• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Creen un segell per consolidar el Delta com a referent internacional de l’ecoturisme

La marca s'acompanya d'una web per promocionar el Delta i facilitar la planificació d'una estada "sostenible"

per ACN
18 de maig de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’Associació d’Empreses d’Ecoturisme del Delta de l’Ebre (AEEDE) ha creat una marca segell per consolidar el Delta com a referent internacional en ecoturisme. Les 43 empreses de l’entitat, que ja compten amb la certificació de la carta europea de Turisme Sostenible, mostren la seva oferta en un web on es pot planificar una estada “sostenible”. El projecte, subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya (CONFORCAT), vol posicionar el Delta com un destí ecoturístic capaç d’oferir activitats al llarg de tot l’any i apropar el concepte del turisme sostenible als visitants i a la població local. El projecte s’ha acompanyat d’una formació de digitalització per als empresaris turístics i es presentarà aviat un vídeo promocional.

La nova marca Delta de l’Ebre Ecoturisme s’ha presentat acompanyada de l’eslògan ‘Tu i el Delta’ i el logotip, amb una petjada amb empremtes dactilars del Delta per representar la que hi deixa el visitant, que ha de ser mínima per preservar l’espai natural, i la que s’endú en descobrir un espai únic.

Anunci

El Delta és referent “nacional i internacional” de turisme sostenible, compta amb l’acreditació de la Carta Europea des del 2007, i ara es vol incentivar que la ciutadania i el teixit empresarial cregui en aquest model de desenvolupament turístic. El president de l’AEEDE, Josep de Polet, ha assenyalat que durant anys descobrien sorpresos, en molts congressos als quals han assistit, que el Delta de l’Ebre era “exemple d’ecotursime, de gestió i de manera de treballar”. “Ponents com Héctor Ceballos parlava de nosaltres i això ens ha motivat a fer un pas més i crear una marca per donar visibilitat i associar el Delta de l’Ebre a l’ecoturisme”, ha explicat. La vicepresidenta d’AEEDE, Montse Callau, ha afegit que la Carta Europa de Turisme Sostenible “no fa èmfasi en visibilitzar aquesta acreditació, ni ofereix l’impuls” que es pretén incentivar amb la nova marca segell.

En la presentació al Viver d’Empreses i Centre de Negocis Baix Ebre Innova de Camarles, també s’ha mostrat la nova web (www.deltadelebreecoturisme.com), una plataforma “dinàmica, pràctica i intuïtiva” a partir de la qual es pot trobar tota la informació sobre el Delta i planificar una estada, a partir de les múltiples experiències que s’hi proposen per a diferents gustos, edats o moments de l’any. La web té un blog on es reflexionarà i s’analitzarà qüestions sobre el turisme sostenible i l’ecoturisme al Delta de l’Ebre.

Entre els objectius de la marca hi ha també desestacionalitzar la demanda turística i incentivar estades més llargues. Les imatges d’un Delta massificat dels darrers períodes vacacionals no encaixa en aquest concepte de turisme sostenible que el territori vol preservar. “Serem molt fermes i treballarem braç a braç amb les administracions per la necessitat de vetllar pel nostre territori. Hem demanat que es faci complir la normativa vigent, que és un gran dèficit actual, i estudis de càrrega turística actualitzats que garanteixin que la massa turística no vagi en detriment dels espais naturals”, ha explicat Callau.

“En qüestions de sostenibilitat, al Delta no s’ha de dubtar. És l’única sortida que ens pot garantir un creixement sostenible i sostingut al llarg del temps”, ha defensat la vicepresidenta d’AEEDE. “L’ecoturisme no només una modalitat de turisme sostenible sinó una manera de respectar la forma en què la població viu i conviu”, ha afegit.

L’AEEDE fa una crida a més empreses a formar part del procés i adherir-se a la Carta Europa de Turisme Sostenible, requisit per formar part de l’entitat i sumar-se al projecte. El segell ofereix avantatges tant als visitants com als negocis locals i al territori en general. Els establiments disposaran d’elements distintius perquè es reconegui fàcilment que estan adherits a la iniciativa. “Els consumidors i usuaris de tota mena de productes i serveis exigeixen que tinguin una ètica, i en termes de sostenibilitat i natura, hi ha un moviment que és molt bèstia, i ve una generació que realment està sensibilitzada i té clar que vol un futur respectuós amb el planeta”, ha subratllat la vicepresidenta d’AEEDE.

Tags: AEEDEBaix EbreCamarlesDelta de l'EbreEconomiaEcoturismeMontse CallauMontsiàTurisme

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 1 dia
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 1 dia
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 1 dia
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ