• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Govern demana declarar l’emergència al Delta per reparar els danys del Filomena

per ACN
26 de gener de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘El Delta no es mor, el maten’, per Guillem Argelich

Una vista de l'impacte del temporal Filomena a la zona dels Vascos, al delta de l'Ebre. // CEDIDA.

El Govern ha demanat a l’Estat la declaració d’emergència per poder reparar els danys que el temporal Filomena va causar al delta de l’Ebre. L’executiu ha aprovat aquest dimarts un acord amb el qual reitera la seva disposició a cofinançar aquestes actuacions en el marc d’un conveni de col·laboració. Unes tasques que passarien per la mobilització de 500.000 metres cúbics de sorra i el reforçament de la façana litoral davant els embats dels temporals. El Govern, en aquest sentit, ha reiterat el seu compromís a treballar per mantenir la morfologia deltaica, “en la mesura del possible”, lluitant contra la regressió i posant sobre la taula solucions estructurals, “a mig termini”, basades en la mobilització dels sediments retinguts als pantans.

L’acord de Govern insta l’Estat a executar un seguit d’accions, “com a organisme competent en matèria de protecció de la costa i del litoral i de la planificació hidrològica en la conca de l’Ebre”. D’una banda, amb les mesures d’emergència “oportunes” per reforçar el litoral deltaic davant dels temporals. En aquest context, l’Executiu reitera la seva “disposició” a “col·laborar en les actuacions planificades per l’Estat per a la protecció del Delta i per aportar recursos humans i econòmics suplementaris que permetin accelerar la resposta a l’actual situació d’emergència”. Demana, però, que el govern espanyol consensuï les actuacions per fer front a futurs temporals a partir de la signatura de l’esmentat conveni.

Anunci

Paral·lelament, reclama també aprovar el Pla de protecció del delta de l’Ebre “amb la participació de la Generalitat i de la Taula de Consens” amb mesures estructurals. En aquest sentit, reclama també que es creia una “comissió mixta” entre les dos administracions i aquest organisme. La Generalitat també vol que el nou Pla Hidrològic de l’Ebre incorpori les garanties per “mantenir un cabal adequat” del riu en la seva desembocadura i mobilitzar sediments de la conca de l’Ebre, tal i com han reclamat diverses entitats i el mateix Parlament.

Tags: Delta de l'EbreEspanyaFilomenaGeneralitat de CatalunyaMedi AmbientPolíticaSocietat

Anunci

Related Posts

Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

Jordan defensa uns comptes de les societats sanitàries equilibrats i sostenibles

fa 49 minuts
Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries
Actualitat

Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries

fa 54 minuts
Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història
Actualitat

Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història

fa 1 hora
La Cala Gestió ven la residència municipal de l’Ametlla de Mar a L’Onada
Actualitat

La Cala Gestió ven la residència municipal de l’Ametlla de Mar a L’Onada

fa 1 hora
L’Aldea transforma un edifici històric en centre cultural
Actualitat

L’Aldea transforma un edifici històric en centre cultural

fa 1 hora
La URV i el Pere Mata proven la realitat virtual per millorar els TCA
Actualitat

La URV i el Pere Mata proven la realitat virtual per millorar els TCA

fa 2 hores
Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre
Actualitat

Tortosa millora l’asfaltat i l’enllumenat del polígon Baix Ebre

fa 1 dia
Kronospan Tortosa ja té a la seua coberta el parc solar en teulada més gran de Catalunya
Actualitat

La CUP reclama més control públic sobre les emissions de Kronospan a Tortosa

fa 1 dia
DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat
Actualitat

DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jordan defensa uns comptes de les societats sanitàries equilibrats i sostenibles
  • Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries
  • Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ