• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Batalla de l’Ebre, protagonista d’un nou projecte per fomentar la lectura i la memòria

per Redacció
10 de maig de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
La Batalla de l’Ebre, protagonista d’un nou projecte per fomentar la lectura i la memòria

Una imatge d'arxiu de la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa. // G.M.

El Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l’Ebre (COMEBE) i el Departament de Cultura presenten un nou projecte cultural per fomentar la lectura a partir d’un seguit d’iniciatives badades en la recuperació de la memòria històrica. L’objectiu és difondre la història recent i fomentar la cultura de la pau i els valors democràtics amb la literatura com a eix vertebrador. La Batalla de l’Ebre, per la importància històrica i l’impacte devastador que va tenir a les Terres de l’Ebre, és la protagonista, però també es posarà el focus en la Guerra Civil Espanyola en general o en altres conflictes contemporanis.

El programa Batalla de la memòria: llegir per recordar s’articula mitjançant diferents accions i formats. L’edició d’enguany preveu la programació de 10 clubs virtuals de lectura i quatre tallers, que tindran lloc entre els mesos de maig i novembre de 2021 a través de la plataforma Tellfy, una experiència pionera a les biblioteques de les Terres de l’Ebre.

Anunci

Aquest projecte cultural es complementarà també en següents edicions i en funció del context sanitari amb d’altres iniciatives com exposicions temporals i aparadors temàtics a les biblioteques, sessions de contacontes i visites als espais històrics de la Batalla de l’Ebre gestionats pel COMEBE.

Les obres escollides per als clubs virtuals de lectura contemplen diferents gèneres literaris: novel·les, còmics, biografies i entrevistes. També s’ha programat un taller de còmic i memòria històrica per a joves. En el cas de la biblioteca Mercè Lleixà de Rqouetes i biblioteca Trinitari Fabregat d’Alcanar (juny 2021), el llibre Nos robaron la juventud : memoria viva de la quinta del biberón / Ens van robar la joventut : memòria viva de la lleva del biberó (2020) del periodista Víctor Amela. Es tracta d’un seguit d’entrevistes a diferents membres de la Lleva del Biberó que Amela ha publicat durant anys a la popular secció “La Contra” de La Vanguardia.

D’altra banda, a la biblioteca municipal Sebastià Juan Arbó de Sant Carles de la Ràpita i a la Biblioteca Pública Delta de l’Ebre de Deltebre (octubre 2021), la nove·la Els cims invencibles. Entre Pàndols i Cavalls (2013), de Carme Meix Fuster. Aquesta novel·la relata els fets i conseqüències de la Guerra Civil Espanyola a través de diferents personatges que, d’una manera o altra, acaben creuant el seu destí a la Batalla de l’Ebre.

A la biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa, a la ¡biblioteca comarcal Sebastià Juan Arbó d’Amposta, a la biblioteca comarcal de Móra d’Ebre i a la biblioteca de Gandesa (octubre-novembre 2021), la novel·la gràfica El Ala rota (2016) d’Antonio Altarriba  i il·lustracions de Kim, editat per Norma Editorial és l’obra escollida per al club de públic més juvenil. El còmic narra la història de la mare d’Altarriba, que va patir el masclisme en primera persona en un context de canvis polítics entre la Segona República i la Segona Guerra Mundial. Aquest club es complementa amb un taller de còmic i memòria conduït per David F. Arriba.

A la Biblioteca Popular d’Ulldecona i a la biblioteca Pere de Montcada de la Sénia (novembre 2021), el llibre Brigadistes: vides per la llibertat (2020), de l’historiador Jordi Martí Rueda publicat per l’editorial Tigre de Paper. L’autor fa un recull de 60 homes i dones que van formar part de les Brigades Internacionals tot explicant la seva experiència i història de vida.

Els clubs de lectura en format virtual es faran a través de la plataforma Tellfy, una experiència pionera a les biblioteques de les Terres de l’Ebre. Les inscripcions als clubs de lectura virtuals es faran a través del canal de Tellfy de cada biblioteca participant 3 setmanes abans del club. La dinàmica del club de lectura consistirà en dues trobades virtuals i acompanyament  al xat la resta dels dies, on podrà haver interacció entre els membres del club i el conductor. A la darrera sessió hi participaran també els autors de les novel·les llegides pels clubs de lectura.

El primer club virtual de lectura del projecte Batalla de la memòria: llegir per recordar s’inicia amb l’obra Nos robaron la juventud : memoria viva de la quinta del biberón / Ens van robar la joventut : memòria viva de la lleva del biberó (2020) del periodista Víctor Amela i estarà conduït pel professor d’Història i Història de l’Art al Centre Associat a la UNED de Tortosa, Roc Salvadó, a les biblioteques de Roquetes i Alcanar.

Les inscripcions es faran a través del canal de Tellfy de cada biblioteca del 10 al 28 de maig:

http://tfy.to/bibliotecaroquetes

http://tfy.to/bibliotecaalcanar

Els altres clubs de lectura es faran a partir del mes d’octubre. Es pot consultar la informació i el calendari al dossier de premsa i als següents enllaços: biblioteques.gencat.cat i batallaebre.org.

Tags: Batalla de l'EbreBibliotequesCOMEBECulturaLiteraturaMemòriaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ