite, però també una realitat, van existir’

per Gustau Moreno
16 de desembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Joaquim Vilagrassa va publicar en plena pandèmia la novel·la ‘Les marfantes de Fullola’, una amalgama d’estudis, investigació històrica i relat de ciència-ficció situat en dos èpoques. Un llibre, editat per Onada Edicions, que ha estat una de les sorpreses de la temporada al territori. La novel·la tracta sobre l’enemistat entre dos pagesos durant els anys de la postguerra, però també del mite de les marfantes durant els anys de l’estraperlo i dels maquis, en una època en què encara hi havia molta vida a Fullola i a la resta de partides entre Tortosa i el Perelló. 

“Les marfantes són un mite, però també una realitat. Les marfantes van existir. Es van usar sobretot en l’època de l’estraperlo per delinquir”, ha recordat durant una entrevista a Canal 21 Ebre. Vilagrassa ha detallat que les marfantes s’utilitzaven per atemorir la població, ja que als llocs per on passava una marfanta no sortia ningú. “Eren us personatges vestits i tapats, amb una altura excepcional, una espècie de gegants”, ha explicat l’escriptor. “Vaig pensar que posant-les dins de la novel·la, tindria un misteri que atrauria una mica més l’inquietud per un personatge que tampoc no era molt conegut”, ha afegit: “Encara que no passés la marfanta, es deia, i la gent s’espantava i ja no passava per aquells camins. Els camins quedaven nets de curiosos i de gent que pogués interrompre l’activitat de l’estraperlo”.

Anunci

Vilagrassa ha explicat que va aprofitar l’embolcall de la novel·la per explicar d’una manera més amena les seues recerques històriques sobre el projecte del canal de regadiu l’Aldea-Camarles i sobre la disputa entre Tortosa i el Perelló per la titularitat de la zona de Fullola, amb el seu poblat medieval ara abandonat. 

Tags: Baix EbreCamarlesCulturaEl PerellóFullolaHistòriaJoaquim VilagrassaL'AldeaLiteraturaMemòriaNovel·laTortosaTradicions

Anunci

Related Posts

Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi
Actualitat

Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi

fa 12 hores
Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar
Actualitat

Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar

fa 12 hores
El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total
Actualitat

El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total

fa 12 hores
Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total
Actualitat

Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total

fa 22 hores
L’Observatori de l’Ebre i el territori es preparen per l’eclipsi solar total de 2026
Actualitat

L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi

fa 23 hores
Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
Actualitat

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

fa 2 dies
Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
Actualitat

Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

fa 2 dies
Els Mossos d’Esquadra incorporen 77 nous agents al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre
Actualitat

700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

fa 2 dies
Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura
Actualitat

Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Illa reivindica la ciència des de l’Observatori de l’Ebre abans de l’eclipsi
  • Restringit l’accés als Ports i a la Foradada durant l’eclipsi solar
  • El Trabucador s’omple des de primera hora per viure l’eclipsi solar total

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ