• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Gonell: ‘L’Estat s’ha compromès a crear una taula tècnica amb la Taula de Consens’

per Gustau Moreno
1 de març de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Joan Castor Gonell ha avançat este dilluns el compromís del govern de l’Estat de rectificar el Pla de Protecció del Delta amb bona part de les aportacions de la Taula de Consens. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde de Sant Jaume d’Enveja ha explicat que recentment s’han reunit amb el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán, qui va reconèixer que el pla que va fer-se públic el 3 de febrer està incomplet. “Com a Taula, fa uns dies vam tenir una reunió amb el secretari d’Estat. Ens va reconèixer que no era un pla, i que no li podíem dir que era un pla de protecció del Delta perquè era un recull de diferents estudis que s’havien fet, i que d’allí podien sortir unes propostes”, ha relatat Gonell. “Evidentment, va reconèxier que no marcava unes actuacions clares, una temporalitat, i que no era un pla sinó un primer estudi. Es va comprometre a crear una taula tècnica amb els redactors de l’estudi i el tècnic de la Taula de Consens. I a partir d’aquí, proposar unes actuacions que jo en este moment tinc la confiança que aniran més en la línia de la Taula de Consens”, ha afegit Gonell.

L’alcalde ha destacat positivament “la voluntat de crear esta taula tècnica de treball conjunt, per analitzar què es pot fer”. En este sentit, ha assenyalat que el govern estatal “com a mínim hi ha la voluntat d’incorporar tot el que es puga del pla Delta”. Però Gonell ha remarcat que la Taula de Consens no podrà acceptar el retrocés de la línia de costa que proposa la versió inicial del pla. “Primera, perquè és una línia roja de la Taula de Consens, que el seu objectiu era mantindre la fisonomia actual del Delta. I després, perquè retrocedir per no fer res ens dóna la sensació que allò és dóna per perdut”, ha lamentat.

Anunci

Gonell ha afirmat que ara cal esforçar-se en protegir la morfologia actual del Delta, amb mesures de protecció basades en l’aportació massiva de sorres, la construcció dels camins de guarda a les badies o la gestió dels sediments. Així, ha insistit en què cal deixar el retrocés del litoral com a últim recurs. “Tenim de mostra altres països d’Europa que estan treballant en aquesta línia. No és gens desgavellat poder mantindre la línia de costa, a partir de guanyar la platja que ara no tenim, i inclús guanyar arena submergida, que és el que protegeix de les onades al Delta”, ha afegit.

En clau més local, l’alcalde ha concretat que una de les al·legacions que presentaran des de Sant Jaume serà la recuperació la desembocadura antiga. I és que l’actual boca del riu desvia els sediments cap al nord, tot provocant problemes de colmateig a la badia del Fangar. “Fa molt de temps que diem que única de les solucions seria recuperar la desembocadura recta que antigament tenia el riu”, ha recordat. “Allí, una explotació piscícola va aprofitar una època de poc cabal per ajudar a desviar el riu, i pensem que la sortida de l’Ebre recta seria el que afavoriria millor la distribució de sediments. Per tant, és una de les coses que presentarem com a al·legació, com a Ajuntament de Sant Jaume”, ha assenyalat. A banda, a la zona de Migjorn demanaran elevar el tram final de la carretera, per evitar l’entrada d’aigua del mar als arrossars durant els temporals.

*També podeu veure l’entrevista íngegra:

Tags: Delta de l'EbreEspanyaJoan Castor GonellMedi AmbientMontsiàPolíticaPSCSant Jaume d'EnvejaSocietatTaula de Consens pel Delta

Anunci

Related Posts

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
Actualitat

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic

fa 15 hores
Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
Actualitat

Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta

fa 16 hores
L’incendi a una botiga d’electrodomèstics d’Amposta ha causat danys estructurals a 25 habitatges
Actualitat

La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

fa 17 hores
Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 2 dies
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 2 dies
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 2 dies
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 3 dies
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
  • Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
  • La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ