• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Aproven l’emplaçament de dos parcs eòlics a la Pobla de Massaluca i Ascó

La Ponència de Renovables també veu favorable la ubicació d'un parc solar a Garcia

per ACN
13 de maig de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La recàrrega a la nuclear d’Ascó començarà amb un terç menys de treballadors

Una imatge de la central nuclear d'Ascó, a la Ribera d'Ebre, amb la xemeneia fumejant a la dreta i els dos reactors a l'esquerra. // ACN.

La Ponència d’Energies Renovables ha acceptat amb condicions la viabilitat de dos nous parcs eòlics a les Terres de l’Ebre. Es tracta del Tossal Gros que Naturgy ha projectat a la Pobla de Massaluca (Terra Alta) i afecta també els termes municipals de Batea, Gandesa, Corbera d’Ebre, la Fatarella. L’altra central amb llum verda és el parc Tramuntana I, de l’empresa Energia Eòlica Tramontana, als termes d’Ascó i Flix (Ribera d’Ebre). L’òrgan tècnic assenyala que tot i l’informe favorable “l’efecte acumulatiu amb altres instal·lacions eòliques a la zona pot comprometre la implantació” d’aquests parcs. També el parc solar Els Plans a Garcia té el vistiplau de la Ponència si es fa radioseguiment un any a una parella d’àguiles cuabarrada.

En la sessió del 6 d’abril, la Ponència de Renovables va emetre un acord favorable a l’emplaçament de l’avantprojecte parc eòlic Tossal Gros, als termes municipals de Pobla de Massaluca, Batea, Gandesa, Corbera d’Ebre, la Fatarella i Ascó. Preveu 10 aerogeneradors i l’òrgan tècnic descriu desenes de consideracions a les quals el projecte definitiu ha de donar compliment. Es demana a Naturgy que avaluï “la interferència” de la central amb “els actius del territori” que reivindiquen els informes dels ajuntaments i el Consell Comarcal de la Terra Alta, i que s’estudiï “la correcta inserció ambiental i paisatgística de la instal·lació” i l’impacte sobre l’activitat i el paisatge agrari actual.

Anunci

A més d’estudis sobre l’avifauna protegida i els quiròpters i també de la flora amenaçada, es demana a la promotora que quantifiqui “la pèrdua neta de superfície d’hàbitats naturals i les mesures per compensar-ho”. L’acord assenyala “els impactes indirectes” per la proximitat de parc als espais de la xarxa Natura 2000 Matarranya-Aiguabarreig, Ribera de l’Algars i a l’espai Tossals d’Almatret i Riba-roja, com a Zona especial de conservació (ZEC) i Zona d’especial protecció per a les aus (ZEPA). A més, s’apunta que l’emplaçament és “susceptible” d’albergar jaciments arqueològics o paleontològics no coneguts, així com altres béns culturals, elements del patrimoni etnològic o vestigis de la Batalla de l’Ebre (trinxeres, aixoplucs, pous de tiradors), i es demana un estudi d’afectació sobre el patrimoni cultural.

En els mateixos termes, l’òrgan tècnic de Territori aprova el parc eòlic Tramuntana I a Ascó i Flix, advertint que es projecta prop del parc eòlic Fatarella, el parc eòlic Barbers o el parc eòlic Corbera. La Ponència identifica que quatre dels aerogeneradors afecten per proximitat l’àrea vital de la parella d’àguiles cuabarrada de Vinebre (EB10) i demana un radioseguiment d’un any. La promotora ja va capturar i equipar el mascle al gener d’enguany.

Com Tossal Gros, el Tramuntana I no es projecta en espais protegits, però és proper als espais de la xarxa Natura 2000 Serra de Montsant-Pas de l’Ase, així com de l’espai Riberes i Illes de l’Ebre, Reserva Natural de Fauna Salvatge de la Ribera de l’Ebre a Flix i es reconeix que “la proximitat del parc eòlic a aquests espais naturals protegits pot tenir incidència sobre els seus objectius de conservació”.

Finalment, també s’ha donat el vistiplau a l’emplaçament de parc solar Els Plans, de 5 MW, al terme municipal de Garcia al qual també es demana un estudi de radioseguiment d’un any de la parella d’àguiles cuabarrada de Garcia. La Ponència, en l’última sessió del 5 de maig, ha desestimat el parc eòlic Ascó II a Batea.

Acumulació de parcs eòlics
A la Terra Alta, amb 148 aerogeneradors que ja funcionen, se n’han proposat instal·lar 107 més (en 16 noves centrals eòliques). 9 dels projectes han estat desestimats (61 molins), 5 han rebut el vistiplau de la Ponència i 1 més està pendents de passar el tràmit.

A la Ribera d’Ebre, amb 21 aerogeneradors que ja funcionen, se n’han proposat instal·lar 205 més (en 29 noves centrals eòliques). 11 dels projectes han estat desestimats (84 molins), 10 han rebut el vistiplau de la Ponència i 8 més estan pendents de passar el tràmit (2 per via d’aprovació de l’Estat perquè superen els 50 MW de potència).

Tags: AscóEconomiaEnergia eòlicaLa Pobla de MassalucaMedi AmbientRibera d'EbreSocietatTerra Alta

Anunci

Related Posts

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 1 dia
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 1 dia
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 1 dia
Gandesa aprova el Pla Local de Seguretat Viària per avançar cap a una mobilitat més segura i pensada per a tothom
Actualitat

Gandesa aprova el Pla Local de Seguretat Viària per avançar cap a una mobilitat més segura i pensada per a tothom

fa 1 dia
Tortosa convoca la segona edició dels Premis 8M per reconéixer el talent i la trajectòria de les dones tortosines
Actualitat

Tortosa convoca la segona edició dels Premis 8M per reconéixer el talent i la trajectòria de les dones tortosines

fa 1 dia
UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó
Actualitat

UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó

fa 2 dies
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15

fa 2 dies
Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu
Actualitat

Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu

fa 2 dies
La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua
Actualitat

La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
  • ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
  • Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ