• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Estrada: ‘La CUP no ha descartat governar amb ERC i Junts al llarg de la legislatura’

per Gustau Moreno
17 de maig de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La cupaire Laia Estrada ha fet este dilluns una primera valoració força positiva del principi d’acord entre ERC i Junts per a la investidura i per un govern de coalició. A l’espera de conèixer la lletra menuda de l’acord, Estrada ha assenyalat que el pacte de govern entre Esquerra i Junts hauria de suposar l’acceptació de l’entesa amb la CUP. Segons la diputada, els punts d’aquell acord són perfectament assumibles per Junts. “La qüestió és veure si es respecta tot allò que vam acordar, quan vam seure els tres partits i la CUP va fer aquell pas endavant per salvar aquells esculls que deien que eren insalvables, i vam arribar als quatre punts d’acord”, ha assenyalat. “I també si l’acord entre la CUP i ERC també es manté, tal i com l’havíem configurat. Que nosaltres entenem que sí, perquè és un acord de mínims i perfectament assumible per a JuntsXCat”, ha dit Estrada durant una entrevista a Canal 21 Ebre. “Els acords als que hem arribat amb ERC no són el programa socialista de l’esquerra independentista”, ha ironitzat.

En la mateixa entrevista, Estrada també ha apuntat que la CUP ha ajudat en les últimes negociacions parlant amb tots els partits, tot i que els comuns es van autoexcloure. La diputada ha afegit que la CUP no descarta entrar en el govern, però que ho avaluarà al llarg de la nova legislatura. “La CUP no ha descartat aquesta possiblitat. Que això sigui una realitat al llarg de la legislatura”, ha remarcat. “L’acord que tenim és de mínims en termes programàtics, i està per veure com es desenvolupa aquesta estratègia”, ha afegit. “Si veiem que la legislatura va de confrontació i de ruptura democràtica amb l’Estat espanyol, i alhora de desbordament en clau de defensa dels drets de la gent, si va en aquesta línia, per què no? La CUP estarà allà on pugui desplegar el projecte polític de l’esquerra independentista amb la major efectivitat possible”, ha assegurat Estrada.

Anunci

Segons la cupaire, l’objectiu ha de ser que les errades de la legislatura anterior no es tornen a repetir, amb un retrocés en matèria de drets socials i en la qüestió nacional. També ha insistit a reclamar una reformulació dels Mossos d’Esquadra i del paper de la Generalitat en l’àmbit repressiu. “No pot ser que el cos dels Mossos d’Esquadra es dediqui a mutilar independentistes, a fer mal independentistes o a tothom que lluita per millorar el dia a dia de la gent”, ha lamentat. “I la Generalitat no pot fer pinça amb l’Estat espanyol a l’hora de reprimir independentistes, com estem veient amb totes les causes en les que la Generalitat és acusació particular”, ha advertit Estrada.

D’altra banda, este dilluns la CUP ha qüestionat que Ramon Tremosa o Damià Calvet siguen consellers, perquè els considera situats a la dreta. Estrada també ha parlat de Calvet, a qui la CUP li ha demanat la derogació del decret de renovables i una moratòria als projectes energètics en llocs com les Terres de l’Ebre. 

Tags: CatalunyaCUPERCJunts per CatalunyaLaia EstradaPolíticaProtagonistes

Anunci

Related Posts

L’Hospital Verge de la Cinta redueix les llistes d’espera el 2025 i consolida millores en serveis clau
Actualitat

L’Hospital Verge de la Cinta redueix les llistes d’espera el 2025 i consolida millores en serveis clau

fa 9 minuts
El conveni Córner reforça la promoció turística conjunta de les Terres de l’Ebre amb una mirada col·lectiva
Actualitat

El conveni Córner reforça la promoció turística conjunta de les Terres de l’Ebre amb una mirada col·lectiva

fa 18 minuts
Ascó obri el nou complex esportiu amb bona acollida i mirada a una oferta completa
Actualitat

Ascó obri el nou complex esportiu amb bona acollida i mirada a una oferta completa

fa 22 minuts
Càritas Tortosa alerta d’un augment de la pobresa i reforça l’acompanyament social amb una nova seu
Actualitat

Càritas Tortosa alerta d’un augment de la pobresa i reforça l’acompanyament social amb una nova seu

fa 27 minuts
Dona i Essència: l’art com a memòria viva i eina de transformació social a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Dona i Essència: l’art com a memòria viva i eina de transformació social a les Terres de l’Ebre

fa 32 minuts
Mans Unides Tortosa inicia la campanya 2026 amb un crit contra la fam
Actualitat

Mans Unides Tortosa inicia la campanya 2026 amb un crit contra la fam

fa 36 minuts
Jaume Vidal Arasa assumeix la direcció de Lo Pati amb una mirada mediterrània i arrelada al territori
Actualitat

Jaume Vidal Arasa assumeix la direcció de Lo Pati amb una mirada mediterrània i arrelada al territori

fa 40 minuts
El consum d’aigua del CAT creix un 3,9% el 2025
Actualitat

El consum d’aigua del CAT creix un 3,9% el 2025

fa 1 dia
La recerca contra el càncer de mama aposta per la intel·ligència artificial en el Dia Mundial Contra el Càncer
Actualitat

La recerca contra el càncer de mama aposta per la intel·ligència artificial en el Dia Mundial Contra el Càncer

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Hospital Verge de la Cinta redueix les llistes d’espera el 2025 i consolida millores en serveis clau
  • El conveni Córner reforça la promoció turística conjunta de les Terres de l’Ebre amb una mirada col·lectiva
  • Ascó obri el nou complex esportiu amb bona acollida i mirada a una oferta completa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ