• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Salut posa en alerta els alcaldes ebrencs perquè la capacitat hospitalària està al límit

Els centres del territori acullen 101 pacients ingressats per coronavirus, divuit dels quals a l'UCI de Tortosa

per ACN
22 de gener de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
[#Fotogaleria] 📷 Així es lluita contra el coronavirus a l’hospital de Tortosa

Una imatge de la lluita dels professionals de l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta contra la pandèmia del coronavirus. // ICS EBRE.

La gran incidència de la covid-19 detectada durant els últims dies a les comarques del Baix Ebre i el Montsià, amenaça de posar al límit la capacitat dels recursos hospitalaris de les Terres de l’Ebre, segons ha reconegut el Departament de Salut. Ara mateix, els centres ebrencs acullen un total de 101 pacients ingressats per coronavirus, divuit dels quals a l’UCI de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. “No volem q passi, però ens podem trobar que alguna persona que requereixi una intervenció urgent, per un accident o malaltia cardíaca i l’hagin d’ingressar, no tinguem llits i l’haguem de derivar a un hospital de fora”, ha declarat el subdirector general de Coordinació de Salut Pública a Tarragona i Terres de l’Ebre, Conrad Casas.

“No és una situació hipotètica: pot passar si no fem les coses bé i des de tots els àmbits”, ha subratllat. La gerent de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre, Mar Lleixà, ha reconegut que la situació de pressió assistencial supera l’episodi de fa uns mesos a la zona amb els centenars de contagis als escorxadors de Padesa, però no en el cas concret dels pacients crítics. A l’hospital de referència de Tortosa només queda disponible un llit dels 26 dels quals disposa en aquests moments l’UCI. L’espai es pot ampliar fins a 32 places. A planta, els ingressats per covid-19 són 35 i el nombre de professionals contagiats per diversos brots arriba als 60. El centre ha reduït a la meitat la seva activitat quirúrgica, centrant-se en la urgent, l’oncològica i la preferent, evitant la que generi ingressos.

Anunci

Els altres centres ebrencs com l’Hospital Comarcal d’Amposta –amb sis ingressats per covid-19-, el de Móra d’Ebre –amb tres- o la Clínica Terres de l’Ebre –per a casos principalment de baixa complexitat- assumeixen part de l’activitat. En el cas d’Amposta, però, dilluns se suspendran les cirurgies que requereixin ingrés, mantenint-se només les oncològiques i urgents, així com la cirurgia major ambulatòria. A partir d’aquest mateix dia estaran també disponibles novament les instal·lacions de l’antiga residència d’avis per acollir pacients de baixa complexitat.

Els responsables de Salut han negat que existeixin problemes de saturació als laboratoris que analitzen les proves PCR. En alguns casos de cribratges de centres escolars amb positius, els resultats s’estan demorant durant més de cinc dies. La positivitat de les proves se situa al voltant del 8,56%, molt per sobre del 5% que recomana l’OMS.

Segons ha apuntat Casas la incidiència acumulada al territori durant els últims catorze dies arriba a 853,3, molt per sobre de la ratlla dels 40. La Rt se situa en l’1,17 i el risc de rebrot en 1010. Una situació, ha apuntant, que en qüestió d’entre deu dies i dues setmanes pot incrementar la pressió als hospitals. En aquest escenari, representants de la Generalitat al territori s’han reunit telemàticament aquest dijous al vespre amb els alcaldes del territori per traslladar-los la necessitat d’actuar coordinament i revertir la situació.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha fet una crida a “deixar de fer” tot allò que resulti “prescindible” davant una situació que ha qualificat de “crítica”, també per la proximitat amb el País Valencià on les dades epidemiològiques són més negatives. Pallarès ha demanat coordinació entre policies locals i Mossos d’Esquadra, que incrementaran la vigilància i els controls als espais on existeixen restriccions. Segons ha precisat, s’han visitat 1.400 establiments del territori per comprovar si es complien els requisits de seguretat.

Tags: CoronavirusGeneralitat de CatalunyaSalutSocietatTerres de l’Ebre

Anunci

Related Posts

Deltebre celebra 49 anys d’independència reivindicant l’orgull de poble i els nous projectes de futur
Actualitat

Deltebre celebra 49 anys d’independència reivindicant l’orgull de poble i els nous projectes de futur

fa 19 hores
Amposta invertirà 1,7 milions d’euros en la millora de camins durant el 2026
Actualitat

Amposta invertirà 1,7 milions d’euros en la millora de camins durant el 2026

fa 19 hores
Tortosa tindrà un nou escorxador al 2026
Actualitat

Tortosa calcula en 2,8 milions la reconstrucció de l’escorxador incendiat

fa 19 hores
Territori encarrega el planejament urbanístic del nou Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre a Tortosa
Actualitat

Salut adjudica la redacció del Pla Funcional del nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre

fa 19 hores
La Piraguada de la PDE celebrarà 25 anys reivindicant el riu i el relleu generacional
Actualitat

La Piraguada de la PDE celebrarà 25 anys reivindicant el riu i el relleu generacional

fa 19 hores
Trens Dignes critica l’acord pel tren orbital i reclama prioritat per a les línies de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes critica l’acord pel tren orbital i reclama prioritat per a les línies de l’Ebre

fa 2 dies
Illa i Junqueras segellen l’acord pels pressupostos del 2026 amb noves inversions en mobilitat, habitatge i finançament
Actualitat

Illa i Junqueras segellen l’acord pels pressupostos del 2026 amb noves inversions en mobilitat, habitatge i finançament

fa 2 dies
Els Fons de Transició Nuclear activen una nova línia d’ajuts de 4,3 milions per al sector agrícola
Actualitat

Els Fons de Transició Nuclear activen una nova línia d’ajuts de 4,3 milions per al sector agrícola

fa 2 dies
Tortosa aprova definitivament el pressupost del 2026 després de rebutjar les al·legacions de Junts
Actualitat

Tortosa aprova definitivament el pressupost del 2026 després de rebutjar les al·legacions de Junts

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre celebra 49 anys d’independència reivindicant l’orgull de poble i els nous projectes de futur
  • Amposta invertirà 1,7 milions d’euros en la millora de camins durant el 2026
  • Tortosa calcula en 2,8 milions la reconstrucció de l’escorxador incendiat

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ