• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Salvadó (ERC): ‘Amb els que ens inhabiliten i ens tanquen a la presó no formarem govern’

per Gustau Moreno
11 de febrer de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Lluís Salvadó ha certificat este dijous que ERC no governarà amb el PSC després de les eleccions del 14 de febrer. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, el número 2 d’ERC per Tarragona ha recordat que ara qui està demanant la inhabilitació dels alcaldes de la Ràpita, Roquetes i Móra la Nova, pel referèndum de l’1 d’Octubre, és la fiscalia del govern del PSOE amb el suport dels comuns. Per tant, ha justificat que ERC, amb la resta de partits independentistes, haja signat un compromís per no governar al costat dels socialistes. “Amb els que demanen la inhabilitació dels alcaldes que han estat votats per la ciutadania del nostre país, amb els que ens inhabiliten i ens tanquen a la presó, com és lògic i normal, no formarem govern i no pactarem”, ha sentenciat.

En qualsevol cas, Salvadó ha matisat que això no implica que ERC puga haver donat suport al govern del PSOE i d’Unidas Podemos a Madrid. “Quan hem de decidir si PP o PSOE, qualsevol persona, qualsevol ciutadà del nostre país amb una mica de sentit comú acaba triant PSOE, i això a ERC ho tenim claríssim. No perquè siguen bons, sinó perquè al costat del PP qualsevol cosa és bona”, ha assenyalat. “A Catalunya, evidentment, si tenim l’opció de triar, que l’hem de tenir, la nostra opció és un pacte amb aquelles formacions polítiques amb les que compartim valors”, ha afegit Salvadó.

Anunci

El rapitenc ha fet este declaracions després que Esquerra ha conegut, esta setmana, les dates del judici contra alguns dels alcaldes i regidors ebrencs imputats per l’organització del referèndum. En concret, l’alcalde de Roquetes, Paco Gas, serà jutjat el proper 12 d’abril. A més, ha garantit que el govern està seguint el calendari per retirar el monument franquista de Tortosa. De fet, ha dit que ara el monument també representa els que volen reprimir l’independentisme català, i que cal retirar-lo per guanyar-los. “Este monument avui no només representa el franquisme, també representa els del ‘A por ellos’ i tots estos jutges que ens empresonen; representa als de Vox, representa ala Guàrdia Civil que ve a apallissar la nostra gent… Si el tombem, que vol dir que ERC estarà al capdavant del Departament de Justícia, voldrà dir que els hem guanyat”, ha assegurat.

A banda, Salvadó també s’ha referit al compromís renovat dels republicans d’impulsar la vegueria de l’Ebre. La primera opció seria desencallar el marc legal espanyol, amb els suport del PSOE i dels comuns. Si això no fos possible, les altres tres vies serien una llei al Parlament per crear un ens específic per a les Terres de l’Ebre, una mancomunitat dels quatre consells comarcals, o dotar de competències un consorci. 

Finalment, també en clau territorial, Salvadó ha lamentat que Junts plantege ara que cal “repensar” l’ampliació de l’hospital de Tortosa, o que vulga crear un consorci per gestionar la sanitat del territori, quan s’acaba de crear l’empresa pública Salut Terres de l’Ebre. 

Jutjaran Paco Gas (ERC) el 12 d’abril, per la votació de l’1-O a Roquetes
Tags: 14-FBaix EbreCatalunyaEleccionsERCLluís SalvadóMontsiàPaco GasPolíticaProtagonistesPSCPSOERoquetesSant Carles de la RàpitaTerres de l'EbreUnidas Podemos

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ