• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Govern convertirà l’antiga residència d’Amposta en un alberg de joventut

per ACN
19 de desembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El Govern convertirà l’antiga residència d’Amposta en un alberg de joventut

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chackir el Homrani, acompanyat de l'alcalde d'Amposta i altres autoritats, en la visita a l'antiga residència d'avis./ ACN.

 El Govern estudia remodelar l’antiga residència d’avis d’Amposta per convertir-la en un alberg de joventut de la Xarxa d’Albergs de Catalunya (Xanascat). El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chackir el Homrani, que ha visitat aquest dissabte les instal·lacions, ha afirmat que l’espai té “potencialitat” per donar resposta a la demanda de turisme familiar i esportiu del delta de l’Ebre. Homrani no ha avançat els terminis per executar el projecte, que està en fase inicial, però ha apuntat que tindrà un cost d’uns 4,5 milions d’euros inicials. A banda, el conseller ha assegurat que seguiran ajudant els sectors afectats, arran de les noves restriccions. “Donarem resposta a l’afectació dels teixits econòmics amb ajudes”, ha dit.

Segons Homrani, l’estudi preliminar indica que el projecte de reconvertir l’antic geriàtric d’Amposta és viable i té moltes possibilitats. “Ara el que ens pertoca és treballar per fer realitat el futur alberg, veiem la potencialitat, les primeres anàlisis donen un nivell de places que ens permet veure que tindrà viabilitat econòmica”, ha subratllat. L’antiga residència es va construir el 1990 i va estar operativa fins fa quatre anys quan es va tancar. L’equipament té 3.025 m2, repartits en sis plantes, i habitacions amb bany propi.

Anunci

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha explicat que el nou alberg podria disposar de 250 places. Així, es resoldria el dèficit d’allotjament turístic al municipi i també es donaria resposta a la demanada creixent de turisme esportiu, de natura i familiar a les terres de l’Ebre. “És un edifici que té més de 30 anys, que és aprofitable, al mig del poble i d’una zona de serveis”, ha detallat Tomàs. A més, ha remarcat que des de l’Ajuntament facilitaran que el projecte tiri endavant. El conseller també ha remarcat la “bona sintonia” entre ambdues administracions per posar en marxar la remodelació.

Amb tot, Hormrani no ha avançat els terminis d’execució fins que no es redacti l’informe definitiu. “Seria un error posar terminis, en una situació com la que estem vivint, hem hagut de prioritzar recursos que teníem pensats en certs àmbits per la resposta de la covid-19”, ha afegit. A la vegada, també estudiaran la “complementarietat” del futur alberg amb els equipaments ebrencs per tal d’unir esforços i donar una resposta conjunta a la demanda de grups grans, com ara escoles, per part de les direccions. “La línia de treball dels últims anys és la d’incrementar la inversió de la xarxa d’albergs, perquè tenim molt clar que és un valor que la Generalitat tingui una xarxa d’albergs propis”, ha valorat Homrani.

La xarxa pública d’albergs gestionats per l’Agència Catalana de Joventut (ACJ) té 51 albergs. El nou equipament se sumaria als de Deltebre i Poblenou de Delta (Montsià) i a l’adherit al Xanascat de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre). Aquest any, els 21 albergs públics del Xanascat han registrat 104.326 pernoctacions que corresponen a 40.692 usuaris. D’aquesta activitat, el 25% procedia del programa ‘ Vacances en família’, el 9,6% del Programa d’activitat Escolars i el 9,4% de les colònies de ‘l’Estiu és teu’.

El govern ajudarà els sectors afectats per les noves restriccions

Preguntat sobre si l’executiu català destinarà noves ajudes per als sectors econòmics i socials afectats per les noves restriccions -acordades aquest divendres-, Homrani ha assenyalat que el Govern ha fet un “esforç molt important” amb els 260 milions d’euros adreçats als autònoms. “De moment estem treballant amb els agents socials i econòmics, i donarem respostes a l’afectació dels teixits econòmics amb ajudes, com ho hem fet des del principi; quan mirem al nostre entorn veiem com els Estats fan passes endavant i a aquí trobem a faltar aquesta passa endavant” ha lamentat Homrani.

En la seva visita institucional a les Terres de l’Ebre, el conseller de Treball també ha participat en l’obertura de la jornada ‘Networking Odisseu, Nova ruralitat, teletreball i TIC’ i ha visitat les instal·lacions del nou centre ocupacional de l’Associació de Famílies de Persones amb Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament de la comarca del Montsià (APASA) a Santa Bàrbara.

Tags: AmpostaChakir El HomraniGeneralitat de CatalunyaJoventutMontsiàSocietatTurisme

Anunci

Related Posts

El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre

fa 12 hores
Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear

fa 12 hores
Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif
Actualitat

Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif

fa 12 hores
Jornades de Rescat Aquàtic a les Terres de l’Ebre: Bombers entrenen per afrontar els reptes del canvi climàtic
Actualitat

Jornades de Rescat Aquàtic a les Terres de l’Ebre: Bombers entrenen per afrontar els reptes del canvi climàtic

fa 12 hores
Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar
Actualitat

Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar

fa 21 hores
La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació
Actualitat

La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació

fa 2 dies
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

La Generalitat impulsa un pla ferroviari per descongestionar la xarxa i reordenar mercaderies i espera que l’R-15 recupere la normalitat a curt termini

fa 2 dies
Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant
Actualitat

Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant

fa 2 dies
L’alcalde de Flix celebra la resolució que tomba la MAT de Forestalia
Actualitat

Crida a la mobilització contra la MAT a Reus: el territori s’uneix amb més de 14.000 al·legacions contra el projecte

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern mobilitza més de 19 milions d’euros per a la restitució dels danys causats per Alice a les Terres de l’Ebre
  • Móra la Nova impulsa el teixit empresarial amb una inversió de 615.000 euros dels Fons de Transició Nuclear
  • Junts per Tortosa critica la manca de concreció del govern municipal sobre el segon aparcament als terrenys d’Adif

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ