• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Movem denuncia que El Corralet fa dos mesos que té caducat el contracte de la gossera

per Redacció
12 d'abril de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Campanya de Movem per denunciar les ‘males praxis’ de l’empresa de la gossera

Movem ja va demanar al febrer del 2020 rescindir el contracte de la gossera de Tortosa a El Corralet. // ARXIU.

Movem Tortosa ha denunciat este dilluns qe el contracte de gestió de la gossera municipal porta més de dos mesos caducat, davant de la inacció del govern de Junts per Tortosa i el PSC. El passat mes de febrer es va extingir el contracte de gestió de la gossera municipal i el servei de recollida d’animals de companyia que l’Ajuntament de Tortosa va adjudicar l’any 2018 a l’empresa Serproanimal SL, més coneguda com El Corralet. Segons recorda Movem, en el moment de l’adjudicació l’empresa estava sent investigada per un cas de possible maltractament animal a la província de Castelló, i durant els tres anys que ha durat el contracte l’empresa no ha deixat d’acumular queixes de la ciutadania.

Aquesta desconfiança, per Movem, ha portat a la paradoxa de tenir un servei finançat amb diners públics que la ciutadania no ha utilitzat, mentre protectores de caràcter privat han assumit la cura de la major part d’animals perduts i abandonats sense cap tipus de recolzament econòmic. De fet, durant aquests tres anys Movem Tortosa ha treballat per denunciar la mala gestió del servei, presentant fins i tot una moció on reclamava la rescissió del contracte a l’empresa Seproanimal per l’incompliment de les condicions contractuals i demanant que aquesta passés a mans municipals, “tot i que no va ser contemplada pel govern sociovergent encara que fou aprovada al ple per la majoria de regidors i regidores de la ciutat”.

Anunci

A més, fins i tot un mes abans de l’extinció del contracte, el primer grup de l’oposició va reclamar al govern de Meritxell Roigé un posicionament clar sobre el nou contracte de gestió de la gossera municipal, mitjançant una pregunta registrada a l’Ajuntament on demanava esclarir si es municipalitzaria o bé es tornaria a externalitzar un cop acabés el contracte vigent amb el Corralet, demanant saber-ne les condicions si aquest fos el cas.

Davant la falta d’informació, Movem Tortosa va registrar una segona pregunta, que tampoc ha rebut una resposta esclaridora. La formació progressista sempre ha defensat la municipalització del servei, considerant que la gestió directa deixaria clar que es prioritza el benestar animal per davant del benefici econòmic i acabaria amb la desconfiança, el malbaratament dels recursos públics i sobretot amb “l’ombra de la possible mala praxis i maltractament”.

Amb dos mesos amb el contacte vençut, Movem reclama per tercera vegada saber quin serà el posicionament del govern i quan s’adjudicarà el nou contracte. “En un primer moment se’ns va dir que des del departament tècnic s’estaven fent els diferents estudis per tal de valorar i determinar les diferents opcions possibles i que se’ns informaria a la comissió permanent, cosa que no ha passat mai. Més endavant, se’ns ha dit que s’està tramitant l’expedient per a la nova licitació, cosa que ens fa pensar que no es municipalitzarà el servei tot i el rebuig, però com sempre es treballa d’esquenes a l’oposició i sense compartir la informació”, ha lamentat Jordi Jordan. “Des de Movem Tortosa lamentem una vegada més estar en aquesta situació i esperem que el govern faci saber a la ciutadania les seues intencions envers la gestió de la gossera i un tema tant sensible com és el benestar animal, el contracte porta més de dos mesos caducat i en fa més de cinc que els hi estem demanant una solució”, ha reiterat Jordan.

Tags: El CorraletJordi JordanMovem TortosaPolíticaSeproanimalSocietat

Anunci

Related Posts

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
Actualitat

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda

fa 2 hores
Comunicat d’entitats i organitzacions de la Terra Alta i el Matarranya sobre la crisi del covid-19
Actualitat

Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any

fa 2 hores
Principi d’acord per rehabilitar i adequar el teatre de la Societat Unió Gandesana
Actualitat

La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

fa 2 hores
La Ràpita presenta a la COP24 del Caire el seu model de descarbonització i economia blava per a la Badia dels Alfacs
Actualitat

La Ràpita presenta a la COP24 del Caire el seu model de descarbonització i economia blava per a la Badia dels Alfacs

fa 2 hores
El Parc Natural dels Ports reforça la protecció del Faig Pare
Actualitat

El Parc Natural dels Ports reforça la protecció del Faig Pare

fa 3 hores
El personal de l’Hospital Verge de la Cinta atura les concentracions dels dimarts amb la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

El personal de l’Hospital Verge de la Cinta atura les concentracions dels dimarts amb la represa de les obres d’ampliació

fa 3 hores
L’Ajuntament de Tortosa treu a licitació les obres per rehabilitar el fortí de Bonet per més de 328.000 euros 
Actualitat

Tortosa adjudica la rehabilitació del Fortí del Bonet per preservar el patrimoni històric

fa 1 dia
Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum
Actualitat

Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum

fa 1 dia
Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local
Actualitat

Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
  • Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any
  • La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ