• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Llum verd de la ponència a un altre parc eòlic a la Terra Alta i un parc solar a Tivissa

L'òrgan tècnic desestima l'emplaçament del parc eòlic Xerta

per ACN
2 d'abril de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Llum verd de la ponència a un altre parc eòlic a la Terra Alta i un parc solar a Tivissa

Els aerogeneradors en funcionament als parcs eòlics de Vilalba dels Arcs, a la Terra Alta. // ACN.

La Ponència d’Energies Renovables ha donat llum verda al parc eòlic El Sequet, que afecta els termes municipals de Batea, Gandesa, Corbera d’Ebre, la Fatarella (a la Terra Alta) i Ascó (Ribera d’Ebre), que promou Enel Green Power España. El projecte consta de 10 aerogeneradors de 5 MW de potència i 115 metres d’alçada de boixa. L’òrgan tècnic també ha autoritzat l’emplaçament de la planta fotovoltaica Greentarraco 2, de l’empresa Greencells, al terme municipal de Tivissa (Ribera d’Ebre). El parc ocuparà 72,20 hectàrees de superfície al paratge de les Planes dels Burgars (tindrà gairebé 90.000 mòduls fotovoltaics monocristal·lins). En la mateixa sessió, del 22 de febrer, la Ponència va rebutjar l’emplaçament del parc eòlic Xerta (Baix Ebre).

El parc eòlic El Sequet tindrà una potència total de 50 MW i cada aerogenerador es connectarà, a través d’una xarxa subterrània de mitja tensió (33 kV), a dues noves subestacions elèctriques que la promotora tamb´preveu construir en el projecte del parc eòlic Les Cretes, que afecta Batea i té el vistiplau de l’òrgan tècnic (11 aerogeneradors). El projecte comportarà modificar i construir 15.000 metres de vials (5.467 metres seran de nova construcció i 9.535 metres seran modificacions de camins existents).

Anunci

La Ponència d’Energies Renovables autoritza l’emplaçament i requereix que l’estudi d’impacte ambiental justifiqui que el projecte “no interfereix amb els actius del territori basats en l’entorn natural i el paisatge”; que els aerogeneradors estiguin a 900 metres de masies i nuclis habitats; o un estudi de fauna, centrat principalment en els grups més vulnerables com són l’avifauna i els quiròpters (amb un estudi de camp per un període mínim d’un cicle vital de les espècies observades). La Ponència també exigeix “mesures compensatòries adients”, atesa l’afectació a l’espai vital de la parella d’àguiles cuabarrades de Bot, i un seguiment arqueològic durant els moviments de terres així com informar la Direcció General de Memòria Democràtica si es troben restes òssies.

A la Terra Alta, amb 148 aerogeneradors que ja funcionen, se n’han proposat instal·lar 104 més (en 14 noves centrals eòliques). 8 dels projectes han estat desestimats (53 molins), 4 han rebut el vistiplau de la Ponència i 2 més estan pendents de passar el tràmit.

Planta solar a Tivissa
L’òrgan tècnic també dona el vistiplau, amb condicions, a l’emplaçament en diferents parcel·les de les Planes dels Burgans de Tivissa, de la planta fotovoltaica Greentarraco 2. L’obra civil del projecte preveu aprofitar la xarxa de vials existents i construint nous accessos per al pas de vehicles pesants durant la construcció i l’explotació. L’explotació es tancarà amb una malla cinegètica de 2 metres d’alçada amb pas a la part inferior per a les espècies de fauna més petites. Greencells planteja un sistema d’evacuació de l’energia compartit amb les plantes Amepersol 1, Amepersol 2, Tirasol 1, Raspersolar 1 i Raspersolar 2 (de 161,39 MW conjuntament) i les plantes Greentarraco 1 i Greentarraco 2 (de 80,70 MW).

La Ponència condiciona el projecte al resultat d’un any de radioseguiment en curs de la parella d’àguiles cuabarrada de Rasquera-Moleta i a l’elaboració d’un estudi de la compatibilitat de la planta amb els elements que han motivat incloure l’àmbit en sòl de protecció especial i la definició d’ecozona de la plana del Burgar. El traçat de la línia elèctrica d’evacuació es considera incompatible tal com està plantejada.

Rebutjat el parc Xerta
D’altra banda, ha quedat desestimat l’emplaçament del parc eòlic Xerta de la promotora Planta Enersos III, una central de 6 aerogeneradors al terme municipal d’aquest municipi del Baix Ebre. La Ponència determina que existeixen “elements determinants d’inici insalvables” perquè la central eòlica afectaria espècies de fauna protegida (l’àguila daurada i el duc) i fauna amenaçada (com l’àguila cuabarrada i el trencalòs). També es considera que els aerogeneradors projectats alterarien “el fons escènic” del Parc Natural dels Ports de manera irreversible.

Tags: AscóBateaCorbera d'EbreEl PerellóEnergiaEnergia eòlicaEnergia solarGandesala FatarellaMedi AmbientRibera d'EbreTerra AltaTivissaXerta

Anunci

Related Posts

Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial
Actualitat

Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial

fa 7 hores
Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre

fa 7 hores
El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE
Actualitat

El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE

fa 7 hores
La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials
Actualitat

La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials

fa 7 hores
El nou tram de la Via Verda de la Val de Zafán es presenta a FITUR com a motor turístic
Actualitat

El nou tram de la Via Verda de la Val de Zafán es presenta a FITUR com a motor turístic

fa 7 hores
Tortosa posa en valor el Rector de Vallfogona amb una mostra sobre el seu auge i retorn
Actualitat

Tortosa posa en valor el Rector de Vallfogona amb una mostra sobre el seu auge i retorn

fa 7 hores
Deltebre denuncia la ‘inacció’ en la protecció del Delta, sis anys després del Glòria
Actualitat

Deltebre denuncia la ‘inacció’ en la protecció del Delta, sis anys després del Glòria

fa 1 dia
Suspensió del servei de Rodalies per l’accident a Gelida: Alternatives de transport per a uns usuaris que lamenten manca d’informació
Actualitat

Suspensió del servei de Rodalies per l’accident a Gelida: Alternatives de transport per a uns usuaris que lamenten manca d’informació

fa 1 dia
Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua
Actualitat

Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial
  • Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre
  • El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ