• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

ERC proposa canvis de nom de la plaça d’Espanya, Alfons XII i Jardins del Príncep

per Redacció
27 de gener de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El grup d’ERC-Tortosa Sí presentarà una moció al pròxim ple de l’Ajuntament, per canviar el nom de la plaça d’Espanya, la plaça d’Alfons XII i els Jardins del Príncep. “Un Estat que menysté el poble català, que no ens permet ajornar unes eleccions, que no ens deixa votar en referèndum i la seua resposta al conflicte polític és la repressió, no mereix tenir una plaça al centre de la nostra ciutat”, ha dit el portaveu Xavier Faura.

A banda, també les irregularitats financeres i de conducta dels membres de la família borbònica fan que el grup republicà insisteixi perquè el plenari tortosí canvie el nom dels Jardins del Príncep i la plaça Alfons XII. “El nomenclàtor de Tortosa no pot incloure noms que ens recorden un estat repressor amb el poble de Catalunya i una família reial indigna de tot reconeixement públic”, ha manifestat Faura, que ha presentat des de la plaça Alfons XII les mocions que defensarà el grup municipal al pròxim plenari.

Anunci

Mesos enrere, Esquerra ja va presentar una moció perquè es retirés la Medalla d’Or de la ciutat a Joan Carles I i es canviés la denominació de la plaça d’Alfons XII i els Jardins del Príncep, però la majoria del plenari no va acceptar este canvi de nom. Segons els republicans, ot i que el ple de Tortosa va aprovar el novembre de 2019, a proposta de la Comissió per la Retirada de Símbols Franquistes, la revisió de la nomenclatura de tots els espais municipals dedicats a la monarquia borbònica, entre els quals els Jardins del Príncep, el govern de Junts i el PSC no ha fet cap pas per dur a terme esta revisió.

En el cas dels Jardins del Príncep, ERC-Tortosa Sí proposa que es consensue amb els veïns la nova denominació, tot i que suggereix que es passen a denominar Jardins d’en Porcar, com també són coneguts popularment. Pel que fa a la plaça Alfons XII, el grup municipal republicà també planteja que es consensue amb la ciutadania el nou nom. I en el cas de la plaça d’Espanya, Esquerra sosté que coincidint amb la reforma urbanística és el moment de canviar-li també el nom. De fet, pel que fa a les obres d’esta plaça i el seu entorn, Faura ha qüestionat la seua execució en la situació actual de pandèmia i la crisi que pateixen el sector del comerç i de la restauració. 

Finalment, ERC-Tortosa Sí proposarà la creació del Consell Municipal de Salut, un òrgan de participació sectorial que assessore l’Ajuntament i realitze propostes en matèries relacionades amb la prevenció de malalties, la promoció i la protecció de la salut. “Plantegem la creació d’un espai d’opinió de totes les institucions, entitats i col·lectius relacionats amb la salut per tal de fixar les polítiques de salut local”, ha assenyalat Faura, que ha recordat que el programa electoral d’ERC-Tortosa Sí incloïa la creació d’este consell, una eina que hauria estat útil a l’hora d’implementar les mesures fixades per les autoritats sanitàries en la crisi actual.

Tags: Baix EbreERCPolíticaTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Francesc Arasa renunciarà a l’alcaldia de l’Ampolla el proper divendres
Actualitat

Francesc Arasa renunciarà a l’alcaldia de l’Ampolla el proper divendres

fa 5 hores
El projecte del futur Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre ja ha estat declarat d’interès general
Actualitat

El projecte del futur Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre ja ha estat declarat d’interès general

fa 5 hores
Tortosa finalitza la rehabilitació del Fortí de Bonet
Actualitat

Tortosa finalitza la rehabilitació del Fortí de Bonet

fa 6 hores
Alcanar vol accelerar l’adquisició dels habitatges del barranc del Llop per donar una resposta definitiva als veïns
Actualitat

Alcanar vol accelerar l’adquisició dels habitatges del barranc del Llop per donar una resposta definitiva als veïns

fa 6 hores
Tortosa consolida el nou model de Festes de la Cinta de deu dies
Actualitat

Tortosa reprograma el castell de focs de la Cinta 2026 per aquest dissabte 26 de setembre

fa 6 hores
El preu de la benzina continua disparat i ja creix més d’un 30% els últims tres mesos
Actualitat

El preu de la benzina continua disparat i ja creix més d’un 30% els últims tres mesos

fa 8 hores
El Govern declararà d’interès general el nou Hospital de les Terres de l’Ebre aquest dimarts
Actualitat

El Govern declararà d’interès general el nou Hospital de les Terres de l’Ebre aquest dimarts

fa 1 dia
Franquet reclama més planificació per al futur de les Terres de l’Ebre
Actualitat

Franquet reclama més planificació per al futur de les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
‘La dignitat de la vellesa’, per Mª Cinta Llasat
Actualitat

Mor als 95 anys la tortosina Maria Cinta Llasat

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Francesc Arasa renunciarà a l’alcaldia de l’Ampolla el proper divendres
  • El projecte del futur Hospital Universitari de les Terres de l’Ebre ja ha estat declarat d’interès general
  • Tortosa finalitza la rehabilitació del Fortí de Bonet

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ