• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Salut refà el pla de contingència a l’Ebre i tanca l’hospital de Jesús a nous ingressos

El brot a l'Hospital de la Santa Creu afecta 50 pacients i també afecta la unitat d'hemodiàlisi

per Redacció
27 de gener de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals

Una imatge de l'hospital de la Santa Creu de Jesús. // AJUNTAMENT DE TORTOSA.

La situació epidemiològica i de pressió assistencial a la Regió Sanitària de Terres de l’Ebre es troba en una situació difícil, segons el Departament de Salut. És per això que s’han pres noves mesures organitzatives previstes en el Pla de Contingència, per tal d’alleugerir esta pressió als centres sanitaris i a l’Atenció Primària.

A l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, on s’atenen els pacients aguts i crítics, hi ha actualment 29 pacients ingressats a l’UCI, 24 dels quals amb diagnòstic covid-19. A planta hi ha un total de 27 pacients covid-19. L’Hospital Comarcal d’Amposta té ara 18 pacients ingressats per covid-19, mentre que l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre en té 4.

Anunci

D’altra banda, el brot a l’Hospital de la Santa Creu de Jesús, que actualment afecta 50 pacients, ha obligat a tancar el centre a nous ingressos, fins que la situació del brot estigui controlat. A més, el brot també afecta la unitat d’hemodiàlisi.

Pel que fa a desprogramació d’activitat, a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta se seguirà atenent la cirurgia urgent, oncològica i no demorable. La resta d’intervencions es procuraran atendre, sempre que sigui possible, a la resta de centres del territori. Les consultes externes només atendran primeres visites preferents de forma presencial. La resta de consultes (segones visites, controls, etc.) es realitzaran via telemàtica. Des del centre s’estan estudiant mesures per restringir visites i acompanyants degut a l’alta incidència de covid-19 en la comunitat. 

A l’Hospital Comarcal d’Amposta s’ha desprogramat la cirurgia amb ingrés, s’han suspès algunes proves especials, s’ha reduït les consultes i visites, i es desprogramarà part de la cirurgia sense ingrés, ja que a partir d’este dijous 28 de gener s’habilitarà l’antiga residència de gent gran d’Amposta com a centre per a atendre pacients de Terres de l’Ebre amb necessitats de cures intermèdies, amb l’objectiu de facilitar el drenatge a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i a l’Hospital Comarcal d’Amposta.

S’ha hagut de reorganitzar també alguns equips d’Atenció Primària per tal de poder donar resposta a la població.

D’altra banda, esta tarda s’han anunciat els diferents clústers territorials per tal de donar resposta a la pressió assistencial de forma territorial. Al clúster Sud-Tarragona el centre coordinador és l’Hospital Universitari de Bellvitge. Dins d’este clúster, la Regió Sanitària de Terres de l’Ebre es troba en l’Eix Tarragona-Ebre, on l’Hospital Joan XXIII n’és el coordinador.

Mar Lleixà, gerent de la Regió Sanitària de Terres de l’Ebre, ha destacat que “malgrat la pressió assistencial elevada, dins l’aplicació del Pla de Contingència donarem resposta com a territori”. A més a més, ha destacat el paper dels clústers “com a eina que ens permet establir xarxes de comunicació diària amb tot el territori per tal de donar una resposta unitària i tan coordinada com sigui possible entre les diferents regions sanitàries a les necessitats que sorgeixen d’aquesta pandèmia”.

Tags: AmpostaBaix EbreCoronavirusGeneralitat de CatalunyaHospital Comarcal del MontsiàHospital de la Santa Creu de JesúsMar LleixàMontsiàRibera d'EbreSalutSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

El Govern encarrega actuacions d’urgència per evitar noves inundacions als arrossars del Delta
Actualitat

El Govern encarrega actuacions d’urgència per evitar noves inundacions als arrossars del Delta

fa 35 minuts
L’Hospital Universitari de Tortosa i l’Institut de l’Ebre creen un innovador motlle per a la recerca científica i l’ús clínic
Actualitat

L’Hospital Universitari de Tortosa i l’Institut de l’Ebre creen un innovador motlle per a la recerca científica i l’ús clínic

fa 51 minuts
Comencen les obres de museïtzació de les Avançades de Sant Joan i el fortí d’Orleans de Tortosa
Actualitat

Comencen les obres de museïtzació de les Avançades de Sant Joan i el fortí d’Orleans de Tortosa

fa 1 hora
Recta final de la reurbanització de la plaça dels Dolors de Tortosa
Actualitat

Recta final de la reurbanització de la plaça dels Dolors de Tortosa

fa 1 hora
L’artista Josep Pinyol declara al jutjat de Tortosa per la ‘Santa Baldana’ denunciada per Abogados Cristianos
Actualitat

L’artista Josep Pinyol declara al jutjat de Tortosa per la ‘Santa Baldana’ denunciada per Abogados Cristianos

fa 23 hores
L’ampliació del Verge de la Cinta avança amb una fonamentació ‘quirúrgica’ per protegir les sitges
Actualitat

L’ampliació del Verge de la Cinta avança amb una fonamentació ‘quirúrgica’ per protegir les sitges

fa 23 hores
Amposta desplega amb èxit l’IA wSocial per atendre els usuaris de serveis socials 
Actualitat

Amposta desplega amb èxit l’IA wSocial per atendre els usuaris de serveis socials 

fa 23 hores
Esquerra denuncia la inacció del govern espanyol per protegir el delta de l’Ebre
Actualitat

Esquerra denuncia la inacció del govern espanyol per protegir el delta de l’Ebre

fa 23 hores
Camarles aprova el pressupost més alt de la història, amb focus en infraestructures i la reforma de l’Ajuntament
Actualitat

Camarles aprova el pressupost més alt de la història, amb focus en infraestructures i la reforma de l’Ajuntament

fa 23 hores
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern encarrega actuacions d’urgència per evitar noves inundacions als arrossars del Delta
  • L’Hospital Universitari de Tortosa i l’Institut de l’Ebre creen un innovador motlle per a la recerca científica i l’ús clínic
  • Comencen les obres de museïtzació de les Avançades de Sant Joan i el fortí d’Orleans de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ