• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Salut Pública constata que l’Ebre ha superat el pic, però es manté la pressió als hospitals

per Gustau Moreno
28 de gener de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El responsable de Salut Pública al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, Conrad Casas, ha afirmat que les dades de la pandèmia milloren molt lentament al territori, després d’haver-se assolit el pic de la tercera onada cap al 19 de gener. Casas ha assenyalat que la millora va ser més ràpida durant la segona onada, tot i que la baixada del nombre de contagis s’està consolidant. Amb tot, ha advertit que això encara no s’ha traduït en un descens en el nombre d’ingressos hospitalaris. “Els indicadors epidemiològics tenen una tendència a la baixa, que veig que encara és fràgil; però en l’assistència hospitalària i a la primària això encara no s’ha notat”, ha dit durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

En este sentit, Casas ha recordat que sempre hi un cert decalatge entre els casos positius diagnosticats i l’ingrés als hospitals. “Perquè una part d’aquests malalts que es contagien avui aniran desenvolupant símptomes més greus, que requeriran ingrés hospitalari, i alguns d’aquests que van a l’hospital necessitaran l’atenció a les unitats de cures intensives”, ha assenyalat el responsable de Salut Pública al territori.

Anunci

A més a més, Casas també ha detallat els últims retocs del pla de contingència, que impliquen que les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona queden englobades en una macroregió sanitària amb l’hospital de Bellvitge, per si és necessari traslladar-hi pacients greus. A banda, ha dit que l’escassetat de vacunes també afectarà el procés de vacunació a l’Ebre. Així, ara per ara només està garantida, dintre del termini previst, l’administració de la segona dosi a totes les residències, i les primeres dosis per al personal sanitari. Segons ha dit, en este cas no serà dins dels 21 dies, sinó que caldrà allargar-ho potser una setmana més, als 28 dies. El preceptiu, segons la fitxa tècnica de la mateixa vacuna, és fer-ho dintre dels 42 dies següents.

Finalment, el responsable de Salut Pública a Tarragona i l’Ebre s’ha mostrat partidari d’endurir les restriccions, per frenar els contagis. Però ha matisat que la presa de decisions també ha de tenir en compte altres consideracions. “Com a professional salubrista, que està molt convençut de la salut pública, la resposta que he de donar és contundent i claríssima. Sí, aquest nivell de contagi que tenim l’acabaríem rapidíssimament si tots estiguéssim confinats a casa. Però això ha de convenviure amb altres realitats, perquè la salut és un tema molt complicat. Potser evitarem que emmaltim de covid, però potser tindrem altres problemes i patologies de salut derivades d’altres coses, com la pèrdua de feina o la mala atenció”, ha argumentat Casas.

Les dades: 84 positius nous i 52 hospitalitzats més

D’altra banda, la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre ha declarat este dijous 84 nous positius per covid-19. Des de l’inici de la pandèmia, el territori acumula 8.696 casos confirmats per PCR o TA, i 8.965 si es tenen en compte totes les proves. Cal dir que el 9,50% de les proves que es fan donen positiu. En esta regió han mort 144 persones, sense canvis. El risc de rebrot puja 2 punts i se situa en 859. La velocitat de contagi puja una centèsima fins a 0,92.

Segons la directora territorial de Salut, Mar Lleixà, actualment hi ha 120 persones ingressades als hospitals de les Terres de l’Ebre (52 més que este dimecres), i d’estes 23 es troben a la UCI de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. Hi ha 4.511 persones vacunades de la primera dosi, cinc més que fa 24 hores, 532 de la segona, 183 més respecte el darrer balanç.

Tags: Conrad CasasCoronavirusSalutSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 3 dies
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 3 dies
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 3 dies
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 4 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 4 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 4 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 4 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 5 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (95)
  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ