• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Gonell: ‘L’Estat s’ha compromès a crear una taula tècnica amb la Taula de Consens’

per Gustau Moreno
1 de març de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Joan Castor Gonell ha avançat este dilluns el compromís del govern de l’Estat de rectificar el Pla de Protecció del Delta amb bona part de les aportacions de la Taula de Consens. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde de Sant Jaume d’Enveja ha explicat que recentment s’han reunit amb el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán, qui va reconèixer que el pla que va fer-se públic el 3 de febrer està incomplet. “Com a Taula, fa uns dies vam tenir una reunió amb el secretari d’Estat. Ens va reconèixer que no era un pla, i que no li podíem dir que era un pla de protecció del Delta perquè era un recull de diferents estudis que s’havien fet, i que d’allí podien sortir unes propostes”, ha relatat Gonell. “Evidentment, va reconèxier que no marcava unes actuacions clares, una temporalitat, i que no era un pla sinó un primer estudi. Es va comprometre a crear una taula tècnica amb els redactors de l’estudi i el tècnic de la Taula de Consens. I a partir d’aquí, proposar unes actuacions que jo en este moment tinc la confiança que aniran més en la línia de la Taula de Consens”, ha afegit Gonell.

L’alcalde ha destacat positivament “la voluntat de crear esta taula tècnica de treball conjunt, per analitzar què es pot fer”. En este sentit, ha assenyalat que el govern estatal “com a mínim hi ha la voluntat d’incorporar tot el que es puga del pla Delta”. Però Gonell ha remarcat que la Taula de Consens no podrà acceptar el retrocés de la línia de costa que proposa la versió inicial del pla. “Primera, perquè és una línia roja de la Taula de Consens, que el seu objectiu era mantindre la fisonomia actual del Delta. I després, perquè retrocedir per no fer res ens dóna la sensació que allò és dóna per perdut”, ha lamentat.

Anunci

Gonell ha afirmat que ara cal esforçar-se en protegir la morfologia actual del Delta, amb mesures de protecció basades en l’aportació massiva de sorres, la construcció dels camins de guarda a les badies o la gestió dels sediments. Així, ha insistit en què cal deixar el retrocés del litoral com a últim recurs. “Tenim de mostra altres països d’Europa que estan treballant en aquesta línia. No és gens desgavellat poder mantindre la línia de costa, a partir de guanyar la platja que ara no tenim, i inclús guanyar arena submergida, que és el que protegeix de les onades al Delta”, ha afegit.

En clau més local, l’alcalde ha concretat que una de les al·legacions que presentaran des de Sant Jaume serà la recuperació la desembocadura antiga. I és que l’actual boca del riu desvia els sediments cap al nord, tot provocant problemes de colmateig a la badia del Fangar. “Fa molt de temps que diem que única de les solucions seria recuperar la desembocadura recta que antigament tenia el riu”, ha recordat. “Allí, una explotació piscícola va aprofitar una època de poc cabal per ajudar a desviar el riu, i pensem que la sortida de l’Ebre recta seria el que afavoriria millor la distribució de sediments. Per tant, és una de les coses que presentarem com a al·legació, com a Ajuntament de Sant Jaume”, ha assenyalat. A banda, a la zona de Migjorn demanaran elevar el tram final de la carretera, per evitar l’entrada d’aigua del mar als arrossars durant els temporals.

*També podeu veure l’entrevista íngegra:

Tags: Delta de l'EbreEspanyaJoan Castor GonellMedi AmbientMontsiàPolíticaPSCSant Jaume d'EnvejaSocietatTaula de Consens pel Delta

Anunci

Related Posts

El transport públic de les Terres de l’Ebre s’integra a l’ATM del Camp de Tarragona
Actualitat

El transport públic de les Terres de l’Ebre s’integra a l’ATM del Camp de Tarragona

fa 19 minuts
Mar Lleixà impulsa ‘Un cafè amb l’alcaldessa’ per reforçar el contacte amb la ciutadania
Actualitat

Mar Lleixà impulsa ‘Un cafè amb l’alcaldessa’ per reforçar el contacte amb la ciutadania

fa 51 minuts
Sindicats i Educació mantenen oberta la negociació per millores laborals i ràtios
Actualitat

Sindicats i Educació mantenen oberta la negociació per millores laborals i ràtios

fa 53 minuts
Primeres intervencions amb el robot Da Vinci a l’Hospital Verge de la Cinta
Actualitat

Primeres intervencions amb el robot Da Vinci a l’Hospital Verge de la Cinta

fa 56 minuts
El Govern aprova el projecte de pressupostos 2026 sense el suport garantit d’ERC
Actualitat

El Govern aprova el projecte de pressupostos 2026 sense el suport garantit d’ERC

fa 59 minuts
Desallotgen un edifici ocupat il·legalment a Amposta amb una vintena de residents
Actualitat

Desallotgen un edifici ocupat il·legalment a Amposta amb una vintena de residents

fa 24 hores
Macrocontrol dels Mossos a l’AP-7 a l’Aldea per reforçar la seguretat del transport de mercaderies
Actualitat

Macrocontrol dels Mossos a l’AP-7 a l’Aldea per reforçar la seguretat del transport de mercaderies

fa 1 dia
El camp català debat el seu futur a les portes de les eleccions agràries
Actualitat

El camp català debat el seu futur a les portes de les eleccions agràries

fa 1 dia
Junts per Tortosa reclama al ple impulsar l’ampliació del polígon Catalunya Sud
Actualitat

Junts per Tortosa reclama al ple impulsar l’ampliació del polígon Catalunya Sud

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El transport públic de les Terres de l’Ebre s’integra a l’ATM del Camp de Tarragona
  • Mar Lleixà impulsa ‘Un cafè amb l’alcaldessa’ per reforçar el contacte amb la ciutadania
  • Sindicats i Educació mantenen oberta la negociació per millores laborals i ràtios

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ